Web Analytics Made Easy - Statcounter

به مناسبت سی و سومین سالگرد رحلت ملکوتی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران، همایش بررسی آراء و اندیشه‌های حضرت امام خمینی (ره) با شرکت پژوهشگران و شخصیت‌های سیاسی، فرهنگی و مذهبی پاکستان به همراه معاون سفارت جمهوری اسلامی ایران در اسلام‌آباد برگزار شد.

به گزارش روز پنجشنبه ایران اکونومیست، این همایش از سوی رایزنی فرهنگی و خانه فرهنگ ایران در شهر راولپندی به مناسبت بزرگداشت رحلت حضرت امام خمینی (ره) امروز با حضور دانشجویان، استادان و شرکت کنندگان دیگر با ارائه مقالاتی درباره افکار و اندیشه‌های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در زمینه‌های آموزشی، سیاسی و مذهبی در محل نمایندگی فرهنگی کشورمان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

«محمد سرخابی» معاون سفارت ایران در اسلام‌آباد، «احسان خزاعی» رایزن فرهنگی سفارت کشورمان و «فرامرز رحمان زاد» رئیس خانه فرهنگی ایران در راولپندی در این همایش شرکت کردند. 

برخی شخصیت‌های پاکستانی نیز با سخنرانی در این همایش، با اشاره به مجاهدت‌های حضرت امام خمینی (ره) در راستای رشد فکری و اندیشه مسلمانان در جهان اسلام، گفت: نظریه‌ها و اندیشه‌های امام راحل درباره وحدت جهان اسلام، بیداری در مقابل دشمنان مشترک، همیاری با مستضعفین و برائت از تفرقه باید سرلوحه ملت‌ها و حاکمان آنان قرار بگیرد. 

علامه «عارف حسین واحدی» از حزب تحریک اسلامی پاکستان، گفت: برگزاری همایشی با عنوان بررسی اندیشه‌های حضرت امام خمینی (ره) در زمان حاضر دلگرم کننده و راهگشاست. کشورهای اسلامی در منطقه باید از تفکر امام خمینی و آرمان‌های انقلاب اسلامی در راستای مقابله با توطئه‌های غرب و رفع مشکلات پیش روی خود استفاده کنند. 

معاون سفارت ایران در پاکستان نیز در سخنانی با اشاره به اینکه امام راحل رهبری واقعی برای مسلمانان جهان بودند، خاطر نشان کرد: بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران با پیروی از احکام دین مبین اسلام و بهره گیری از آموزه‌ها و تعلیمات قرآن مجید و منویات پیامبر اعظم (ص)، در شکست و نابود کردن نظام دیکتاتوری و یزید زمان خود موفق بودند. 

محمد سرخابی تأکید کرد: امام راحل با فتح میدان عرفان و فلسفه، نظام طاغوت و دولت استکباری وقت را ریشه‌کن و نابود ساختند. اگر مستضعفان و مظلومان هم اکنون در گوشه گوشه جهان با آسایش و امید، بدون نگرانی به زندگی خود ادامه می‌دهند، باید گفت این اقدام مرهون تلاش و اقدامات امام خمینی (ره) است. 
 

رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در اسلام‌آباد نیز گفت: قیام‌های اسلامی و جنبش‌های بیداری اسلامی در کشورهای عربی بدون شک برگرفته از افکار و اهداف بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران است، در واقع افکار امام راحل کلید اصلی برای ملت‌های مظلوم به منظور مبارزه علیه دولت‌های استبدادی و دیکتاتوری است. 

«احسان خزاعی» تاکید کرد: اندیشمندان و متفکران اسلامی باید برای گسترش آموزه‌های اسلامی در سطح جهان از نظریه اجتهاد و منویات شخصیت‌های برجسته‌ای مانند حضرت روح الله توجه داشته و نظریات ارزشمند ایشان را بکار گیرند. 

رئیس خانه فرهنگ ایران در راولپندی نیز با قدردانی از شرکت شخصیت‌های برجسته در این همایش گفت: اندیشمندان و پژوهشگران مسلمان باید با استفاده از رهنمودها و نظریات حضرت امام خمینی (ره) و شخص علامه اقبال لاهوری در زمینه وحدت و پرهیز از تفرقه را در میان مسلمانان و مراکز آموزشی تبلیغ کنند. 

وی افزود: امام خمینی از ابتدا حیات جسمی و سیاسی خود تا آخرین روز زندگی، در این جهان به تقوا و ایمان الهی استوار بودند و این موضوع را می‌توانیم از همراهی و استقبال مردم از قبل از انقلاب اسلامی تا روز تشیع پیکر ایشان با حضور عاشقانه میلیون‌ها نفر استنباط کرد. 

علامه «حیدر علوی» از چهره‌های مذهبی اهل تسنن در اسلام آباد نیز با ادای احترام به روان پاک بنیانگذار فقید انقلاب اسلامی ایران، اظهار کرد: قیام و رهبری امام خمینی (ره) یک مسیر روشن برای مقابله با دشمنان وحدت مسلمین است و ما امروز نمونه آن را در جبهه مقاومت فلسطین و مبارزه با دشمن صهیونیستی مشاهده می‌کنیم. 

دیگر اندیشمندان شرکت کننده در همایش اعم از مدرسان و محققان وابسته به دانشگاه‌های مختلف پاکستان درباره نقش امام خمینی (ره) در راستای اتحاد میان مسلمانان و کشورهای جهان اسلام سخنان و مقالاتی ایراد کردند. 

برخی چهره‌های ادبی و شعرای پاکستانی حاضر در مراسم نیز در وصف امام خمینی (ره) شعر سرودند.
 

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: پاکستان ، خانه فرهنگ ایران ، رایزن فرهنگی ایران

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: پاکستان خانه فرهنگ ایران رایزن فرهنگی ایران انقلاب اسلامی ایران حضرت امام خمینی اسلام آباد امام راحل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۴۸۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهید مطهری مجاهدی در عرصه جهاد تبیین بود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید عبدالرضا هاشمی ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا با اشاره به نقش شهید مطهری در پیشبرد اهداف الهی انقلاب اسلامی افزود: شهید مطهری ایده پرداز بزرگ انقلاب اسلامی در تمامی حوزه‌های علوم عقلی و نقلی بود و در یک کلام پاره تن و ثمره عمر با برکت حضرت امام (ره) محسوب می‌شد.

سید عبدالرضا هاشمی با بیان اینکه شهید مرتضی مطهری فردی آگاه به زمان و مسلط بر دسیسه‌های دشمنان اسلام بود اذعان کرد: این شهید والامقام کارگشایی قدر در پاسخگویی به شبهات معاندان نظام، شخصیتی انقلابی و مجاهدی در عرصه جهاد تبیین بود.

وی با اشاره به هدف از ترور شهید مرتضی مطهری به دست دشمنان انقلاب تصریح کرد: اقدامات شایسته‌ی این شهید والا مقام در عرصه‌های مختلف انقلاب و تفکرات ارزشمند آن برای حل مشکلات از دلایل اصلی ترور این شهید به دست گروه‌های تروریستی بود.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام صادق علیه‌السلام استان بوشهر گفت: علامه شهید مرتضی مطهری شخصیت عظیمی بود که توانست دیانت و معنویت را همراه با سیاست الهی مبتنی بر عقلانیت به خوبی تفسیر نماید و با زبان روز، معارف مکتبی اسلام ناب را به جامعه خصوصاً جوانان بشناساند.

کد خبر 6090992

دیگر خبرها

  • تاکید ایران و پاکستان بر توسعه روابط تجاری
  • برگزاری همایش اندیشه تمدنی در اندیشه امام علی (ع)
  • لزوم تبیین دستاورد‌های انقلاب و اجرای طرح یاری گران در روستا‌ها
  • بیداری ملت های آزاده جهان به برکت انقلاب اسلامی است
  • بیداری ملت های آزاده جهان به برکت انقلاب اسلامی است
  • مطهری امام
  • جهان ایران را به عنوان قدرت برتر پذیرفت
  • همایش عقیدتی سیاسی سپاه روح‌الله استان مرکزی
  • شهید مطهری مجاهد عرصه‌ جهاد تبیین بود
  • شهید مطهری مجاهدی در عرصه جهاد تبیین بود