Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام خاضع گفت:دشمن بدنبال تحریف اندیشه های امام (ره)است که با جهاد تبیین باید از این گونه تحریفات جلوگیری کنیم و جوانان را هرچه بیشتر با اندیشه های ناب امام آشنا کنیم .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صبح زاگرس؛حجت الاسلام سید جواد خاضع ،مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد در مراسم بزرگداشت ارتحال حضرت امام (ره)و قیام ۱۵خرداد، در مسجد شهیدان گچساران گفت:حقیقتا بزرگداشت ارتحال امام(ره) صرفا بزرگداشت یک شخص نیست و بزرگداشت مکتب ، نعمت عظیم انقلاب اسلامی و بزرگداشت راه و مسیر آینده انقلاب اسلامی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:امام(ره) نماد عزت، استقلال و معنویت درجامعه ما هستند که ایشان سیاستمداری دانا و دارای فکری نو و پویا بودند و امام خمینی(ره) ذخیره خداوند برای شیعه بود و آرزوی هزار و چندصد ساله شیعه را با برپایی حکومت اسلامی تحقق بخشیدند.

حجت الاسلام خاضع ادامه داد:امام دین را به متن جامعه آوردند، امام با الهام از قیام عاشورا رژیم فاسد و مستبد پهلوی را با حضور همه اقشار مختلف مردم شکست دادند و موفق شدند استعمار و استبداد را در ایران ریشه کن کنند .بنابراین امام راحل شخصیت جامع ای بودند چرا که امام یک مکتب است و مکتب امام هم به عنوان یک منظومه است.

مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تصریح کرد: مکتب حضرت امام خمینی(ره) مبتنی بریک جهان بینی است و آنهم مبتنی برتوحید و خداباوری و خداترسی است ،امام راحل تنها موثر درعالم را خدا می دانستند و نه کدخدا، که باید این راه را ادامه دهیم و از دیگر شاخصه های مکتب امام (ره) نیز معنویت بود چرا که باید معنویت را درجامعه گسترش دهیم.

وی اظهار کرد:امام(ره) اهل سلوک معنوی و ارتباط با خداوند،اهل خشوع و تضرع ، اهل زهد و پارسایی و اهل اشک و روضه بودند و تنها کار را برای خدا انجام می دادند و به وعده های الهی حسن ظن داشتند. اما درخردادماه سال ۶۸تشییع چندمیلیونی حضرت امام(ره) درتاریخ بی نظیر بود و این همان نشانه کار برای خداست.

حجت الاسلام خاضع تصریح کرد:از دیگر شاخصه های مکتب امام(ره) بعد عقلانیت بود که درکنار معنویت زمینه بروز موفقیت را تحقق می بخشد که یکی از رمزهای موفقیت امام تکیه به مردم و نیز مردم مستضعف عالم بود .

وی ادامه داد:روحیه خودباوری و اتکاء به توانمندی و ظرفیت درونی کشور از شاخص های مکتب امام است،امام به معنای واقعی مردم را باور داشتند.امام راحل اسلام ناب محمدی(ص) را احیا کردند وآن اسلامی است که هرگز درمقابل دشمن زانو نمی زند، اسلام ناب در حقیقت ضد فساد و اشرافیگری است اسلام ناب ضد تبعیض و بی عدالتی است و نهایتا اسلام ناب طرفدار محرومین است.

مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تصریح کرد: اگر جایی مسئول هستیم،پس آیا درخدمت گذاری به مردم موفق بوده ایم و چقدر برای خدمت به مردم وقت می گذاریم.اما این بحث وحدت، همدلی و انسجام از شاخصه های مکتب امام(ره) است بنابراین بعضا شاهد اختلاف هایی دربین نیروهای انقلابی هستیم چرا که دشمنان در دشمنی علیه انقلاب متحد هستند.

حجت الاسلام خاضع ادامه داد:حضرت امام مردم را از هرقوم و گرایش و سلیقه ای بود می پذیرفتند و ازدیگر شاخصه های مکتب امام(ره)صبر و مقاومت بود و درانقلابی با این عظمت نیز نظام سلطه را به چالش کشیدند.

وی بیان کرد:هیچ حادثه ای هرچقدر هم سنگین بود نتوانست امام(ره) را بشکند و ایشان با اقتدار مقابل استکبار جهانی ایستادند و فرهنگ مقاومت و ایستادگی را به جهانیان نشان دادند چرا که آنچه که ایمان انسان را بارور می کند همین استقامت و ایستادگی در سایه ایمان است.

وی ادامه داد:انقلابی ماندن خیلی برتر از انقلابی بودن است ،وظیفه ما صیانت ازدستاوردهای انقلاب اسلامی است و نیز وظیفه ما صیانت از اصول و اهداف و آرمان حضرت امام(ره)است،چرا که دشمن بدنبال تحریف اندیشه های امام راحل است که با جهاد تبیین باید از این گونه تحریفات جلوگیری کنیم و جوانان و نوجوان را هرچه بیشتر با اندیشه های ناب حضرت امام راحل آشنا کنیم .

مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تصریح کرد: امروز انقلاب اسلامی پناهگاه و ملجا همه مسلمانان و آزادی خواهان جهان است و مهمترین رکن مکتب امام همان موضوع ولایت فقیه است که یکی از ارکان اعتقادی تفکر شیعی در دوران غیبت است.

حجت الاسلام خاضع اظهارکرد:ولایت فقیه استمرار راه انبیاء و اولیای الهی است.ولایت فقیه است که کشور را دربحران ها و عرصه های مختلف و درمسیر صحیح هدایت می کند،هرچند مشکلات اقتصادی داریم که هم ناشی از برخی سوءمدیریت ها و نیز تحریم های ظالمانه است که امیدواریم با تدبیر دولت انقلابی، بتوانیم از این گردنه سخت نیز به سلامت عبور کنیم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شاخصه های مکتب امام حجت الاسلام خاضع انقلاب اسلامی امام راحل حضرت امام اسلام ناب امام ره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۴۸۵۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش بین المللی اندیشه‌های قرآنی حضرت آیت الله خامنه‌ای در قم برگزار می شود

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، حجت الاسلام والمسلمین شاکری روز شنبه در نشست خبری همایش بین المللی اندیشه‌های قرآنی آیت الله خامنه‌ای که سالن جلسات دانشگاه معارف اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: به عنوان دانشگاه معارف اسلامی وظیفه داریم از ظرفیت اندیشمندان صاحب فکر استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه نسبت به شخصیت رهبر انقلاب غفلت جدی داشته‌ایم، مطرح کرد: رهبری در تبیین دین بسیار موفق بوده و قدرت ارتباط گیری بالایی دارند.

رئیس دانشگاه معارف اسلامی با بیان اینکه این پژوهش‌ها می‌تواند نگرش امام را گسترش دهد، عنوان کرد: به همین منظور نشست‌های متعددی با مسئولین استانی برگزار شده است که حدود ۸۰ مقاله از این بستر دریافت شد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون حدود ۱۴۶ مقاله پذیرش شده است، خاطرنشان کرد: در کنار ارسال مقالات شاهد ارسال چکیده مقاله‌ها نیز بوده‌ایم که در پایان یک جلد از آن‌ها منتشر خواهد شد.

آقای شاکری با بیان اینکه همایش چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت‌ماه برگزار خواهد شد، تصریح کرد: مهمانان ویژه این همایش نیز آیت الله حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، حجت الاسلام والمسلمین رستمی رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌ها و حجت الاسلام والمسلمین محمدیان از اعضای بیت رهبری خواهند بود.

وی اضافه کرد: این همایش در سالن شهید سلیمانی دانشگاه معارف اسلامی در دو نوبت صبح و بعد از ظهر برگزار خواهد شد.

در ادامه، حجت الاسلام والمسلمین رضایی اصفهانی هم اظهار کرد: این کنگره از سال ۱۴۰۰ آغاز به کار کرده ولی از سال ۱۴۰۱ فعالیت خود را به صورت جدی‌تری دنبال کرده است.

وی با اشاره به اینکه هدف اصلی این کنگره ترویج قرآن و آشناسازی جامعه است، مطرح کرد: نسل جوان با جنبه سیاسی رهبر آشنا است اما جنبه‌های قرآنی ناشناخته مانده است که این کنگره تلاش می‌کند این بعد را نیز روشن کند.

دبیر همایش بین المللی اندیشه‌های قرآنی آیت الله خامنه‌ای با بیان اینکه یکی از اهداف اصلی این همایش تحکیم نظام اسلامی است، عنوان کرد: این کنگره با بیش از ۱۴۷ مرکز همکار بزرگ‌ترین کنگره تاریخ ایران است.

وی با اشاره به اینکه نزدیک ۱۸۰ نفر در ارزیایی شرکت کرده‌اند، خاطرنشان کرد: همچنین در طول این زمان ۷۲ کارگاه مقاله نویسی، ۱۸ کرسی علمی ترویجی و نقد، ۱۶ کمیته علمی از شخصیت‌های مختلف و … برگزار شده است.

وی با بیان اینکه برگزاری این کنگره یک روزه و تنها در یک شهر نیست، تصریح کرد: اجلاس‌های متعددی برای این کنگره در نظر گرفته شده است.

وی از برگزاری ۱۱۶ پیش نشست، ۶۵ کارگاه آموزشی و ۱۲ کرسی مرتبط با محورهای همایش یادکرد و گفت: ۱۳ جلد از مجموعه مقالات در اجلاس‌ها و نرم افزارهای هر اجلاس به صورت جداگانه منتشر می‌شود.

دبیر همایش بین المللی اندیشه‌های قرآنی آیت الله خامنه‌ای اضافه کرد: پیش از برگزاری این کنگره حدود ۷۰ مقاله در ارتباط با اندیشه‌های قرآنی رهبر انقلاب وجود داشت که امروز این مقاله‌ها از مرز ۲۰۰ مقاله گذشته است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رسانه های غربی می خواهند پیروان اهل‌بیت را خشونت‌طلب معرفی کنند
  • سپاه و ارتش بازوان قدرتمند نظام جمهوری اسلامی اند 
  • حرکت دسته عزاداری در روز شهادت امام جعفر صادق (ع) در تهران برگزار می شود
  • آیت‌الله رمضانی: دشمنان می‌خواهند شریعت اسلام را تعطیل کنند
  • شهید مطهری مجاهد عرصه‌ جهاد تبیین بود
  • برگزاری همایش حکمت مطهر در مراغه
  • شهید مطهری مجاهدی در عرصه جهاد تبیین بود
  • جهاد اسلامی: اسرائیل به این نتیجه رسیده که جنگ راهکار آزادی اسرا نیست
  • همایش بین المللی اندیشه‌های قرآنی حضرت آیت الله خامنه‌ای در قم برگزار می شود
  • مهم‌ترین مانع اجرای عدالت، دنیاطلبی و دنیاگرایی است