Web Analytics Made Easy - Statcounter

سزار نقش مهمی را در وقایعی که منجر به سقوط جمهوری روم شد ایفا کرد. سزار، کراسوس و پومپه یک اتحاد سیاسی تشکیل دادند که قرار بود چندین سال بر سیاست روم تسلط یابد.

به گزارش برنا؛ یوهانس گوتنبرگ آهنگر، زرگر، چاپگر و ناشر آلمانی بود که چاپ را به اروپا معرفی کرد. اختراع گوتنبرگ برای چاپ متحرک مکانیکی، انقلاب چاپ را آغاز کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ناپلئون بناپارت

ناپلئون بناپارت رهبر نظامی و سیاسی فرانسوی بود که در انقلاب فرانسه به شهرت رسید. بناپارت از سال ۱۸۰۴ تا ۱۸۱۴ امپراتور فرانسه بود. او نزدیک به دو دهه بر امور اروپا تسلط داشت در حالی که فرانسه را در برابر یک سری ائتلاف رهبری می‌کرد.

مارتین لوتر

مارتین لوتر یک روحانی، کشیش و استاد الهیات آلمانی بود. او بیشتر به عنوان شخصیت اصلی در اصلاحات پروتستان شناخته می‌شود. او چندین آموزه و اعمال کلیسای کاتولیک روم را رد کرد.

کارل مارکس

کارل مارکس، فیلسوف، اقتصاددان، جامعه شناس، روزنامه نگار و سوسیالیست آلمانی بود. او در طول زندگی خود کتاب‌های متعددی منتشر کرده است. او در دانشگاه‌های بن و برلین تحصیل کرد و در آنجا به اندیشه‌های فلسفی هگلیان جوان علاقه‌مند شد.

جولیوس سزار

گایوس جولیاس سزار یک ژنرال رومی، سیاستمدار، کنسول و نویسنده برجسته نثر لاتین بود. سزار نقش مهمی را در وقایعی که منجر به سقوط جمهوری روم شد ایفا کرد. سزار، کراسوس و پومپه یک اتحاد سیاسی تشکیل دادند که قرار بود چندین سال بر سیاست روم تسلط یابد.

گوتاما بودا

گوتاما بودا، همچنین به عنوان سیدارتا گوتاما یا به سادگی "بودا" شناخته می‌شود، حکیمی بود که بودیسم براساس آموزه‌های او پایه‌گذاری شد. بودا بین قرن ششم و چهارم بیشتر در شرق هند زندگی و تدریس می‌کرد. نام "بودا" به معنای "بیدار" یا "روشن شده" است.

نیکولا تسلا

نیکولا تسلا یک مهندس برق، مخترع، فیزیکدان و مهندس مکانیک صربستانی- آمریکایی بود. تسلا بیشتر به دلیل مشارکت در طراحی سیستم تامین برق جریان متناوب مدرن شناخته شده است. او قبل از مهاجرت به آمریکا در زمینه مهندسی تلفن و برق تجربه کسب کرد.

آدولف هیتلر

آدولف هیتلر سیاستمدار آلمانی و رهبر حزب نازی بود. هیتلر از سال ۱۹۳۴ تا ۱۹۴۵ پیشوای آلمان نازی بود. هیتلر نه تنها فردی شرور بود، بلکه در مرکز جنگ جهانی دوم در اروپا نیز قرار داشت. 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: شخصیت تاریخی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۴۸۶۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | آشنایی با فواید خرما

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

خرما با کنترل سطح کلسترول خون و چربی پایینی که دارد، در رژیم‌های لاغری جای می‌گیرد. همچنین وجود خواص خرما برای لاغری اسید‌های چرب غیراشباع، التهابات مرتبط با چاقی را کاهش داده و وزن را کنترل می‌کند. هر ۱۰۰ گرم خرما حاوی ۷ گرم فیبر است که فیبر هم به کاهش وزن کمک می‌کند.

دیگر خبرها

  • آشنایی با تانک چلنجر ۲
  • ۱۰ ماشین آلمانی برتر تاریخ که شاهکار‌های مهندسی عرصه خودروسازی به شمار می‌آیند
  • ببینید | آشنایی با خواص شیربرنج
  • ببینید | آشنایی با فواید خرما
  • لوران کانته فیلمساز فرانسوی برنده نخل طلا و سزار درگذشت
  • ببینید | آشنایی با خواص گل سرخ
  • کتاب «چالش‌های تاریخی» اثر سلیمی نمین رونمایی شد
  • داروی اوزمپیک شخصیت افراد را تغییر می‌دهد؟
  • اردوغان: نتانیاهو شبیه هیتلر است/ عربستان سعودی: تداوم ارتکاب جنایات جنگی از سوی نیروهای اشغالگر اسرائیلی در غزه را محکوم می کنیم/ حزب الله مقر تیپ گولانی در عکا را هدف حمله پهپادی قرار داد/ رسانه صهیونیستی: داستان حقیقی این است که ما آنگونه که نتانیاهو م
  • سلیمی نمین: مسائل فرهنگی را نمی‌توانیم یک سویه حل کنیم/ صفارهرندی: نسل ما انقلاب را از معبری دریافتند که پیشانی آن امام بود؛ خدشه به امام کل آن معبر را نابود می‌کند