Web Analytics Made Easy - Statcounter

نشریه بلومبرگ با استناد به داده‌های یک پژوهش جدید اعلام کرد که کمبود نیروی انسانی در بخش پرستاری و توانبخشی آمریکا و همچنین آژانس‌های بهداشتی خانگی این کشور ۱۹.۵ میلیارد دلار در سال جاری هزینه خواهد داشت.

شرکت مشاوره «اولیور وایمن» این تحقیق را انجام داده و براساس آن فقدان پرستارخانگی از سال ۲۰۲۰ بین ۵ تا ۱۰ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به دلیل همه‌گیری کرونا و عواقب روحی و روانی که این همه‌گیری اغلب پرستاران و مراقبان در بخش بهداشتی شغل خود را ترک کرده‌اند، برخی هم به سمت شغل‌هایی رفته‌اند که با دستمزدِ معادل ریسک کمتری داشته باشد.

این امر خانه‌های سالمندان و سایر امکانات بهداشتی و درمانی را تحت فشار قرار می‌دهد و توانایی آن‌ها را برای پذیرش بیماران محدود می‌کند.

یک گروه تجاری صنعتی تخمین می‌زند که امسال بیش از ۴۰۰ خانه سالمندان در معرض خطر تعطیلی قرار دارند.

پژوهش حاضر نشان می‌دهد که حتی با استفاده از نیروی کار موقت نیز «سازمان‌ها هنوز نمی‌توانند نیروی کار مورد نیاز خود را جذب کنند.»

این در حالی است که آمریکا با بحران غذایی و به طور خاص با بحران شیرخشک دست‌وپنجه نرم می‌کند و کمبود شیرخشک در آمریکا و تعطیلی کارخانه اصلی عرضه این محصول به دغدغه اصلی این روز‌های رئیس‌جمهور این کشور تبدیل شده است.

ارسال محموله‌های شیرخشک از اروپا به آمریکا هم با هدف مبارزه با بحران کمبود عرضه شیرخشک در آمریکا انجام می‌شود.

در تلاش برای حل بحران شیرخشک در آمریکا، این کشور تا امروز توانسته معادل ۱.۵ میلیون بطری شیرخشک وارد کند، شب گذشته دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا، اعلام کرد خطوط هوایی «یونایتد» در ۳ هفته آینده از فرودگاه هیترو به چندین فرودگاه آمریکا پرواز خواهد کرد تا ۳.۷ میلیون بطری شیرخشک انگلیس را وارد واشنگتن کند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بحران اقتصادی بحران در آمریکا بحران غذایی همه گیری کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۴۸۵۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار وزیر بهداشت با ساکنان منطقه ۱۸ تهران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، همزمان با سفر رئیس جمهور به جنوب تهران، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به منطقه ۱۸ رفت و با برپایی میز خدمت در دیدار چهره به چهره، پای صحبت ساکنان این منطقه نشست.

دکتر عین اللهی در حاشیه این دیدار، کمبود برخی دارو‌ها، پوشش بیمه‌ای دندانپزشکی و مسائل درمانی اتباع را از جمله مسائلی برشمرد که در این دیدار ساکنان منطقه ۱۸ تهران مطرح کردند.

وزیر بهداشت با اشاره به موضوع کمبود برخی دارو‌های خاص گفت: در این منطقه داروخانه‌هایی را که داریم فعال هستند، اما نیاز داریم که تقویت شوند.

دکتر عین اللهی افزود: داروخانه‌هایی مانند ۱۳ آبان که در برخی مناطق وجود دارد باید در این منطقه هم تاسیس کنیم تا مردم بتوانند دارو‌های خاص را راحت‌تر تهیه کنند.

وزیر بهداشت همچنین گفت: نمونه برخی دارو‌های خارجی را شرکت‌های دانش بنیان تولید کردند، اما برخی افراد همچنان اصرار دارند که از دارو‌های خارجی استفاده کنند که این موضوع نیاز به فرهنگ سازی دارد با این وجود اگر متخصصان تاکید کنند برخی دارو‌ها را باید وارد کنیم، حتما تامین می‌کنیم.

دکتر عین اللهی در ادامه گفت:بیمارستان یافت آباد مرکز درمانی این منطقه است که به صورت خیریه اداره می‌شود قرار است از این بیمارستان بازدید کنیم و کمبود‌هایی که دارد، شناسایی و به برطرف شدن این کمبود‌ها کمک کنیم.

وزیر بهداشت درباره برخی مسائلی که مردم درباره پوشش بیمه‌ای دندانپزشکی مطرح کردند هم گفت:در وزارت بهداشت بنا این است که شمار مراکز دولتی دندانپزشکی را زیاد کنیم و تا امروز ۶۷ مرکز جدید دندانپزشکی ایجاد کردیم، اما بیشتر شدن شمار این مراکز را در دستور کار داریم.

دکتر عین اللهی افزود:همچنین سعی داریم مراکز دولتی دندانپزشکی را دو یا سه شیفته کنیم تا از دندانپزشکان بیشتری استفاده کنیم و تنها راهی که می‌توان خدمات دندانپزشکی را افزایش دهیم، افزایش تعداد مراکز است.

وزیر بهداشت همچنین گفت: دنبال این هستیم که برخی قسمت‌های دولتی را برون سپاری کنیم و اگر افرادی آماده هستند، قرارداد همکاری ببندند، آماده هستیم امکانات را در اختیار آنها قرار دهیم که با امکانات و تعرفه دولتی به مردم خدمت رسانی کنند.

دکتر عین اللهی همچنین گفت: یکسری مسائلی را که شهروندان منطقه ۱۸ مطرح کردند خارج از مسائل پزشکی و بهداشتی بود که به قسمت مربوطه منتقل می‌کنیم.

دیگر خبرها

  • اپل دوباره با اوپن‌ای‌آی سر میز مذاکره نشست
  • بلومبرگ: تیم اقتصادی ترامپ به دنبال مقابله با کشورهایی است که دلارزدایی می‌کنند
  • غول داروسازی آمریکا بیش از ۲ هزار نفر را اخراج می‌کند
  • پیشگیری از تحمیل هزینه‌های جانبی به جامعه با تجهیز خانه‌های بهداشت
  • دیدار وزیر بهداشت با ساکنان منطقه ۱۸ تهران
  • کمبود آمبولانس در خرمشهر بیداد می‌کند
  • فرانسه خواستار تحریم روسیه به اتهام انتشار اخبار جعلی شد
  • کمبود شیرخشک نوزادان در داروخانه‌های جنوب غرب خوزستان
  • مانورهای فضایی مشترک آمریکا و کره جنوبی
  • انتظار یک روزه بیماران سکته کرده در انگلیس برای رسیدن آمبولانس