Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، پلیس می‌گوید فردی که وارد محراب کلیسای شهر نیویورک شده، یک یادگار طلای ۲ میلیون دلاری را دزدیده و سر مجسمه یک فرشته را هم بریده است. 

کلیسای کاتولیک رومی سنت آگوستین، معروف به نتردام در محله پارک اسلوپ بروکلین، در هنگام سرقت، به خاطر تعمیرات تعطیل بوده است. به گفته فرانک تومینو، کشیش کلیسا، دوربین‌های امنیتی کلیسا هم به سرقت رفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

به گفته کشیش، دزد یا سارقان، با یک اره حرفه‌ای، محافظ فلزی را بریده‌اند و با محفظه‌ای که به زمان افتتاح کلیسا در دهه ۱۸۹۰ متعلق بوده، خارج شده‌اند. 

پلیس گفته است که این محفظه، جعبه‌ حاوی اقلام مرتبط با عشای ربانی، از طلای ۱۸ عیار ساخته و با جواهرات تزئین شده و ارزش آن ۲ میلیون دلار است. به گفته کشیش کلیسا، این اثر به دلیل ارزش تاریخی و هنری، غیر قابل جایگزینی است. 

این شاهکار گران قیمت تاریخی، ظاهرا به شیوه‌ای بسیار مطمئن تحت محافظت بوده است. گاو صندوق کشیش‌ها هم باز شده، اما داخل آن چیزی نبوده است. نان مخصوص عشای ربانی هم به زمین انداخته شده است. 

به گفته کشیش سارق یا سارقان برای ورود به این مکان تاریخی زحمت زیادی کشیده و قصدش آسیب مادی و معنوی به کلیسا بوده است. 

منبع: ترجمه از گاردین با تلخیص. 

کد خبر 680289 برچسب‌ها هنرهای تجسمی مسیحیت - کلیسای کاتولیک خبر مهم هنر ایالات متحده آمریکا تاریخ جهان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: هنرهای تجسمی مسیحیت کلیسای کاتولیک خبر مهم هنر ایالات متحده آمریکا تاریخ جهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۴۷۵۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر پلیس درباره مجهز شدن خودرو‌های داخلی به ردیاب

سردار علی، ولی پور گودرزی روز چهارشنبه در حاشیه نمایشگاه طرح دستگیری سارقان و مالخران وسایل نقلیه در گفتگو با خبرنگاران با موضوع ارتقای ایمنی خودرو‌ها افزود: در جلسات مستمر خود با شرکت‌های خودروساز داخلی که شخص استاندار تهران هم حضور دارند، نظرات و دیدگاه‌های خود را مطرح می‌کنیم تا معایب خودرو‌ها را برطرف کنند البته در این راستا تولید برخی خودرو‌ها که امنیت و ایمنی لازم را نداشتند، متوقف شده است.

به گزارش خبرآنلاین، رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی پایتخت افزود: استفاده از وسایل و تجهیزات الکترونیکی درخودرو‌ها راهکار خوبی برای ممانعت از سرقت خودرو‌ها بوده و می‌تواند سرنخ خوبی برای پیدا شدن وسیله نقلیه بعد از سرقت باشد.

سردار، ولی پور گودرزی این را هم گفت که همکارانم طی چند روز گذشته در تلاش شبانه روزی و با هماهنگی مرجع قضایی افرادی که در سرقت خودرو‌ها و محتویات آن نقش داشتند، شناسایی و ۵۷ متهم دستگیر شده‌اند.

وی ادامه داد: از این سارقان و مالخران تعداد ۲۰ دستگاه خودروی مسروقه، ۱۵ دستگاه موتورسیکلت و ۲ هزار قطعه لوازم خودرو دزدی، کشف و ضبط شد.

سردار، ولی پور گودرزی یادآور شد: این طرح‌های پلیس به صورت مستمر و هفتگی با موضوعات مختلف در حال انجام است.

دیگر خبرها

  • خبر پلیس درباره مجهز شدن خودرو‌های داخلی به ردیاب
  • انهدام ۳ باند سرقت احشام در لرستان
  • دستگیری سارقان طلا در مشگین شهر
  • دستگیری سارقان طلا در مشگین‌شهر
  • دستگیری سارقان زورگیر خیابان فرشته+ فیلم
  • لحظه بازداشت سارقان زورگیر در عملیات پلیس | ویدئو
  • تعقیب و گریز دیدنی زورگیرهای موتورسوار در فرشته
  • دستگیری سارقان و کشف ۱۹ فقره سرقت در خرم آباد
  • ببینید/ مروری بر نقشه‌های تاریخی و مشهور جهان که نام خلیج فارس بر تارک‌شان می‌درخشد
  • تصاویر نقشه‌های تاریخی و مشهور جهان؛ اعراب درخشش نام خلیج‌فارس را ببینند