Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-30@17:40:41 GMT

چه غذاهایی میگرن را تحریک میکند؟

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۴۸۵۲۳

یک متخصص مغز و اعصاب گفت: خیلی از افراد که سابقه دردهای میگرنی دارند میتوانند با دقت بیشتر به غذاهایی که می‌خورند رابطه ای بین نوع غذا و عادات تغذیه ای با میگرن را بیابند. ناطقان: علی داوری اظهار کرد: شاید باورنکنید ولی غذاهای مانده در یخچال، بعضی از انواع پنیرها کافئین از ازجمله مواد غذایی هستند که باعث تحریک درد میگرنی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به این‌که گاهی گرسنگی و قطع یک وعده غذایی ممکن است باعث یک حمله میگرنی شود، عنوان کرد: آنهایی که عادت به مصرف قهوه و شکلات دارند باید بدانند کم کردن یا اضافه کردن مقدار آن‌ها نیز ممکن است باعث اغاز حمله شود.

داوری عنوان کرد: غذاهای حاوی تیرامین که یک آمین است و در اغلب غذاها وجود دارد خود باعث آغاز حمله می‌شود.

این متخصص مغز و اعصاب افزود: وقتی پروتئین‌ها یا اسیدهای آمینه می‌شکنند به تیرامین و تیراسین تبدیل می‌شوند که موجب گشادشدن عروق و آغاز حمله می‌شوند.

وی ادامه داد: گوشت، ماهی، مرغ و تخم مرغ اگر بصورت تخمیر شده، خشک شده، نمک سود شده و یا فرآوری شده مصرف شوند به دلیل همین تیرامین در ایجاد حمله میگرنی مقصرند.

داوری افزود: همچنین جگرهای فرآوری شده، پنیرهای کهنه، پپرونی، انواع سوسیس و کالباس، سس‌های سالاد، سویا سس و کلیه محصولات تخمیری سویا، انواع ترشی‌ها و زیتون فرآوری شده و حتی آجیل‌های شور و مانده، سوپ‌های آماده، چیپس، ماهی دودی، خامه ترش، آناناس و کیوی، آسپارتام و شیرین کننده‌های مصنوعی جزو غذاهای هستند که توصیه شده مورد توجه قرار گرفته و کمتر مصرف شوند و یا برای بعضی‌ها که خودشان رابطه مثبتی بین مصرف آن و شروع حمله پیدا کردند مصرف نکنند.

این متخصص مغز و اعصاب با تأکید بر مصرف غذاهای تازه و دوری از غذاهای آماده در افراد میگرنی، عنوان کرد: رعایت تغذیه متعادل استفاده از انواع غذاهای خانگی که با مواد تازه تهیه شده‌اند و بنابراین کمتر استفاده کردن از غذاهای مانده در یخچال پرهیز از غذاهای فراوری شده باید مورد توجه باشد.

وی ادامه داد: نکته مهم دیگر اینکه افت میزان سروتونین یکی از دلایل حمله‌های میگرنی است، بنابراین تمام عادات که ممکن است سروتونین را کاهش دهد باید مورد توجه قرار گیرد مصرف منظم غذا، استفاده از میوه و سبزی کافی، دوری از استرس‌ها و تنش‌ها، پرهیز از حذف یک وعده غذا که موجب افت قند خون می‌شود باید مورد توجه قرار بگیرد. منبع: ایسنا برچسب ها: غذاها ، میگرن ، تحریک

منبع: ناطقان

کلیدواژه: غذاها میگرن تحریک مورد توجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۴۸۵۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزان پرشدگی مخازن سد‌های کشور

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صداوسیما، فیروز قاسم‌زاده سخنگوی صنعت آب ایران کاهش میزان بارندگی کشور نسبت به شرایط نرمال را هفت درصد اعلام کرد و افزود: با وجود اینکه بارش کشور به شرایط نرمال نزدیک شده، آثار خشکسالی سال‌های گذشته در رواناب‌ها و جریان رودخانه‌ها محسوس است و با کاهش در آورد رودخانه‌ها روبه رو هستیم.

وی با اشاره به کاهش جدی بارش در استان‌های بوشهر، فارس، خراسان رضوی، قزوین و تهران و تأثیر آن بر حجم مخازن سد‌های موجود در این استان‌ها، درصد پرشدگی سد‌های تأمین‌کننده آب شرب پایتخت را ۲۴ درصد دانست و خاطرنشان کرد: حجم مخازن سد‌های تهران تا ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ با کاهش ۱۰ درصدی نسبت سال آبی گذشته روبرو بوده که نشان دهنده ضرورت جدی گرفتن مدیریت مصرف است.

قاسم‌زاده توجه به مدیریت مصرف از سوی همه بخش‌ها را ضروری دانست و ادامه داد: هرچند که در انتظار بارش‌های خوب دیگری در هفته جاری در برخی نقاط کشور هستیم، با توجه به جدی بودن تبعات تغییرات اقلیم که گرم شدن هوا را شدت بخشیده و می‌تواند تهدیدی برای منابع آبی باشد، لازم است هموطنان در کشورِ خشک و نیمه خشک ایران، همواره توجه ویژه‌ای به مدیریت مصرف آب داشته باشند تا فصل گرم سال را با اطمینان خاطر پشت سر بگذاریم.

دیگر خبرها

  • پیش بینی کاهش ناترازی برق به ۱۱ هزار مگاوات
  • مسکن‌ها؛ مهم‌ترین علت بروز سردرد‌های میگرنی!
  • خواص معجزه‌آسای سیر برای پوست و مو
  • بی‌نمک زندگی کنید!
  • میزان پرشدگی مخازن سد‌های کشور
  • خوردنی و غذاهایی که افسردگی شدید می آورند
  • بارش‌های کشور به نرمال نزدیک شده
  • این داروها عامل میگرن هستند
  • این غذاها را با هم نخورید!
  • محققان هشدار دادند؛ افزایش خطر میگرن با مصرف داروهای سوزش معده