Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، «واسیلی نبنزیا» نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد تاکید کرد که ایالات متحده آمریکا بدون هیچ گونه پاسخگویی، در سوریه مرتکب جنایت شده و به اشغال بخش‌هایی از این کشور ادامه می‌دهد.

نبنزیا همچنین افزود که این امر نشانگر این است که کشورهای غربی از دادگاه کیفری بین المللی به عنوان ابزاری سیاسی برای سرپوش گذاشتن بر جنایات خود استفاده می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده روسیه در جریان نشست شورای امنیت با انتقاد از استاندارهای دوگانه غرب در استفاده از دیوان کیفری بین المللی به عنوان ابزار سیاسی و ارائه منابع مالی در قبال عدم پیگرد نظامیان خود بخاطر جنایاتشان افزود: آنها به اشغال غیرقانونی کشورهای مستقل ادامه می دهند و بدون پذیرش هیچ گونه مسئولیت در قبال جنایات خود به آنها حمله نظامی می کنند.

نبنزیا خطاب به کشورهای غربی گفت: پرونده شما مملو از جنایات است. اگر واقعاً قصد محکوم کردن تجاوزگری را دارید نخست ماجراجویی های نظامی و جنگ های استعماری خود علیه ملت ها را محکوم کنید و خودتان را مورد بازخواست قرار دهید.

وی افزود: با این کار ممکن است به تضمین ایجاد یک نظم جهانی عادلانه که در آن جایی برای هیچ استثنا وجود نداشته باشد نزدیکتر شویم.

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در عین حال با بیان اینکه «جولیان آسانژ» بنیانگذار پایگاه ویکیلیکس که جنایات نظامیان آمریکا را برملا کرد در صورت تحویل به ایالات متحده تا آخر عمر باید در زندان به سر ببرد، افزود: اگر مواردی که آسانژ منتشر کرد، نبود جهان به هیچ وجه از جنایات نظامیان آمریکا و انگلیس در سوریه، عراق و افغانستان و همچنین شکنجه در زندان گوانتانامو و زندان های سری سیا در اروپا با خبر نمی شد.

کد خبر 5505843

منبع: مهر

کلیدواژه: واسیلی نبنزیا روسیه ایالات متحده امریکا سوریه رژیم صهیونیستی فلسطین اوکراین روسیه ایالات متحده امریکا ترکیه مسجدالاقصی ایران عربستان سعودی عراق جنگ اوکراین اتحادیه اروپا سوریه مسکو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۴۸۶۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آمادگی مکرون برای استفاده از سلاح هسته ای علیه روسیه

رئیس جمهوری فرانسه امروز (یکشنبه) طی سخنانی از آمادگی کشور خود برای گفت وگو با دیگر کشورهای اروپایی درباره استفاده از سلاح هسته‌ای علیه روسیه خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از پولیتیکو نوشت: «امانوئل مکرون» رئیس‌جمهوری فرانسه طی سخنانی از آمادگی کشورش برای استفاده از کلاهک‌های هسته‌ای به عنوان بخشی از «دفاع معتبر اروپا» در برابر تهدیدات روسیه خبر داد و گفت که تمایل دارد درباره این موضوع با دیگر کشورهای اروپایی تبادل نظر کند.

مکرون طی مصاحبه‌ای گفت که شخصاً علاقمند مطرح کردن موضوع استفاده از سلاح‌های دوربرد، هسته‌ای و سامانه‌های دفاع موشکی با آن کشورهای اروپایی هست که سلاح‌های هسته‌ای آمریکا را در کشورهای خود مستقر کرده‌اند.

وی افزود: فرانسه موضع خود را حفظ خواهد کرد اما آماده است تا در دفاع از خاک اروپا بیشتر مشارکت کند. فرانسه که حدود ۳۰۰ کلاهک هسته ای دارد، تنها قدرت هسته ای اتحادیه اروپا است.

رئیس‌جمهوری فرانسه در هفته‌های اخیر موضع شدیدتری را علیه روسیه اتخاذ کرده است و این اولین بار نیست که استفاده از سلاح‌های هسته‌ای فرانسه را برای دفاع اتحادیه اروپا پیشنهاد می‌کند. مکرون اولین بار در سال ۲۰۲۰ به این اقدام احتمالی اشاره کرده بود.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • جنایت علیه فلسطین وجدان دانشجویان غیر مسلمان را به درد آورده است
  • انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در «حمص» سوریه توسط روسیه
  • روسیه: آمریکا در مورد اقدام دادگاه لاهه علیه اسرائیل ریا می‌کند
  • آمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۵۳۵ نفر افزایش یافت
  • جنایات رژیم اسرائیل تحولات سوریه را دچار خدشه کرده است
  • آمریکا: ۵ واحد نظامی اسرائیل مرتکب نقض قوانین شده‌اند
  • استرداد بیش از ۱۹۰ خانواده عراقی از اردوگاه الهول سوریه به عراق
  • روسیه: با اعمال تحریم‌های احتمالی اروپا گاز گران‌تر می‌شود
  • درخواست پارلمان عربی برای تحقیقات در مورد کشف گور‌های جمعی در غزه
  • اعلام آمادگی مکرون برای استفاده از سلاح هسته ای علیه روسیه