Web Analytics Made Easy - Statcounter

 سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل امروز (پنجشنبه) ۱۲ خرداد ماه در نشست عالیرتبه شورای امنیت در مورد پاسخگویی و اجرای عدالت در قبال نقض جدی قواعد حقوق بین‌الملل اظهار داشت: نقض جدی حقوق بین‌الملل بدون مجازات ادامه دارد و شورای امنیت در مواردی در انجام مسؤولیت‌های خود در این زمینه کوتاهی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجید تخت روانچی با اشاره به تداوم جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین گفت: سکوت شورای امنیت در قبال جنایات مستمر، مستند و غیرقابل انکار رژیم اسرائیل علیه ملت فلسطین که جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت تلقی می‌شود، نمونه بارز این بی مسؤولیتی و انفعال است.

دیپلمات ارشد ایران در ادامه تأکید کرد : پاسخگویی در قبال نقض جدی قواعد اساسی حقوق بین‌الملل، به ویژه مواردی که به عنوان هنجارهای آمره پذیرفته و به رسمیت شناخته شده و به عنوان پایه و اساس نظم حقوقی بین‌المللی عمل می‌کنند، در حفظ صلح و امنیت بین‌المللی ضروری است، درعین حال، دولت‌ها تعهد حقوقی اولیه در پایبندی به حقوق بین‌الملل و جلوگیری از ارتکاب جنایات و نیز پیگرد قانونی آنها را برعهده دارند.

تخت روانچی در ادامه افزود: اقدامات قهری یکجانبه (تحریم‌های یکجانبه) اعمال خلاف بین‌المللی است که توسط برخی کشورها به عنوان روشی جنگی در گرسنگی دادن غیرنظامیان به کار می‌رود. این اقدامات غیرقانونی ناقض منشور ملل متحد و قوانین بین‌المللی است.

 وی تأکید کرد: کشورهایی که اقدامات قهری یکجانبه از جمله تحریم‌ها را به عنوان سیاست دولتی اعمال می‌کنند، باید در قبال چنین جنایاتی پاسخگو باشند.

نماینده ایران در سازمان ملل در ادامه به تحریم‌های آمریکا علیه ایران اشاره کرد و گفت: ایران برای چندین دهه هدف شدیدترین تحریم‌های اقتصادی و مالی ایالات متحده بوده است. این اقدامات غیرقانونی مستقیماً زندگی آسیب پذیرترین جمعیت ایران از جمله کودکان، سالمندان و بیماران را به خطر انداخته است. حتی برخی از بیماران، به‌ ویژه کودکان مبتلا به بیماری‌های نادر، در نتیجه محدودیت‌های واردات دارو و تجهیزات پزشکی جان خود را از دست داده‌اند که واقعیتی دلخراش است.

نماینده ایران در ادامه به رای دیوان بین المللی دادگستری علیه آمریکا اشاره کرد و گفت: در تاریخ سوم اکتبر ۲۰۱۸، دیوان به اتفاق آرا با صدور حکمی مبنی بر قرار موقت، ایالات متحده را ملزم به لغو هرگونه تحریم در مورد واردات کالاهای بشردوستانه کرد. متأسفانه، ایالات متحده نه تنها به حکم دادگاه تمکین نکرده ، بلکه با اعمال تحریم‌های بیشتر، به ویژه در طول همه گیری کووید-۱۹، آن را نقض کرده است.

 نماینده دائم ایران به دیدار اخیر گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در مورد تأثیر منفی اقدامات قهری یکجانبه از ایران نیز اشاره کرد و گفت: گزارشگر در بیانیه خود بعد از بازدید از ایران، بر غیرقانونی بودن این اقدامات وحشیانه تأکید و اعلام کرده که «دولت‌ها بر اساس قوانین بین‌المللی حقوق بشر موظفند تضمین کنند که هرگونه فعالیت تحت صلاحیت یا کنترل آنها منجر به نقض حقوق بشر نمی‌شود و در این راستا از کشورهای تحریم کننده به ویژه ایالات متحده می‌خواهد که اصول و هنجارهای حقوق بین‌الملل را رعایت کرده و تمامی تحریم‌های به ویژه در حوزه‌هایی که بر حقوق بشر و زندگی همه مردم در ایران تأثیر می‌گذارد، را لغو کنند».

 سفیر کشورمان در این نشست با انتقاد از تلاش برخی کشورها در سطح ملی به بهانه مقابله با بی کیفری و حمایت از پاسخگویی بر اساس اصل صلاحیت جهانی، گفت: گزینشی برخورد کردن و اعمال خودسرانه اصل اعمال صلاحیت جهانی توسط برخی کشورهای خاص به بهانه مقابله با بی کیفری، یک نگرانی جدی است که نظم حقوقی بین‌المللی مبتنی بر حقوق بین‌الملل، به‌ ویژه، اصول اساسی حقوق بین‌الملل مانند اصل برابری حاکمیت دولت‌ها که در منشور ملل متحد ذکر شده است، را تضعیف می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شورای امنیت سازمان ملل رژیم صهیونسیتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۴۸۲۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تضمین امنیت سرمایه گذاری و غذایی از اثرات بارز رفع تداخلات است

به گزارش خبرنگار مهر، رضا افلاطونی ظهر شنبه در نشست شورای قضائی و شورای حفظ حقوق بیت المال در بوشهر گفت: باید از عهده مدیریت‌ها به خوبی بربیاییم برنامه‌های توسعه‌ای، تولید و اشتغال در عرصه زمین اتفاق می‌افتد.

رئیس سازمان امور اراضی کشور افزود: زیرساخت تولید و اشتغال به عنوان پیشران و توسعه کشور تثبیت مالکیت است. عرصه زمین، حد نگار و تثبیت مالکیت یعنی حد و حدود آن مشخص باشد.

وی گفت: رکن اول در تثبیت مالکیت، رفع تداخلات است که یک بار برای همیشه مالکیت دولت را از مردم جدا می‌کنیم.

رئیس سازمان امور اراضی کشور ادامه داد: بعضی کارها را یک بار برای همیشه انجام می‌دهیم که یک خدمت ماندگار می‌شود.

افلاطونی ضمن اشاره به اهمیت رفع تداخلات افزود: رفع تداخلات نماد همدلی بین سه قوه برای ارائه یک خدمت ماندگار به مردم است.

وی ادامه داد: یکی از اثرات بازر رفع تداخلات تضمین امنیت سرمایه گذاری و امنیت غذایی و در نتیجه کاهش پرونده‌های حقوقی می‌باشد.

وی در مورد رکن دوم تثبیت مالکیت به بحث آمایش سرزمین اشاره کرد و اظهار داشت: آمایش سرزمین یعنی مدیریت زمین که تعریف بالقوه و بالفعل دارد به عنوان مثال در شهرک‌های صنعتی یک بار زیرساخت تعریف می‌شود و هزینه آب و برق و گاز یک بار پرداخت می‌شود.

رئیس سازمان امور اراضی کشور بیان کرد: همه دستگاه‌های اجرایی باید همکاری‌های لازم در خصوص ایجاد شهرک‌های مولد داشته باشد.

وی بیان کرد: سرمایه گذاری باید منطبق با آمایش سرزمین باشد و این فرصت بسیار مناسبی برای استان بوشهر است که از این ظرفیت استفاده کند و شهرهای مولد که هر واحد سکونت گاه در روستا یک واحد مولد هم باشد.

وی گفت: هدف ما در سازمان امور اراضی این نیست که اموال عمومی را تبدیل به اموال شخصی افراد کنیم این طرح را به شرکت شهرک‌های کشاورزی که ۱۰۰ درصد دولتی است واگذار می‌کنیم.

کد خبر 6089897

دیگر خبرها

  • اختصاص شعب ویژه کارگران و کارفرمایان در گلستان
  • تضمین امنیت سرمایه گذاری و غذایی از اثرات بارز رفع تداخلات است
  • 200 روز سکوت در مقابل جنایت صهیونیست‌ها مایه شرمساری بشریت است
  • اقدامات آمریکا در دهه‌های اخیر نمایشگاهی از جنایات جنگی است
  • اجلاس امنیتی سن‌پترزبورگ؛ فرصتی برای تبیین اهداف ایران بعد از «وعده صادق»
  • بیانیه ستاد حقوق بشر در واکنش به اقدام متزورانه آمریکا در انتشار گزارش موهوم وضعیت حقوق بشر
  • نشست شورای امنیت سازمان ملل برای تحولات افغانستان
  • سفر مهم دبیر شورای عالی امنیت ملی به روسیه/پنج پیشنهاد ایران برای تقویت امنیت اطلاعات در جهان
  • کشف ۱۴۰ گور دسته‌جمعی در غزه و افشای جنایات جدید صهیونیست‌ها
  • امضای دبیر شورای عالی امنیت ایران پای یک تفاهمنامه امنیتی با روسیه /دیدار احمدیان با مقامات چین و برزیل