Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@03:54:09 GMT

آغاز تفکیک حساب‌های بانکی تجاری از شخصی

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۴۸۴۱۸

آغاز تفکیک حساب‌های بانکی تجاری از شخصی

«محمد برزگری» در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا اظهار داشت: اعلام شماره حساب بانکی تجاری در اجرای ماده ۱۰ قانون پایانه فروشگاهی و در اجرای قانون بودجه ۱۴۰۱ و مصوبه شورای پول و اعتبارات آمده است.

وی افزود: از این‌رو افرادی که فعالیت تجاری دارند، باید به سازمان امور مالیاتی اعلام کنند که فعالیت تجاری در کدام حساب بانکی واریز می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس مرکز تنظیم مقررات سازمان امور مالیاتی ادامه داد: از خردادماه که اظهارنامه مشاغل را دریافت می‌کنیم، از افراد می‌خواهیم که شماره‌حساب‌های خود را در پرونده مالیاتی اعلام کنند و به صورتی سیستمی از بانک مرکزی تاییدیه حساب گرفته خواهد شد و شماره‌حساب تجاری ثبت می‌شود.

برزگری با بیان اینکه شماره‌ حساب‌ها از سوی بانک مرکزی پایش می‌شود، تاکید کرد: در صورتی‌ که شماره حسابی به‌عنوان تجاری اعلام نشود، غیرتجاری محسوب خواهد شد؛ البته حساب اشخاص به‌صورت مستمر و سیستمی از سوی بانک مرکزی بررسی می‌شود.

وی تاکید کرد: بر اساس الگوریتم‌ها، داده‌کاوی و معیارها در سامانه‌ها، اگر واریزی به‌حساب مشکوک به فعالیت تجاری باشد، به صاحب حساب و سازمان امور مالیاتی اعلام می‌شود.

رییس مرکز تنظیم مقررات سازمان امور مالیاتی خاطرنشان کرد: سازمان امور مالیاتی به شخص اعلام می‌کند که فعالیت‌های تجاری با حساب صورت‌گرفته است که باید در این زمینه دلایل قانع‌کننده با مستندات ارائه کند، در غیر این صورت باید ضمن پرداخت جرایم مبارزه با پول‌شویی، مالیات نیز پرداخت کند.

برچسب‌ها سازمان امور مالیاتی کشور محمد برزگری شهر تهران بانک مرکزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان امور مالیاتی کشور محمد برزگری شهر تهران سازمان امور مالیاتی کشور محمد برزگری شهر تهران بانک مرکزی سازمان امور مالیاتی شماره حساب بانک مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۴۸۴۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفکیک زباله در روستای قلعه بالای بیارجمند آغاز شد

مرتضی نظری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، ضمن اشاره به تلاش در راستای رفع موانع ثبت جهانی روستای هدف گردشگری قلعه بالا در منطقه بی ارجمند شهرستان شاهرود بیان کرد: اقداماتی در این روستا صورت گرفته که از جمله آنها می‌توان به راه اندازی کتابخانه روستایی اشاره کرد.

وی افزود: به منظور ایجاد زیرساخت‌های فرهنگی روستا و پایداری فرهنگی، کتابخانه روستای هدف گردشگری قلعه بالا نیز توسط دهیاری راه اندازی شد

رئیس میراث فرهنگی شاهرود ضمن اشاره به قرار گرفتن قلعه بالای بی ارجمند در مسیر ثبت جهانی، گفت: تفکیک زباله در این روستا یکی از برنامه‌هایی است که در راستای فرهنگ سازی اجرایی شد.

نظری بیان کرد: در راستای ثبت جهانی روستای هدف گردشگری قلعه بالا و ایجاد پایداری زیست محیط تفکیک زباله و جمع آوری روزانه زباله‌های تفکیک شده توسط خودروی مخصوص حمل زباله انجام می‌شود.

وی همچنین افزود: تمامی فروشگاه‌های صنایع دستی و سوپرمارکت‌های روستای هدف گردشگری قلعه بالا به دستگاه پرداخت الکترونیک مجهز هستند

کد خبر 6097704

دیگر خبرها

  • تفکیک زباله در روستای قلعه بالای بیارجمند آغاز شد
  • هشدار پلیس فتای سمنان درباره فروشنده های دوره گرد
  • رمزهای عبور، گلوگاه‌های امنیت به شمار می‌رود
  • دریافت وام ۳۰۰ میلیونی با نصب همراه بانک رسالت ایفون
  • نشست سران سازمان همکاری اسلامی آغاز شد
  • هر فردی می‌تواند حساب بانکی خود را وقف کند
  • کلاهبرداری یک میلیاردی با پیامک جعلی ثنا
  • جزئیات سقف ۱۸ میلیارد تومانی معافیت‌های مالیاتی برای صاحبان مشاغل
  • جزییات ثبت صورت‌حساب در سامانه مودیان و تجارت اعلام شد
  • کلاهبرداران در کمین سرقت اطلاعات شخصی و بانکی افراد