Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@21:58:00 GMT

روز صفر/ مبارزه ایران با کرونا پس از ۸۳۰ روز

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۴۷۳۱۳

روز صفر/ مبارزه ایران با کرونا پس از ۸۳۰ روز

به گزارش خبرنگار گروه جامعه ایرنا، مهمترین خبر خوشی که به گوش رسید صفر شدن مرگ ناشی از کروناست، ۸۳۰ روز است که مردم ایران داغدار عزیزان خود هستند، ۲ سال و ۱۰۰ روز ایرانیان مرگ ناشی از کرونا را تجربه کردند، ، مرگ هایی که با عدد ۲ در روز ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ شروع شد و حتی بیش از ۷۰۰ نفر در یک روز را هم دیدیم و امروز ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ خبر خوش روز بدون مرگ را مشاهده کردیم امروز همه خوشحالیم که شاید این صفر شدن مرگ ناشی از کرونا، آغازی برای رفتن خود ویروس باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاید تصور این موضوع بسیار سخت باشد که ۱۴۱ هزار و ۳۱۸ نفر از عزیزان بسیاری از مردم کشورمان را کرونا به کام مرگ کشاند و این مهم فقط در ۲ سال و ۱۰۰ روز رخ داد و اگر این رقم را با تصادفات مقایسه کنیم که هر سال بیش از ۱۶ هزار نفر از مردم در حوادث رانندگی جان خود را از دست می‌دهند آن زمان آمار بسیار چشمگیرتر می‌شود.


آمار حوادث رانندگی با رقم ۱۶ هزار تصادف در ۲ سال یعنی ۴۰۰ اتوبوس ۴۰ نفره تمام مسافران آن جان خود را از دست بدهند اما در آمار کرونا این مساله بسیار متفاوت است چون در ۲ سال و ۱۰۰ روز و آمار ۱۴۱ هزار و ۳۱۸ مرگ ناشی از کرونا یعنی بیش از سه هزار و ۵۰۰ اتوبوس، تمام مسافران آن فوت کرده‌اند، این مقیاس نشان می‌دهد که کرونا این ویروس که با چشم هم دیده نمی‌شود در این مدت چه بلایی که سر مردم ایران و جهان آورده است.


تیرماه سال ۱۴۰۰ که سویه دلتا وارد کشور شد آمار روزانه مرگ کرونایی در کشور بسیار بالا بود و روزهای سیاه کرونایی با مرگ ۷۲۳ نفر در یک روز را هم شاهد بودیم و تا آن زمان آمار واکسیناسیون در وضعیت خوبی قرار نداشت، براساس اعلام وزارت بهداشت در مجموع تا ۳۱ مردادماه ۲۲میلیون و ۵۴۸هزار و ۳۲۱ دز واکسن کرونا در کشور تزریق شد که مجموع تزریق دز اول ۱۶ میلیون و ۷۱۷ هزار و ۶۸۱ دز و مجموع دز دوم پنج میلیون و ۸۳۰ هزار و ۶۴۰ دز بود.
 

اما در دولت سیزدهم با اولویت قرار دادن واکسیناسیون سراسری و وارد کردن واکسن موردنیاز مردم تاکنون ۱۴۹ میلیون و ۹۷۸ هزار و ۹۹۵ دُز واکسن در کشور تزریق شده است که ۶۴ میلیون و ۵۵۰ هزار و ۴۳ نفر دُز اول، ۵۷ میلیون و ۸۶۶ هزار و ۹۱۹ نفر دُز دوم و ۲۷ میلیون و ۵۶۲ هزار و ۳۳ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند.

نظر اپیدمیولوژیست ها و کارشناسان متخصص امر این است که تزریق واکسن کرونا در کاهش روزانه آمارها تاثیر جدی داشته است پس بهتر است هنوز ۲۸ میلیون نفری که در سوم و ۱۴ میلیون نفری که هنوز دز اول را هم تزریق نکرده‌اند در این زمینه بشتابند تا دیگر روزهای سیاه و تلخ کرونا را نبینیم.
هنوز هم کرونا هست و پایان آن در هیچ کجای جهان اعلام نشده است فقط در ایران روند کاهشی مرگ و ابتلا را شاهد هستیم که باید مردم همچنان تمام پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند تا شاهد دوباره مرگ های بالای ۷۰۰ نفر در روز نباشیم و به آینده بنگریم و زندگی پس از کرونا را تصور کنیم.


بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ‏پس از ۲ سال و ۱۰۰ روز مقابله ملت قدرتمند ایران با کرونا و در حالی که در آمریکا و اروپا آمار تلفات بالایی گزارش می‌شود ایران، نخستین روز بدون فوت کرونا  را تجربه کرد. این موفقیت را به رهبر انقلاب و ملت ایران تبریک می‌گویم و بر ارواح بلند شهدای مدافع سلامت درود می‌فرستم، با رعایت توصیه‌های بهداشتی، این نصاب را تا جشن پایان کرونا حفظ کنیم.

نگاهی به آمارهای کرونا از زمان شیوع 
 اولین مورد مرگ ناشی از کرونا در قم، زنگ خطر ورود این ویروس به ایران را به صدادرآورد، در خبرها شنیده شد که ۲ مورد مرگ به دلیل کرونا در قم به اثبات رسیده که همه شگفت‌زده و متعجب شدند، همه مستاصل بودند چه باید کرد؟ این ویروس هم به ایران آمد و تا امروز که ۲ سال و ۱۰۰ روز از شیوع این ویروس در ایران می‌گذرد، چه اتفاقاتی که برای مردم رخ نداد.
با شیوع این ۲ مورد کرونا در قم، روز بعد آزمایش اولیه آنها از نظر کرونا مثبت گزارش شد، این هم تلنگری بود که همه این ویروس را جدی بگیرند، زمانی که ویروس در چین آمد شهر ووهان چین به صورت کامل قرنطینه شد و این تصور در میان مردم وجود داشت که قم هم قرنطینه خواهد شد و دیگر این ویروس به دیگر شهرها سرایت پیدا نمی‌کند، اما اینگونه نشد.
خبرهای داغ کرونا در همه محافل مخاطب داشت، روز یکم اسفند ۹۸ ابتلای سه مورد جدید به کروناویروس تایید شد که قم و اراک میزبان این میهمان ناخوانده بودند، هر سه بیمار تابعیت ایرانی داشتند و فرد مبتلا در اراک نیز ساکن قم و از پزشکان بود، حال موارد ابتلا به پنج نفر رسیده بود.
 

سرعت سرایت این ویروس به حدی بود که دیری نپایید که ابتلای دو رقمی کرونا را از روز دوم اسفند شاهد بودیم و این آغازی بود تا ابتلای دو تا پنج رقمی رادر ایران داشته باشیم، نگرانی ها بیشتر شد، مردم هر روز اضطرابشان بیشتر می‌شد، کسانی که بیماری زمینه‌ای، بیماری قلبی و عروقی، زنان باردار وتمام افرادی که این ویروس برای آنها ریسک داشت هشدار جدی داده شد، البته به همه مردم هشدار داده شد اما چون ویروس ناشناخته بود هنوز نمی‌دانستیم که نحوه رعایت و ابتلا نشدن به این ویروس چگونه است. 


دوم اسفند ۹۸ آمار مبتلایان به کرونا ۱۳ نفر اعلام شد، دیگر در قم و اراک این ویروس مشاهده نشد، تهران و گیلان نیز سفرهای بعدی این ویروس بود که خود را میهمان همه مردم جهان کرد. آمارها که روز به روز زیادتر شد، استفاده از ماسک و آزمایش کرونا برای بیماران بدحال عمومی شد و در روز سوم اسفند که ۱۰ مورد ابتلای جدید شناسایی شد، این موارد برای مردم اطلاع‌رسانی شد.
آمارهای ابتلا روز به روز بیشتر شد، چهارم اسفند ۹۸ آمار ۱۵ نفر ابتلا، پنجم اسفند ۱۸ نفر جدید را شاهد بودیم که در این روزها کمیته اطلاع رسانی، اجتماعی و انتظامی و پشتیبانی و تدارک ستاد ملی مبارزه با کرونا تشکیل شد، هنوز در شوک بودیم که آمارهای ابتلا در این مدت به عدد ۱۰۰ نزدیک ‌شد، به همین منظور در استان‌های با ابتلای بالا، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، لغو و تعویق مراسم جشن و ازدواج تا اطلاع ثانوی از سوی وزارت بهداشت اعلام چون تعداد موارد فوت ناشی از این بیماری در ایران به ۱۵ نفر افزایش یافت.

تجربه مرگ و ابتلای ۲ رقمی در هفته اول اسفند
در هفته اول اسفندماه آمار مبتلایان به کرونا به رقم ۹۵ نفر و مرگ ۱۵ نفر رسید، مرگ کرونایی در روز هفتم اسفند ۹۸ هم دو رقمی شد، شناسایی موارد جدید نیز به عدد ۵۰ نزدیک شد، پرهیز از مسافرت کردن و به ویژه به مقصد یا از مبدا استان‌های قم و گیلان ممنوع شد، محدودیت تردد، محدود کردن سفرهای غیرضروری شهری و بین شهری و در خانه ماندن باب شد.
هنوز روزهای اول شیوع کرونا را شاهد بودیم که ۹ روز پس از مشاهده اولین مورد ابتلا به کرونا در ایران سه رقمی شد و شناسایی ۱۰۶ بیمار جدید در روز هشتم اسفند در صدر همه اخبار بود، کرونا دیگر به استان‌های تهران، گیلان، قم، آذربایجان شرقی، البرز، خوزستان، گلستان، سمنان، قزوین، کردستان و اردبیل سرایت کرده بود.
آن روزها میانگین سن بستری موارد مشکوک و مبتلا به کووید۱۹، بیشتر از ۵۰ سال و میانگین سنی فوت شدگان بر اثر این بیماری، را بیش از ۶۰ سال سن اعلام کردند، دهم اسفند آمار سه رقمی مجموع مبتلایان به ۲۰۵ مورد ابتلا و مرگ۴۳ نفر گزارش شد.

آغاز ابتلای چهار رقمی ابتلا از دوازدهم اسفند ۱۳۹۸ 
مجموع مبتلایان به کرونا تا دوازدهم اسفند با عدد ۱۵۰۱ چهار رقمی شد، روز ۱۳ اسفند استان تهران در صدر بیشترین موارد ابتلا به کروناویروس جدید(کووید۱۹) در کشور قرار گرفت و مجموع جان باختگان بر اثر این بیماری در کشور به ۷۷ نفر رسید.
۱۵ اسفند ۹۸  هشدارهایی به مردم داده شد، مردم در خانه بمانند، قرنطینه خانگی آغاز شد و ایام نوروز روز بهروز نزدیک تر می‌شد، حال پیک اول کرونا تمام کشور را فرا گرفته بود، راه اندازی ۵۰ مرکز تشخیص تست کرونا نیز برای کمک به این وضعیت در دستور کار وزارت بهداشت قرار گرفت.

آمار مرگ سه رقمی از ۱۶ اسفند ۹۸ 
روز ۱۶ اسفند به یکباره شک بزرگی به همه وارد شد ۱۲۳۴ بیمار جدید شناسایی شد، آمار روزانه دیگر چهار رقمی شد، تا قبل از آن کل آمارها به چهار رقمی رسیده بود اما اکنون تعداد بیماران شناسایی شده به حدود ۵ هزار نفر رسید و مرگ سه رقمی با آمار ۱۲۴ را شاهد بودیم.

آغاز مرگ نزدیک به ۵۰ نفری در ۱۸ اسفند 
۱۸ اسفند ۹۸  براساس نتایج آزمایشگاهی، ۷۴۳ مورد بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و کل مبتلایان به این بیماری در کل کشور به ۶۵۶۶ نفر رسید، متاسفانه ۴۹ نفر از مبتلایان جدید کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به ۱۹۴ مورد رسید.

۲۵ روز پس از شروع کرونا مرگ کرونا در ایران سه رقمی شد
تا این روز مجموع افراد جان باخته به دلیل شیوع ویروس کرونا سه رقمی شد اما در روز ۲۵ اسفند ۹۸ مرگ ۱۱۳ نفر در یک روز را هم شاهد بودیم، کم کم به مرگ چهار رقمی هم نزدیک شدیم که در نهایت ۲۹ اسفند ۹۸ ، مجموع درگذشتگان بر اثر این بیماری در کشور به ۱۲۸۴ نفر رسید و ابتلا هم پنج رقمی شد و شمار مبتلایان به این بیماری در کشور به ۱۸۴۰۷ نفر رسید.


فروردین طوفانی در کرونا
در فروردین ۱۳۹۹ به دلیل اینکه کرونا تنها یک ماه از شیوع آن می‌گذشت، طوفانی از کرونا در راه بود پیک اول کرونا شروع شد، مرگ های سه رقمی و ابتلای پنج رقمی موج می زد و چون اولین سالی بود که عید نوروز با کرونا را داشتیم به نوعی بخاطر ترس مردم از کرونا و اینکه ویروسی ناشناخته بود و نمی‌دانستیم چگونه باید با این ویروس مبارزه کنیم، به نوعی قرنطینه خانگی بود و مردم در ایام تعطیلات نوروزی، دید و بازدید را ممنوع کردند.


اما این پیک همچنان با مردم بود و ابتلای بالای ۲ هزار نفر در ششم فروردین ۹۹ نوعی ترس در وجود همه انداخت به طوری که سیزده بدر را هم ممنوع کردند تا از شیوع بیشتر این ویروس جلوگیری شود چون شناسایی ۲۲۰۶ بیمار جدید و مرگ ۱۴۳ نفر در روز ششم فروردین به ثبت رسید.


کرونا در اردیبهشت ماه به نوعی فروکش کرد و آمارها کم کم به سمت کاهشی پیش می‌رفت اما همچنان قرنطینه خانگی، دورهمی ها، فاصله گذاری اجتماعی و رعایت پروتکل های بهداشتی در صدر اقدامات مردم بود.
کرونا در تابستان هم دست از سر مردم برنداشت و همه فکر می کردند که با گرم شدن هوا این ویروس از بین می رود اما اینگونه نشد و تابستان ۱۳۹۹ هم مردم به نوعی با ترس در فضای باز و حضور در میهمانی و دورهمی شرکت می کردند هرچند که محدودیت هایی برای این موضوعات اعمال شده بود و مردم از این محدودیتها تا حدودی سرپیچی می کردند.


آبان ۹۹ و روزهای سیاه کرونایی
مهرماه و آبان ۱۳۹۹ مردم روزهای سیاهی را تجربه کردند، مرگ بیش از ۴۰۰ نفر را شاهد بودیم، مهر و آبان ۱۳۹۹ اوج آمار کرونا شد و روزهای سیاه کرونایی در آبان ماه تجربه جدیدی برای مردم بود چون هنوز شناخت کمتری از این ویروس داشتند و مشاهده این همه مرگ برای آنها قابل تصور نبود.
تا اینکه ۳۰ آبان ۱۳۹۹ مرگ ۴۷۹ نفر به دلیل کرونا به ثبت رسید و آمار پنج رقمی ابتلابه کرونا نیز مردم را بیشتر مضطرب کرد چون هنوز واکسیناسیون شروع نشده بود و مردم هم از واکسن کرونا هراس داشتند که بین تزریق کردن و نزدن آن مستاصل بودند.
آبان سیاه از نظر کرونا هم گذشت و خوشبختانه ۱۹ دی ماه دوباره مرگ کرونایی در ایران دو رقمی شد و روند کاهشی آمار ابتلا در کشور را شاهد بودیم و این روزها با آمار نزولی کرونا تا فروردین ۱۴۰۰ که عید دیدنی و دورهمی مردم به راه بود و متاسفانه دوباره مرگ کرونایی سه رقمی شد.

فروردین ۱۴۰۰ و مرگ های سه رقمی 
مردم ایران عید نوروز ۹۹ را در با کمترین میزان دورهمی و عید دیدنی سپری کردند، دیگر در نوروز ۱۴۰۰ به برخی پروتکل‌های بهداشتی پایبند نبودند و دل خود را به دریا زدند و دید و بازدیدهای نوروزی را افزایش دادند و همین موضوع هم باعث شد که ۱۳ فروردین ۱۴۰۰ نیز فوت نلشی از کرونا سه رقمی شد.
فوت ۳۹۵ نفر در ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ نشوک بزرگ دیگری به مردم بود اما این آمارها در آن سال روند افزایشی داشت و دوم اردیبهشت ۱۴۰۰ نیز مرگ ۴۵۳ نفر به ثبت رسید اگرچه فوت ۴۵۴ بیمار کووید۱۹ دیگر در پنجم و فوت ۴۹۶ بیمار کووید۱۹ در ششم اردیبهشت ۱۴۰۰ دوباره نشان از موج دیگری از کرونا را داد.

شیوع سویه دلتا در تابستان ۱۴۰۰ و مرگ بیش از ۷۰۰ نفر در یک روز 
تیرماه ۱۴۰۰ کم کم تعدادفوتی های ناشی از کرونا افزایش یافت، پیک پنجم کرونا با سویه دلتا قوت گرفت،  این سویه از دیگر واریانت ها بسیار قوی‌تر بود و حتی کودکان را اسیر کرد، این سویه با وجود تزریق اندک واکسن کرونا تا حدودی روند منفی در کشور داشت و چند روز مرگ ۷۰۰ نفر و ابتلای بالای ۴۰ هزار تا ۵۰ هزار نفر شوک بزرگی دوباره به مردم وارد کرد.


آمار واکسن‌های وارداتی بسیار پایین بود و مردم در صف تزریق واکسن بودند اما آمار واردات بسیار پایین و متقاضیان واکسن روز به روز بیشتر می‌شدند اما تا زمان دولت دوازدهم حدود ۲۲ میلیون نفر در اول و دوم را تزریق کردند که این آمارهای وارداتی واکسن نمی‌توانست جلوی این همه مرگ کرونا در سویه دلتا را بگیرد.


دوم شهریور ۱۴۰۰ مرگ ۷۰۹ نفر را شاهد بودیم که عزم دولت سیزدهم بر ورود واکسن کرونا جزم شد و همین موضوع باعث شد که مردم با واکسن وارداتی زیادی روبه‌رو شدند و دیگر روند کاهشی کرونا را در کشور شاهد بودیم و آمار تزریق واکسن و کاهش مرگ و ابتلا روز به روز روند کاهشی خود را ادامه می‌داد.


تزریق به موقع واکسن کرونا و ضعیف بودن سویه امیکرون
تزریق واکسن کرونا با روی کار آمدن دولت سیزدهم رونق گرفت آمارهای روزانه به بیش از یک میلیون تزریق واکسن در روز می‌رسید، دلتا فروکش کرد و خبر از سویه جدیدی به نام امیکرون آمداما حالا دیگر مردم ایران تا حدود زیادی واکسینه شده بودند و بیش از ۱۴۰ میلیون تزریق واکسن برای دز اول تا سوم انجام شده بود و نشان داد که واکسن‌های تزریقی روند مطلوبی برای عدم ابتلا مردم به سویه جدید را داشت.

تزریق واکسن کرونا با روی کار آمدن دولت سیزدهم رونق گرفت آمارهای روزانه به بیش از یک میلیون تزریق واکسن در روز می‌رسید، دلتا فروکش کرد و خبر از سویه جدیدی به نام امیکرون آمد

آمار واکسیناسیون از بیش از ۲۲ میلیون دز به شدت فراتر رفت، واکسن‌های موردنیاز مردم با عزم دولت وارد شد، کرونا تا حدودی فروکش کرد، اکنون ۱۴۹ میلیون و ۹۷۸ هزار و ۹۹۵ دُز واکسن در کشور تزریق شده است سویه امیکرون به دلیل واکسیناسیون گسترده فروکش کرده از مرگ ۷۹۹ نفر در یک روز به صفر رسیدیم.


۶ پیک کرونا در ایران
ویروسی که در پیک اول از اسفند ۹۸ تا اردیبهشت ۹۹ شروع و خاتمه یافت با استفاده خوب مردم از ماسک و رعایت شیوه های بهداشتی تا حدودی فروکش کرد.
اما همین امر سبب شد تا به گمان از بین رفتن کرونا، فضاهای عمومی باز و قرنطینه پایان یابد و زندگی به روال عادی بازگردد که به ناگهان پیک دوم در خردادماه ۹۹ مردم را محاصره کرد و دوباره موارد ابتلا و بستری دوچندان شد اما همچنان میزان فوتی ها دو رقمی بود.
با تمام هشدارها، پیک سوم در آبان ۹۹ همزمان با سرعت و سرایت بالا بازگشت و آمار فوتی ها را سه رقمی کرد؛ پیکی که باعث شدت گرفتن رعایت شیوه نامه بهداشتی و تعطیلی دوهفته ای شهرها و اماکن عمومی شد و اندک اندک در حال عبور از آن بودیم که پیک چهارم با ویروس انگلیسی از فروردین ماه ۱۴۰۰ وارد کشور شد.
ویروسی با قدرت سرایت و انتشار به مراتب بسیار بالاتر از پیک های قبلی بار دیگر آمار فوتی ها را سه رقمی و مبتلایان بخصوص در میان اعضای خانواده را دو چندان کرد و رنگ شهرها را به قرمزی کشاند. هنوز از ویروس انگلیسی رهایی پیدا نکرده بودیم که نوع دلتای کرونا با پیک پنجم از ابتدای تیرماه ۱۴۰۰ از جنوب آغاز و در کشور شیوع پیدا کرد و شاهد افزایش آمار بستری ها و فوتی ها بودیم تا آنجا که این پیک را رکورددار بیشترین آمار ابتلا و فوتی های روزانه بر اثر کرونا عنوان می‌کنند.


پیک ششم کرونا با سویه امیکرون نیز از ۲۸ آبان ماه ۱۴۰۰ با روندی نسبتا افزایشی شروع شد و هنوز هم با سیری نزولی ادامه دارد اما به دلیل واکسیناسیون گسترده این سویه چندان در ایران قوی نبود و ۹۰ درصد افرادی که به این سویه مبتلا شدند افرادی بودند که واکسن نزده بودند.


حال این موضوع مطرح است که نباید صفر شدن مرگ کرونایی را عادی بگیریم و بگذاریم دوباره کرونا مردم ایران را با چالش‌های جدی روبه رو کند، براساس اعلام وزارت بهداشت ورود سویه جدید در فصل سرما دور از ذهن نیست به همین دلیل نباید این همه سختی دوران کرونا را به راحتی فراموش کنیم و با سهل‌انگاری و ساده‌انگاری دوباره شیوع این ویروس تاجدار را در ایران شاهد باشیم.

برچسب‌ها کرونا کووید-19 پروتکلهای بهداشتی واکسن کووید 19 واکسیناسیون سراسری مرگ و میر دولت دوازدهم دولت سیزدهم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا کووید 19 پروتکلهای بهداشتی کرونا کووید 19 پروتکلهای بهداشتی واکسن کووید 19 واکسیناسیون سراسری مرگ و میر دولت دوازدهم دولت سیزدهم بیماری در کشور مرگ ناشی از کرونا ۲ سال و ۱۰۰ روز شاهد بودیم فروردین ۱۴۰۰ نفر در یک روز وزارت بهداشت شاهد بودیم تزریق واکسن واکسن کرونا روزهای سیاه دولت سیزدهم مرگ کرونایی روند کاهشی بیمار جدید شناسایی شد مردم ایران سه رقمی شد روز به روز چهار رقمی سویه دلتا مرگ کرونا سویه جدید اسفند ۹۸ تا حدودی پنج رقمی نفر رسید هزار نفر ماه ۱۴۰۰ ز واکسن دو رقمی فوتی ها ۷۰۰ نفر بر اثر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۴۷۳۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدیو) کنایه واعظی به آمار‌های غلط دولت رئیسی؛ مردم بهترین قاضی هستند

رئیس دفتر رئیس جمهور در دولت سابق، مهمان «کافه خبر» خبرآنلاین بود و آماردهی دولت رئیسی را نقد کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند | واقعیت سفره مردم را هم منعکس نمی‌کنند
  • نرخ‌ بیکاری اصفهان تک رقمی شد
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • بیکاری در کشور تک رقمی شد
  • مبارزه جدی برای مقابله با فساد
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • آمار وحشتناک قطع نخاع مردم توسط خودروهای داخلی
  • ببینید | آمار شوکه‌کننده از میزان قطع نخاع شدن مردم به دلیل ناایمنی خودورها
  • (ویدیو) کنایه واعظی به آمار‌های غلط دولت رئیسی؛ مردم بهترین قاضی هستند