Web Analytics Made Easy - Statcounter

فریبرز عباسی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از پروژه های آب و خاک دهلران در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طرح های آب و خاک متعددی در سطح کشور در حال اجراست که یکی از مهمترین آنها شبکه های آبیاری و زهکشی غرب و شمال غرب کشور است.

وی افزود: این طرح در سطح ۲۲۷ هزار هکتار در ۶ استان غربی و شمال غربی کشور از چند سال قبل در حال اجراست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد: تاکنون ۱۲۷ هزار هکتار از این طرح بهره برداری شده که اثربخشی بهره برداری از این ۱۲۷ هزار هکتار افزایش تولید، اشتغال و درآمد بهره برداران بوده است.

عباسی به ۱۰۰ هزار هکتار باقی مانده از این طرح اشاره کرد و گفت: حدود ۳۰ هزار هکتار از این مقدار تامین آب شده و پیش بینی می شود در ۲ سال آینده بهره برداری شود.

وی تاکید کرد: ۷۰ هزار هکتار باقی مانده نیز مشکل تامین آب دارد که همکاران وزارت نیرو باید آب آنرا تامین کنند که در حال انجام کارها هستند.

معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی یادآور شد: از این  ۲۲۷ هزار هکتار حدود ۳۰ هزار هکتار در استان ایلام قرار دارد که ۱۳ هزار هکتار بهره برداری و ۱۷ هزار هکتار باقی مانده که از این مقدار هفت هزار هکتار آن توسط وزارت نیرو تامین آب شده  و پیش بینی می شود تا یک سال آینده بهره برداری و ۱۰ هزار هکتار باقی مانده پس از تامین آب پیگیری می شود.

عباسی به بازدید از ایستگاه های پمپاژ در استان ایلام اشاره کرد و گفت: سال های گذشته حدود ۱۹ ایستگاه پمپاژ در سطح شهرستان های استان با پیشرفت های متفاوت بین ۳۰ تا ۹۰ درصد اجرا شده که یکی از آنها پروژه ایستگاه پمپاژ برتش است که ۲ هزار هکتار اراضی تحت پوشش دارد و در ۲ خط مختلف  در حال اجراست که فاز اول آن بالای ۹۰ درصد پیشرفت دارد که پیش بینی می شود سال جاری بهره برداری شود

عباسی افزود: بخش زیادی از منابع اعتباری آن در همین جلسه در محل پروژه و نحوه تامین آن انجام شد و در مورد فاز دوم هم در مراحل بعدی پیگیری خواهد شد.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی ایلام دهلران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی ایلام دهلران وزارت جهاد کشاورزی ایلام دهلران هزار هکتار باقی مانده حال اجراست بهره برداری تامین آب آب و خاک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۴۷۴۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۳ حلقه چاه در کرج حفر و وارد مدار بهره برداری شد

حمیدرضا نامداری در گفت وگو با خبرنگار مهر از حفر و بهره برداری از ۱۳ حلقه چاه آب جدید در سطح حوزه امور آب و فاضلاب کرج طی سال ۱۴۰۲ خبر داد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان البرز بیان کرد: با ورود چاه‌های جدید الحفر به مدار بهره برداری، میزان ۲۵۸ لیتر بر ثانیه به چرخه تولید آب در محدوده فوق افزوده شده است.

وی گفت: با توجه به آغاز فصل گرم سال و افزایش میزان مصرف آب در استان، تمهیدات لازم جهت مدیریت تقاضا اندیشیده شده و پرسنل شرکت آبفا به صورت شبانه روزی درصدد ارائه خدمات بهینه به مشترکان هستند.

کد خبر 6092170

دیگر خبرها

  • ۸۵ درصد از شبکه آبیاری سد حوضیان الیگودرز اجرا شد
  • زمین برای ساخت بیش از ۹۰ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن در شمال سیستان و بلوچستان تامین شد
  • بهره‌برداری از مجموعه تفریحی کوه نور صفه
  • تصویب اجرای ۱۰ طرح سرمایه گذاری، بهره برداری و بهینه سازی زیر ساخت های مدیریت تعاون روستائی
  • رفع تصرف ۲ هکتار از رودخانه‌های استان یزد
  • حسینی: ظرفیت درآمدزایی خلیج فارس بهره‌برداری می‌شود
  • توسعه کشت دیم انجیر در شهرستان خاتم
  • جهاد آبرسانی در ۶۹ روستای ایلام از ابتدای سال جاری آغاز شده است
  • ۱۳ حلقه چاه در کرج حفر و وارد مدار بهره برداری شد
  • نیاز ۲۰ میلیاردی برای تکمیل شبکه آبیاری «حوضیان»