Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-05@17:38:30 GMT

وخامت حال ۷ بیمار کرونای در استان فارس

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۴۸۲۵۹

وخامت حال ۷ بیمار کرونای در استان فارس

عباس رضائیان زاده گفت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا، دو میلیون و ۱۵۱ هزار و ۲۵۰ تست تشخیصی مولکولی و تست سریع در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۶۲۸ هزار و ۷۶۴ بیمار مثبت شناسایی شده است.

او گفت: از مجموع تست‌های انجام شده از ابتدای شیوع تاکنون، یک میلیون و ۷۶۲ هزار و ۶۵۷ تست تشخیصی مولکولی بوده که ۵۱۷ هزار و ۷۶۷ مورد بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج قاسم سلیمانی ۳۸۸ هزار و ۵۹۳ مورد تست سریع انجام شده و ۱۱۰ هزار و ۹۹۶ بیمار مثبت شناسایی شده است.

او گفت: با بستری ۱۶ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته ۸۶ بیمار مثبت و مشکوک دارای علائم در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد، ۷ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

رضائیان زاده گفت: خوشبختانه در ۲۴ ساعت گذشته مورد جدید فوتی کووید ۱۹ در فارس ثبت نشده و مجموع جانباختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون، هشت هزار و ۳۶ نفر است.

او گفت: همچنین از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون ۶۲۰ هزار و ۵۵۲ هم استانی مبتلا به کووید ۱۹ بهبود یافته که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: در حال حاضر مجموع تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با احتساب سه دُز، به هشت میلیون و ۸۴ هزار و ۵۳۳ دُز رسیده که از این تعداد سه میلیون و ۴۱۸ هزار و ۶۴۵ دُز نوبت اول، سه میلیون و ۱۲۴ هزار و ۶۳۸ دُز نوبت دوم و یک میلیون و ۵۴۱ هزار و ۲۵۰ دُز نوبت سوم واکسن بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: علوم پزشکی شیراز کرونا ویروس ابتدای شیوع بیمار مثبت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۴۸۲۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش‌های اخیر پرشدگی سدهای کشور را چند درصد افزایش داد؟

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، حجم آب سدهای بزرگ و مهم کشور در اثر بارش‌های اخیر با یک درصد رشد از ابتدای سال آبی جاری (مهر ۱۴۰۲) تا ۱۶اردیبهشت‌ماه نسبت به مدت مشابه سال آبی گذشته همراه شد.

فروردین‌ماه امسال بارش‌های خوبی در برخی مناطق کشور رخ داد که برخی مواقع موجب بروز سیل شد. تداوم این بارش‌ها در اردیبهشت‌ماه نیز سبب بهبود اندک حجم آب موجود در سدهای مهم و بزرگ کشور شد.

بر اساس آمار تازه منتشر شده دفتر اطلاعات و داده‌های آب کشور، موجودی آب سدهای کشور از ابتدای سال آبی جاری (ابتدای مهر ۱۴۰۲) تا ۱۶ اردیبهشت ماه نسبت به مدت مشابه در سال آبی گذشته یک درصد افزایش یافت.

بر این اساس از ابتدای سال آبی جاری (ابتدای مهر ۱۴۰۲) تا ۱۶ اردیبهشت‌ماه ۳۲.۳۹ میلیارد مترمکعب آب در سدها موجود است. سال گذشته و در همین بازه زمانی ۳۱.۹۷ میلیارد مترمکعب آب در سدها موجود بوده است.

این سدها در ایران ۱۰۰ درصد پر شده‌اند

کاهش ۵ درصدی ورودی آب به سدهای کشور

مجموع آب ورودی به سدهای کشور از ابتدای سال آبی جاری تا ۱۶ اردیبهشت در حالی به رقم ۲۸.۶۹ میلیارد مترمکعب رسیده که این میزان در سال آبی گذشته ۳۰.۳۲ میلیارد مترمکعب بوده که ۵ درصد کاهش دارد.

بر اساس این گزارش از ابتدای سال آبی جاری (ابتدای مهر ۱۴۰۲) تا ۱۶ اردیبهشت‌ماه ۱۷.۹۸ میلیارد مترمکعب آب از سدها خارج شده است.

سال آبی گذشته (ابتدای مهر ۱۴۰۱ تا آخر شهریور ۱۴۰۲) در مجموع ۱۷.۴۴ میلیارد مترمکعب آب از سدها خارج شده است.

این خروجی آب از سدها علاوه بر تأمین آب موردنیاز کشور بوده برای مدیریت بهتر سیلاب‌ها انجام شده است.

میزان پرشدگی سدها از ابتدای سال آبی جاری (ابتدای مهر ۱۴۰۲) که تا ۸ اردیبهشت‌ماه ۶۴ درصد بود با رشد یک‌درصدی به ۶۵ درصد رسید.

کد خبر 849453 منبع: ایرنا برچسب‌ها خبر مهم سد سازی آب و هوا - ایران باران سد

دیگر خبرها

  • هشدار دامپزشکی : شیوع بیماری تب کریمه کنگو در فصل گرما
  • قاچاق سوخت تهدید جدی برای شیوع مالاریا در شرق کشور
  • بارش‌های اخیر پرشدگی سدهای کشور را چند درصد افزایش داد؟
  • خشکسالی در ۲۲ استان کشور؛ کاهش ۸.۹ درصدی بارش‌ها!
  • خشکسالی در 22 استان کشور! بارش‌ها 8.9 درصد کاهش یافت
  • کاهش ۹۳.۵ میلیمتری بارش‌ها در تهران
  • ورزش و کاهش وزن نخستین اقدام برای درمان کبد چرب
  • گندم‌کاران مراقب شیوع بیماری زنگ زرد باشند
  • پیشنهاد رسمی تمدید به ستاره رئال رسید
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد