Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه باید ارزشهای بومی، تمدنی و فرهنگی هر ملتی در سیاستگذاری جهانی در حوزه سایبری مدنظر باشد، گفت: قانونگذاری هر کشوری در عرصه سایبری و رگولاتوری آن باید مورد احترام باشد.

به گزارش ایران اکونومیست از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، «عیسی زارع پور» در نشست وزرا (ministerial meeting) با تشکر از رییس نیجریه‌ای WSIS با بیان سابقه ۱۵۰ ساله عضویت ایران در ITU افزود: ایران همیشه نقش کلیدی در طول این سالها ایفا کرده و بر چند جانبه گرایی در سطح بین المللی تاکید دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی در این سخنرانی به دستاوردهای ایران در سال‌های اخیر اشاره کرد و به شرح کوتاهی از برنامه‌های حوزه ارتباطات در سه سال آینده و چشم انداز صنعت ICT پرداخت.  

زارع پور تصریح کرد: معضلی که در جهان وجود دارد این است که پلتفرم‌های اصلی در سطح بین المللی، یک جانبه گرایی می‌کنند و حقوق ملت‌ها را نادیده می‌گیرند که این اقدام خلاف موازین حقوق بشر، و حق توسعه اجتماعی و فرهنگی است.

وی با ارتقای سطح بحث به عرصه بین المللی و با اشاره به تحریم ها اظهار کرد: تحریم‌ها موجب آسیب به توسعه ICT در جهان شده است و باید برای آن چاره ای جهانی اندیشیده شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین بر تمرکز WSIS بر برنامه اقدام تونس و اهمیت یافتن حکمرانی سایبری در آن تاکید داشت.

وی پیشنهاد کرد تا پلتفرم‌های بین‌المللی در قبال دولتها مسئولیت داشته باشند تا آنها بتوانند حقوق شهروندان خود را در این پلتفرمها پیگیری کنند 

زارع پور بیان کرد: بر این باور هستیم که باید ارزشهای بومی، تمدنی و فرهنگی هر ملتی در سیاستگذاری جهانی در حوزه سایبری مدنظر باشد و قانونگذاری و تنظیم گری هر کشوری در حوزه فضای مجازی مورد احترام قرار گیرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: برای توسعه اقتصاد دیجیتال لازم است زمینه یک رقابت منصفانه بین پلتفرم‌های جهانی و پلتفرمهای بومی توسط کشورها فراهم شود.

وی افزود: پیشنهاد می شود در عصر جهانی شدن در حوزه حکمرانی و امینت سایبری الزامات فرهنگی کشورها رعایت شود. بنابراین ملل مختلف جهان به خصوص ملل یک منطقه که تاریخ، زیست بوم و زبان مشترکی دارند با ایجاد نهادهای منطقه‌ای، حضور پررنگ تری در مدیریت فضای مجازی داشته باشند.  

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خواستار شد تا این سند به عنوان پیشنهاد ایران در اجلاس WSIS ثبت شود.

 

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: عیسی زارع پور ، ارتباطات و فناوری اطلاعات ، ارتباطات

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: عیسی زارع پور ارتباطات و فناوری اطلاعات ارتباطات وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بین المللی زارع پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۴۷۲۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور همراه اول در بزرگترین نمایشگاه فناوری ترکیه

همراه اول با پلتفرم‌های دیجیتال خود راهی نمایشگاه بین‌المللی Mobilefest ترکیه شد.

به گزارش اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، نخستین و بزرگترین اپراتور تلفن همراه کشور با هدف معرفی توانمندی‌های فنی و مخابراتی ایران به رویداد Mobilefest ترکیه رفت.

رویداد Mobilefest که از تأثیرگذارترین رویداد‌های فناورانه حوزه اوراسیا است، بر «شبکه سازی و ایجاد ارتباط با رهبران» صنعت ارتباطات از طریق مشاهده دستاورد‌های تکنولوژیک برند‌ها در بخش نمایشگاهی و دریافت بینش‌ها و تجربیات واقعی از سخنرانی‌ها و ارائه‌های تخصصی تمرکز دارد.

بخش‌های موضوعی این نمایشگاه نیز متشکل از «ارتباطات و سرویس‌های تلفن همراه»، «خدمات ابری و دیتاسنترها»، «امنیت سایبری»، «دستگاه‌ها و تجهیزات»، «بلاکچین و متاورس» و «استارتاپ ها» می‌شود که غرفه همراه اول مستقر در نخستین بخش موضوعی این رویداد است.

همراه اول با محوریت محصولات، خدمات و فعالیت‌هایی در حوزه‌های «کسب و کار سازمانی»، «تحقیق و توسعه» و «سرمایه گذاری جسورانه» و با شعار «هدف گیری بی‌نهایت»، در این رویداد و در قالب بخش نمایشگاهی حضور پیدا کرده تا به کشف فرصت‌های جدید سرمایه گذاری مبادرت ورزد.

نخستین و بزرگترین اپراتور تلفن همراه ایران در نظر دارد طی برگزاری این رویداد سه روزه، از جدیدترین بستر‌های دیجیتال توسعه یافته خود در حوزه‌های سلامت و توریسم رونمایی کند و به معرفی ۱۲ سرویس دیجیتال دیگر بپردازد.

اپراتور اول تلفن همراه ایران در کنار سه اپراتور اصلی تلفن همراه ودافون، ترک تلکام و ترکسل کشور ترکیه، در بخش نمایشگاهی Mobilefest و در قالب غرفه‌ای دو طبقه حضور دارد.

در این نمایشگاه که با مشارکت حدود ۳۰۰ شرکت جهانی برگزار می‌شود، اپراتور‌های تلفن همراه، تولیدکنندگان دستگاه‌های ارتباطی و ارائه دهندگان خدمات فناوری از سراسر جهان حضور دارند و از ۲۵ تا ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ (۶ تا ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) میزبان علاقه‌مندان خواهند بود.

دیگر خبرها

  • روستای «بن بید» به شبکه ملی اطلاعات متصل شد
  • ۱۱۵ کیلومتر فیبر نوری در شهرهای استان بوشهر اجرا شد
  • حفظ حریم خصوصی و امنیت داده‌های کاربران؛ از ایران تا آمریکا
  • کدام کشورها تیک‌تاک را ممنوع کرده‌اند؟
  • تشویق ایستاده فعالان فلسطینی جهانی به احترام مقاومت دانشجویان دانشگاه‌های کلمبیا، ییل و... (فیلم)
  • جزییات بودجه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • گام بلند شهرداری اصفهان در بودجه‌ریزی حوزه فناوری اطلاعات
  • آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
  • حضور همراه اول در بزرگترین نمایشگاه فناوری ترکیه
  • منطقه پیام، از اولویت‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات