Web Analytics Made Easy - Statcounter

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا با تکرار ادعاهای ضد ایرانی مدعی شد؛ عربستان سعودی شریک حیاتی آمریکا برای مقابله با افراط‌گرایی و چالش‌های ناشی از ایران است.

به گزارش ایران اکونومیست، وزیر امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه در مصاحبه با نشریه فارن افرز در خصوص سفر جو بایدن به عربستان سعودی و بررسی موضوعاتی چون سابقه حقوق بشر عربستان، جنگ در یمن و احتمال پایان آن، گفت: زمانی که ما آغاز به کار کردیم، جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا مصمم بود که روابط با عربستان سعودی را دوباره تنظیم کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بلینکن ادعا کرد: ما قتل جمال خاشقچی را داشتیم؛ این مساله ای بود که ما و بسیاری دیگر در سراسر جهان آن را بسیار جدی گرفتیم.

وزیر خارجه آمریکا در ادامه ادعاهایش، گفت: یمن یکی از مهمترین منطقه ای بود که ما می خواستیم با همکاری با عربستان جان مردم را حفظ کنیم. 

وی مدعی شد: ما با همکاری عربستان سعودی و همچنین امارات و البته  سازمان ملل متحد و برخی دیگر از کشورها شاهد پیشرفت واقعی در رسیدگی به  یکی از بدترین جنگ های جهان در دهه گذشته بودیم. دو ماه پیش به یک آتش بس دست یافتیم که در هشت سال گذشته بی سابقه بود.

بلینکن ادعا کرد: در نتیجه این آتش بس ما توانسته ایم کمک های بیشتری به مناطق مختلف یمن منتقل کنیم.

وی تصریح کرد: ما دائماً با عربستان در مورد مسایل حقوق بشری گفت وگو می کنیم. عربستان سعودی یک شریک حیاتی برای ما در مقابله با افراط گرایی در منطقه و چالش های ناشی از ایران است.

وزیر خارجه آمریکا همچنین اظهار امیدواری کرد؛ روند ایجاد روابط بین رژیم صهیونیستی و همسایگانش و گسترش توافق سازش در آینده نزدیک و دور ادامه یابد.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: یمن ، جمال خاشقچی ، عربستان سعودی

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: یمن جمال خاشقچی عربستان سعودی عربستان سعودی خارجه آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۴۷۹۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاخ سفید: بلینکن برای برقراری آتش‌بس ۶ هفته‌ای در غزه تلاش می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر، «جان کربی» هماهنگ کننده امور راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا امروز یکشنبه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی اِی بی سی اعلام کرد که اشغالگران قدس پیش از آغاز حمله به رفح دیدگاه ها و نگرانی های واشنگتن را دریافت خواهد کرد.

هماهنگ کننده امور راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا در این گفتگوی تلویزیونی ادامه داد: آنها به ما اطمینان داده اند که تا وقتی درباره چشم‌ اندازها و نگرانی‌ های خود گفتگو نکرده‌ ایم، به رفح حمله نکنند.

«جان کربی» در این مصاحبه اضافه کرد که «در صدر برنامه سفر آتی بلینکن (وزیر خارجه آمریکا)» به منطقه، «تلاش برای حصول آتش بس موقت ۶ هفته ای ادامه خواهد داشت».

این مقام آمریکایی در ادامه افزود که در صورت موافقت حماس با توافق تبادل اسرا، ممکن است این آتش‌ بس برقرار شده و طرح حمله نظامی به رفح منتفی اعلام شود.

رویترز پیشتر اعلام کرده بود که وزیر امور خارجه آمریکا قرار است طی سفری دو روز به عربستان با شرکت در نشست اقتصادی به میزبانی ریاض با شرکای منطقه‌ای خود درباره تحولات منطقه و آتش بس در غزه رایزنی کند.

وزارت خارجه آمریکا دیروز شنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه این کشور در یک سفر دو روزه طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هفته جاری به عربستان سعودی سفر خواهد کرد.

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که قرار است وزیر امور خارجه آمریکا در سقر دو روزه قریب الوقوع به عربستان سعودی طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هفته جاری با شرکت در نشستی با شرکای منطقه‌ای خود مسئله آتش بس در نوار غزه و مذاکرات بر سر آزادی اسرای اسرائیلی را از نزدیک رایزنی و بررسی کند.

کد خبر 6091424

دیگر خبرها

  • توافق سازش عربستان با اسرائیل در نقاط پایانی خود قرار دارد
  • وزیر خارجه آمریکا : روابط عربستان و اسرائیل به زودی عادی می شود
  • بلینکن: روابط عربستان و اسرائیل به زودی عادی می‌شود
  • دیدار وزیران خارجه عربستان و آمریکا در ریاض
  • دیدار و گفت‌وگوی وزرای خارجه آمریکا و عربستان درباره غزه
  • کاخ سفید: بلینکن برای برقراری آتش‌بس ۶ هفته‌ای در غزه تلاش می‌کند
  • سفر وزیر خارجه آمریکا به عربستان | گفت و گوی مهم برای آتش بس در غزه
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود؛ غزه محور اصلی گفت‌وگو با مقامات سعودی
  • ریاض اولین مقصد «بلینکن» در دور جدید سفر منطقه‌ای خاورمیانه