Web Analytics Made Easy - Statcounter

«تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیتر‌هایی از حوزه‌های مهم خبری به خصوص سیاسی و اقتصادی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی و اوضاع اقتصادی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار سابق خوزستان: ساختمانی که من در آبادان افتتاح کردم، سالم است
غلامرضا شریعتی استاندار اسبق خوزستان در نامه ای شدیداللحن خطاب به سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور، از اظهارات اخیر مقامات دولت سیزدهم به شدت انتقاد کرده است. در بخشی از این نامه آمده است: معاون اجرایی رئیس جمهور بجای آنکه پاسخ بدهد چرا به هشدارهای مکرر اعلام شده در ۹ماه گذشته توسط مسئولان امر توجه نگردیده است، افتتاح ساختمان فروریخته که نیمه کاره و بدون پایان کار بوده را به اینجانب نسبت می دهد درحالیکه نیک می داند آن ساختمان افتتاح شده، ساختمان دیگری است که در سال۹۸ (یعنی حدودا دوسال و نیم قبل) به بهره برداری رسید و هم اینک سالم و در حال استفاده می باشد. همچنین مدیریت خبرگزاری ایرنا که با انتشار خبر بازداشت مالک متروپل بنیان ابهام، اعتمادزدایی و تشدید خشم و ناراحتی مردم را بنا نهاد و «فرماندار»ی که فردای فروریختن ساختمان، در مصاحبه ای شتابزده از بیرون آوردن تمامی مفقودین از زیر آوار خبر داد و بر داغ و زخم مردم نمک پاشید، امروز بجای آنکه مواخذه بشوند و پاسخگوی عملکرد و مسئولیت های قانونی خود باشند به بیان یا انتشار مطالبی کذب مبادرت می ورزند.


رهبر انقلاب ۱۴ خرداد در حرم مطهر امام خمینی(ره) سخنرانی خواهند کرد

مراسم سالگرد رحلت حضرت امام خمینی با سخنرانی رهبر انقلاب برگزار خواهد شد.این برنامه ساعت ۹ صبح روز شنبه چهاردهم خرداد با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در حرم مطهر امام خمینی(ره) آغاز می‌شود و سخنرانی رهبر انقلاب نیز حدود ساعت ۱۰ خواهد بود./ایرنا

بخشی از سکو‌های ورزشگاه آزادی اخیرا نشست کرده
روزنامه گل نوشت: ورزشگاه آزادی تهران از فرسوده ترین اماکن ورزشی ایران است و محل رسمی دیدارهای تیم ملی، استقلال و پرسپولیس و رویدادهای فرهنگی است اما گفته می شود که این مجموعه نیازمند توجه و تعمیرات اساسی است. اکنون درباره ورزشگاه آزادی خبرهای بد و نگران کننده ای به گوش می رسد. ماجرا از این قرار است که چندین سکوی ورزشگاه آزادی نشست کرده اند و اگر به آن ها رسیدگی صحیحی نشود، خطر ریزش آن حتی در جریان یکی از بازی ها نیز وجود دارد. موضوعی که از چشم مدیران و مسولان مجموعه هم پنهان نمانده و طبق شنیده ها و اطلاعات ما، گزارش ها و نامه نگاری های مربوط به آن را هم با متولی اصلی این مجموعه ورزشی یعنی وزارت ورزش و جوانان و مشخصا سازمان تجهیز و توسعه امکان ورزشی انجام داده اند و حتی گویا موضوع به شکل غیر رسمی به گوش شهرداری تهران و آتش نشانی هم رسیده است اما تا امروز هیچ گوش شنوایی برای آن ها وجود نداشته است و اقدام عملی مهمی هم در راستای مرمت و بازسازی این بخش از سکوها صورت نگرفته است تا همچنان - خدای نکرده - احتمال اینکه در جریان یکی از بازی های ملی و باشگاهی یا برنامه های فرهنگی شاهد وقوع فاجعه ای مانند ورزشگاه شهید متقی ساری، پلاسکو و متروپل جدید باشیم وجود داشته باشد.

سیدجواد هاشمی: علی فروغی، مدیر شبکه سه به درد مدیریت در صداوسیما نمی‌خورد
سیدجواد هاشمی با بیان این که شناختی از معاون جدید سیما ندارد، از این که مدیران چندین شبکه تلویزیونی تغییر کردند اما مدیر شبکه سه بر جای خود باقی است، ابراز تعجب کرد و گفت:آقای فروغی دوست ما هم هست ولی واضح می‌گویم ایشان هیچگاه به درد مدیریت در صداوسیما نمی‌خورد و الان هم نمی‌دانم چطور هنوز هست./ایسنا

وزیر نیرو: ساعت شروع کار ادارات در تیر ماه تغییر می‌کند
وزیر نیرو گفت: به منظور مدیریت مصرف برق در بخش اداری، ساعت شروع کار ادارات در تیر و مرداد تغییر می‌کند. علی اکبر محرابیان گفت: ساعت کاری ادارات به صبح زود منتقل می‌شود و ادارات زودتر تعطیل می‌شوند. وی اضافه کرد: این اقدام موجب خواهد شد مصرف برق بخش اداری در ساعات اوج مصرف، به شدت کاهش پیدا کند و ما می‌توانیم این برق صرفه جویی شده را به بخش‌های دیگر به خصوص بخش خانگی اختصاص بدهیم. وزیر نیرو با اشاره به مصوبه دولت مبنی بر الزام ادارات مبنی بر کاهش ۳۰ درصدی مصرف در ساعات اداری و کاهش ۶۰ درصدی مصرف در ساعات غیراداری اظهار داشت: دستگاه‌ها به کنتور هوشمند مجهز شده اند و از هفته آینده، مصرفشان مورد پایش قرار خواهد گرفت و گزارش عملکرد آنها به صورت دوره‌ای اعلام می‌شود.

ممنوعیت معاملات فردایی طلا
خبرگزاری فارس به نقل از یک منبع آگاه نوشت:معاملات فردایی طلا ممنوع شد و با این مصوبه، معامله گران در بازار فردایی طلا به جرم اخلال در نظام اقتصادی، تحت پیگرد قرار می‌گیرند.همچنین صبح امروز دو نفر از دلال های بزرگ طلا و ارز که نام اختصاری یکی از آنها م. ش است به اتهام معاملات غیرقانونی و گسترده طلا و ارز بازداشت شدند.

شورای شهر آبادان به خاطر متروپل منحل شده؟
رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: در ریزش متروپل، آنچه که محرز است این است که مجموعه عظیمی از تخلفات رخ داده است و قطعا این ساختمان در بخش‌های طراحی، نظارتی و اجرایی با مشکلاتی مواجه بوده است. سروری امروز ۱۲ خردادماه در جمع خبرنگاران در آبادان اظهار کرد: برای بررسی شرایط فنی ساختمان متروپل گروهی از افراد فنی و عمرانی شورای عالی استان‌ها به آبادان سفر کردیم تا به اشتباه‌ها و سوءاستفاده‌هایی که در ساخت این ساختمان انجام شده است، رسیدگی کنیم.وی با رد شایعه انحلال شورای شهر آبادان گفت: بحث انحلال شورای شهر مبتنی بر یک فرآیند قانونی است و نخست باید اثبات شود که شورای شهر در این اتفاق مقصر بوده است.

وزیر ارتباطات در توئیتر فعال شد و شایعه رفع فیلتر توییتر قوت گرفت
فعالیت وزیر ارتباطات دولت رئیسی در توییتر که این فعالیت را منوط به رفع فیلتر این شبکه اجتماعی دانسته بود باعث شد شایعه رفع فیلتر توییتر قوت بگیرد.اما با توجه به اینکه زارع پور از حامیان جدی طرح صیانت است، بعید است که این شایعه رنگی از واقعیت داشته باشد.

استاندار خوزستان: پس از پایان جست‌وجو، برای سازه تصمیم‌گیری می‌شود
صادق خلیلیان امروز (۱۲ خردادماه) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اکنون در فاز دوم عملیات آواربرداری متروپل و در مراحل پایانی آن هستیم. وی افزود: در فاز اول، مراحل امداد و نجات انجام شد که در چهار روز اول با سرعت اجرایی شد و ۳۷ مصدوم در عملیات‌های مختلف از زیر آوار خارج شدند. فاز دوم عملیات مربوط به آواربرداری و همراه با جست‌وجوی پیکرهای احتمالی زیر آوار است و اکنون در انتهای این مرحله قرار داریم. استاندار خوزستان گفت: بر اساس آخرین آمار متاسفانه تاکنون ۳۷ نفر از شهروندان در حادثه متروپل جان خود را از دست داده‌اند که جواز دفن ۳۳ نفر صادر شده است. وی افزود: باقی‌مانده این تعداد، اعضایی از بدن هستند که جهت شناسایی و اهراز هویت به پزشکی قانونی ارجاع شده‌اند تا با آزمایشات ژنتیکی، هویت آن‌ها مشخص شود. استاندار خوزستان با اشاره به تصمیم‌گیری بقایای ساختمان متروپل بیان کرد: پس از اظهارنظر فنی تیم‌های کارشناسی متشکل از کارشناسان نظام مهندسی، شهرداری و وزارت راه و شهرسازی درباره این سازه عنوان شد که متروپل پایداری لازم را ندارد. پس از پایان عملیات جست‌وجو در خصوص نحوه رفتار با باقی‌مانده سازه متروپل تصمیم‌گیری خواهد شد. این تصمیم در زمینه پایداری مجدد سازه و یا تخریب آن به صورت طبقه به طبقه، از طبقات بالا به پایین است تا به ساختمان‌های اطراف خسارتی وارد نشود.

توضیح سازمان فاوا شهرداری درباره اختلال در سامانه شهرداری
روابط عمومی سازمان فاوای شهرداری تهران در پی اختلال در سامانه شهرداری تهران و سایت تهران من اعلام کرد: اختلال عمدی در صفحه داخلی سامانه داخلی شهرداری تهران برای دقایقی این سامانه را با انتشار تصویری موهن از دسترس همکاران خارج کرد. فرآیند این رفع اختلال محدود به سرعت اتفاق افتاد. البته سامانه‌های خدمت‌رسانی شهرداری تهران برای بررسی‌های بیشتر فنی توسط سازمان فاوا فعلا محدود شده است. سازمان فاوای شهرداری تهران با همکاری نهادهای مسئول در حال بررسی ابعاد موضوع و اقدامات پیشگیرانه برای حفظ کیفیت خدمات‌رسانی مطلوب به شهروندان است. ماهیت اختلالگران و شیوه فعالیت آن‌ها پس از بررسی نهایی توسط نهادهای مسئول اطلاع‌رسانی خواهد شد.

معاون حقوقی وزارت ارشاد: کسانی که از داخل کشور با «عنکبوت مقدس» همکاری کرده‌اند، دستگیر می‌شوند
هاشمی، معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت ارشاد:باید همگان بدانند که هر اثر به ظاهر هنری‌ای که در آن توهین به امام رضا(ع) وجود دارد از جامعه هنری ایرانی اسلامی ما به دور است.این فیلم اخیری که در یکی از جشنواره‌های خارج از کشور مطرح شده است، ناراحتی‌های بسیاری را در جامعه ایرانی ایجاد کرده که امروزه انعکاس آن را به طرق مختلف می‌بینیم و می‌شنویم. بدانید که این فیلم هیچ ارتباط و نسبتی با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نداشته و هیچ گونه پروانه‌ای از جمله پروانه ساخت یا نمایش از این وزارتخانه دریافت نکرده است و تولید آن همگی در خارج از کشور انجام شده است.»تصمیم گرفتیم که هر کسی، با هر عنوانی در ساخت این فیلم همکاری داشته است -در صورتی که داخل کشور باشد- را با روش‌های قانونی و حقوقی دنبال کنیم.»

حسین شریعتمداری : ریل دولت عوض شده و قطار انقلاب به ریل اصلی خودش برگشته
مدیرمسؤل روزنامه کیهان:در شرایط کنونی شکر خدا می‌بینید که اغلب مسؤلان ساده‌زیست هستند، اگر فسادی هم در گذشته می‌شد دشمن اصرار داشت بگوید همه همین طور هستند، که اینطور نیست ما خیلی از آن‌ها را می‌شناسیم که آدم‌های بسیار خوب و متعهد و متدینی هستند./فارس

امکان احیای آبرومندانه برجام را از دست دادیم
دیاکو حسینی کارشناس ارشد سیاست خارجی:در برهه بسیار حساسی هستیم و در پایان فرصتی قرار داریم که می‌توانست برجام به‌صورت آبرومندانه و به طور نسبی سودمند برای طرفین احیا شود.گذشت زمان و ضعف دیپلماسی عمومی ایران، به‌ اضافه ناتوانی در اقناع افکار عمومی و حتی ضعف در ارتباط با افکار عمومی باعث شده تا ابهامات تبدیل به نقاط ضعف سیاسی برای تیم مذاکره‌کننده شود.حتی اگر برجام تحت این شرایط سیاسی موجود احیا شود، توافقی خواهد بود که برای ایران و همچنین برای امریکا ضعیف‌تر از توافق برجام در سال ۲۰۱۵ خواهد بود و عمر کوتاهی خواهد داشت.اگر توافق صورت نگیرد ممکن است در گزارشی که دبیرکل آژانس به دبیر شورای حکام در پایان ماه ژوئن خواهد داد، وضعیت بدتر شود. این گزارش اگر منفی باشد می‌تواند مقدمه‌ای برای ارجاع پرنده ایران به شورای امنیت باشد./خبرآنلاین

خریداران دلار بزودی فروشنده می‌شوند
سلطانی زاده عضو کانون صرافان گفت: مطمئناً تصمیم‌های جدید بانک مرکزی در حوزه ارزی، روند هجوم مشتریان برای خرید ارز را معکوس خواهد کرد و فروشندگان در بازار بیشتر خواهند شد.


گلایه نیکزاد؛ خبری از وام ۲۰۰ میلیونی مسکن روستایی نیست
نیکزاد  رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: با وجود مصوبه شورای عالی مسکن، تأکید رئیس جمهور و ابلاغ بانک مرکزی، تسهیلات ۲۰۰ میلیونی مسکن روستایی همچنان به دست متقاضیان نرسیده است.


هر بشکه نفت، چند دلار حباب دارد؟
اِد مورس، مدیر جهانی تحقیقات کالای موسسه مالی سیتی در مصاحبه با بلومبرگ گفت: نفت برنت که روز چهارشنبه بیش از ۱۱۶ دلار در هر بشکه معامله شد، باید نزدیک به ۷۰ دلار باشد.مورس که یکی از بدبین‌ترین کارشناسان بازار نفت بوده است، ابتدای سال رشد تقاضا برای نفت را ۳.۶ میلیون بشکه در روز پیش بینی کرده بود. سیتی با اشاره به نگرانیهای رکود و کندی اقتصادی، اکنون رشد تقاضای سالانه را ۲.۲ میلیون بشکه در روز پیش بینی می‌کند که ۱.۴ میلیون بشکه در روز کمتر از ابتدای سال است. قیمتهای نفت از ابتدای سال میلادی جاری در پی حمله نظامی روسیه به اوکراین و تحریمهای غربی علیه مسکو که بازارهای انرژی جهانی را متلاطم کرده است، حدود ۵۰ درصد رشد کرده اند. نظرسنجی روز سه شنبه رویترز از تحلیلگران نشان داد میانگین قیمت هر بشکه نفت برنت در سه ماهه دوم به بیش از ۱۰۷ دلار در هر بشکه می رسد؛ در حالی که بعضی از کارشناسان پیش بینی کردند پس از ممنوعیت تدریجی واردات نفت از روسیه به اتحادیه اروپا، نفت تا ۱۳۰ دلار در هر بشکه صعود خواهد کرد. اما اِد مورس معتقد است این پیش بینی‌ها اغراق آمیز است و قیمت نفت به جای ۱۲۰ دلار، باید در محدوده ۷۰ دلار باشد.


یک خودروی برقی، 18 درصد ارزان شد
جنرال موتورز قیمت شورلت بولت EV را تا ۱۸ درصد کاهش می‌دهد.شرکت جنرال موتورز اعلام کرد پس از اینکه خودروساز دیترویت فروش خود را به مدت شش ماه پس از فراخوان باتری متوقف کرد، قیمت شورلت بولت الکتریکی خود را به شدت کاهش خواهد داد. جنرال موتورز قیمت‌های بولت را حدود ۶۰۰۰ دلار کاهش می‌دهد. فروش بولت در سال ۲۰۲۱ به ۲۴۸۲۸ دستگاه رسید. جنرال موتورز تولید بولت را در آوریل پس از فراخوانی عمده باتری در ماه آگوست از سر گرفت و فروش خود را از اوایل سال جاری آغاز کرد.

وزیر اقتصاد خواستار تسریع در تصویب مالیات بر سوداگری شد
سید احسان خاندوزی در توییتی نوشت: هم در جلسه سازمان کارآفرینی و هم در نشست تولیدکنندگان استان فارس، وزارت اقتصاد متعهد شد از این پس آیین‌نامه‌ و دستورالعملی را به دولت نفرستد، مگر آنکه از قبل، نظر انجمن‌های تولیدی و صادراتی را اخذ کرده باشد. وی افزود: تسریع مجلس در تصویب مالیات بر سوداگری (CGT) خواسته دیگر اهالی تولید بود.

سکه در کانال 15 میلیون عقب نشینی کرد
قیمت سکه طرح جدید امروز (پنجشنبه، ۱۲ خردادماه ۱۴۰۱) با ۵۰ هزار تومان کاهش نسبت به روز گذشته به ۱۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسید. سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز با قیمت ۱۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان معامله شد. همچنین امروز نیم‌سکه هشت میلیون و ۵۵۰ هزار تومان، ربع‌سکه پنج میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و سکه یک گرمی سه میلیون و ۵۰ هزار تومان قیمت خورد. علاوه بر این، در بازار طلا نیز نرخ هر گرم طلای ۱۸ عیار به یک میلیون و ۴۳۵ هزار تومان رسید و قیمت هر مثقال طلا ۶ میلیون و ۲۱۸ هزار تومان شد.

خبر مهم برای متقاضیان وام اجاره
معاونت مسکن و ساختمان از آغاز ثبت‌نام متقاضیان دریافت وام ودیعه مسکن از امروز در سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن وزارت راه و شهرسازی خبر داد.

تراکتور هم از گرانی عقب نماند
قیمت‌های جدید محصولات کارخانه تراکتورسازی با افزایش ۲۰ درصدی اعلام شد. این افزایش قیمت پس از تائید سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان صورت گرفته و در سامانه ۱۲۴ نیز بارگذاری شده است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: آبله میمونی متروپل آبادان عنکبوت مقدس پارچین سامانه یکپارچه فروش خودرو بسته ویژه خبری حسین شریعتمداری متروپل آبادان آبله میمونی متروپل آبادان عنکبوت مقدس پارچین سامانه یکپارچه فروش خودرو شهرداری تهران ورزشگاه آزادی فردایی طلا هزار تومان رفع فیلتر شورای شهر پیش بینی خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۴۷۷۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنایه مجری صداوسیما به شایعه ضد انقلاب در خصوص بیماری بازیگر زن معروف + تصویر

به گزارش همشهری آنلاین، محمدرضا باقری مجری صدا و سیما گفت: اعتیاد به هرویین ترور بیولوژیک نیست!

کد خبر 847627 برچسب‌ها تلویزیون مجری خبر ویژه بازیگران سینما و تلویزیون ایران تلویزیون - صدا و سیما

دیگر خبرها

  • افتتاح ۱۷۶ طرح عمرانی با کمک شوراهای اسلامی در استان
  • فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف! | ماده ۴۹ لایحه عفاف و حجاب یعنی پول بده و کشف حجاب کن! | انتقاد تند حسین شریعتمداری
  • تعیین تکلیف حسین شریعتمداری برای شورای نگهبان : لایحه عفاف و حجاب را کنار بگذارید، همین «طرح نور» کافی است / نگرانم این لایحه مثل برجام شود
  • تعیین تکلیف حسین شریعتمداری برای شورای نگهبان /لایحه عفاف و حجاب را کنار بگذارید،همین «طرح نور» کافی است /نگرانم این لایحه مثل برجام شود
  • کنایه مجری صداوسیما به شایعه ضد انقلاب در خصوص بیماری بازیگر زن معروف + تصویر
  • روایتی از حذف قند و عوارضش، جزو پربازدیدترین‌های توییتر شد/ عکس
  • ادعای ستاره سابق لیورپول درمورد جانشین کلوپ
  • پروژه‌های فعال نهضت ملی مسکن از مرز ۲ میلیون و ۵۴۰ هزار واحد گذشت
  • آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
  • دسترسی حمل‌و‌نقل‌ دریایی و هوایی به ارتباطات مخابراتی/آنتن‌های ماهواره‌ای سیار ساخته شد