Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-28@14:49:32 GMT

بهبود سیستم عصبی با روش‌هایی ساده

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۴۸۲۳۷

بهبود سیستم عصبی با روش‌هایی ساده

آفتاب‌‌نیوز :

در شرایطی که بدن برای مدت طولانی تحت فشار و احساسات ناخوشایند باشد، به وضعیتی تحت عنوان "حالت بقا" می‌رسد که این بیشتر منجر به احساس خستگی در تمامی اوقات می‌شود. هنگامیکه سیستم عصبی احساس کند از حالت تعادل خارج شده است، احتمال بروز بیماری‌های مرموز، مزمن و روانی نیز بیشتر می‌شود. اما چگونه می‌توان این شرایط را متعادل ساخت

روزنامه "هندوستان تایمز" به روش‌هایی که به بهبود سیستم عصبی کمک میکند، اشاره کرده است:

افزایش سطح ویتامین B: ویتامین B۱، B۶ و B۱۲ به ایجاد انتقال دهنده‌های عصبی مانند استیل کولین، سروتونین و نوراپی نفرین کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این انتقال دهنده‌های عصبی نقش اساسی در تنظیم سیستم عصبی و عملکرد صحیح آن دارند.

قرار گرفتن در معرض سرما: آستانه تحمل بدن باید افزایش یابد. می‌توان یک ظرف بزرگ پر از آب یخ برداشت و دست خود را در آن قرار داد. همانطور که بدن در حال آرام شدن است، باید به آن اجازه داد این احساسات را درک کند. این کار به بالا بردن آستانه تحمل بدن کمک می‌کند.

نور خورشید صبحگاهی: قرار گرفتن در معرض نور خورشید صبحگاهی نقش کلیدی در تعادل مجدد ساعت زیستی دارد. همچنین به خواب خوب شبانه کمک می‌کند چرا که خواب، نقش بسیار مهمی در ترمیم و بهبود سیستم عصبی دارد.

حد و مرزها: کارشناسان بر نیاز به وجود مرز‌ها در روابط تاکید دارند. در مورد تنظیم و متعادل ساختن سیستم عصبی، اینطور گفته میشود که باید همیشه مرز‌های خاصی وجود داشته باشد. همچنین باید برای کلمات و موقعیت‌ها که باعث می‌شوند مجدد به حالت بقا بازگردیم، حد و مرز‌هایی قرار داد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: آفتاب

کلیدواژه: سیستم عصبی سلامت بدن سیستم عصبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۴۸۲۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ راهکار ساده برای رفع بوی بد دهان

به گزارش خبرآنلاین از همشهری آنلاین، در برخی از موارد بوی بد دهان ممکن است ناشی از عفونت، بیماری، مصرف دارو یا بیماری‌های لثه باشد.اگر بوی بد دهانتان ادامه‌دار شد بهتر است با دندانپزشک در این مورد مشورت کنید.

اگر بوی بد دهانتان ادامه‌دار شد بهتر است با دندانپزشک در این مورد مشورت کنید.

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900365

دیگر خبرها

  • چند واقعیت علمی که زیر پوست ما جریان دارد
  • (ویدئو) یک ترفند ساده و سریع: آسانترین راه پیچیدن دلمه برگ مو
  • ۱۰ راهکار ساده برای رفع بوی بد دهان
  • روز ملی ایمنی در حمل و نقل و حسرت فرصت هایی که از دست می روند....
  • چند واقعیت علمی که زیر پوست ما جریان دارند
  • تصاویری دیده نشده از حال و هوای شهر مکه در ۷۰ سال قبل
  • (تصاویر) تصاویری دیده‌نشده از مراسم حج ۷۰ سال پیش
  • ترک مصرف کافئین با ۲ روش ساده
  • فرمولی ساده برای اینکه هرگز به آلزایمر مبتلا نشوید
  • یک روش ساده برای تکثیر درخت کاج در خانه (فیلم)