Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز جمعه  ایرنا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان البرز، سرهنگ پاسدار مهران طیران فرمانده بسیج سازندگی و قرارگاه محرومیت زدایی سپاه استان و جمعی از مسوولان قرارگاه محرومیت زدایی، زیرساخت و اقتصاد مقاومتی در نشستی مشترک با سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان البرز، دیدار و پیرامون برنامه ها و ظرفیت های این بسیج و تقویت ارتباط دو مجموعه گفتگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده بسیج سازندگی استان البرز به برنامه های بسیج برای اجرای پروژه‌های محرومیت زدایی در حوزه های آب، مسکن، راه روستایی، اشتغال، اشاره و تصریح کرد: پروژه های حوزه آبرسانی در دو بخش آبرسانی روستایی برای تأمین آب شرب روستایی و طرح آبخیز تا جالیز در حوزه آبرسانی کشاورزی و توسعه شبکه های انتقال آب کشاورزی انجام می شود که در حوزه آب شرب روستایی، ۱۳پروژه با آبفا در حال حاضر در دست اجرا داریم و امید می رود در حوزه کشاورزی نیز همکاری های خوبی در بستر قرارگاه محرومیت زدایی و زیرساخت از جانب جهاد کشاورزی و ب سیج سازندگی استان صورت گیرد.

وی  با اشاره به پروژه های بسیج در حوزه اقتصاد مقاومتی اضافه کرد: در حال حاضر ۴۳۰ صندوق قرض الحسنه اشتغال محور برای استان ایجاد شده است و می‌توانیم از این ظرفیت نیز در بخش کشاورزی استفاده کنیم.

طیران در خصوص جذب تسهیلات قرض الحسنه تبصره ۱۶ در حوزه اشتغال پایدار، ابراز امیدواری کرد همکاری خوبی بین دو مجوعه جهاد کشاورزی و بسیج سازندگی استان صورت گیرد تا تولیدکنندگان حقیقی و حقوقی از جمله تشکل‌ها و تعاونی‌های بخش کشاورزی از مزایای این تسهیلات بهره‌مند شوند.

وی یکی از اولویت های مهم بسیج سازندگی، بخش کشاورزی دانست و حمایت از طرح های ایجادی، توسعه‌ای و تأمین تسهیلات سرمایه در گردش را از دیگر برنامه های بسیج سازندگی استان کرد و اظهار کرد: این تسهیلات در قالب تسهیلات اشتغال پایدار با هدف اشتغالزایی در دستور کار بسیج سازندگی استان قرار دارد.

فرمانده بسیج سازندگی استان البرز به ظرفیت های بسیج سازندگی در حوزه آموزش و ترویج اشاره کرد و تصریح کرد: هزار پایگاه بسیج در استان وجود دارد که از ظرفیت این شبکه مویرگی قوی در پایگاه های بسیج به راحتی می توانیم برای پوشش مباحث آموزشی و ترویجی استفاده کنیم.

طیران با بیان اینکه صدور مجوزهای مشاغل خانگی یکی دیگر از امکاناتی است که در حوزه کار جهاد کشاورزی است و در حال حاضر این حوزه مغفول مانده است بر استفاده هرچه بیشتر از توانمندی های علمی، قانونی و اختیارات جهاد کشاورزی برای توسعه مشاغل خانگی تأکید و بیان کرد: موضوع فراخوان و مباحث سازماندهی با بسیج سازندگی و معرفی مربی که به لحاظ کارکرد مورد توافق طرفین باشد برای آموزش بهره گرفته شود که متقاضیان پس از صدور مجوز و اخذ تسهیلات می توانند شروع به کار کنند.

عبدالرضا روشن نژاد، سرپرست سازمان جهادکشاورزی استان البرز، نیز در این نشست مشترک ضمن قدردانی از تعامل بسیج سازندگی با جهاد کشاورزی استان برای همکاری و یاری رساندن به دولت در سرعت بخشی به حل مشکلات تولیدکنندگان بخش کشاورزی، ابراز امیدواری کرد: با تقویت ارتباط، هم افزایی و همکاری بیش از بیش بسیج سازندگی و جهاد کشاورزی برای حمایت از تولید و امنیت غذایی، گامی مثبت و اثربخش در توسعه بخش کشاورزی استان برداریم.

استان البرز ۶۸ هزار هکتار اراضی کشاورزی دارد.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی اقتصاد مقاومتی سازمان بسیج سازندگی استان البرز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی اقتصاد مقاومتی سازمان بسیج سازندگی وزارت جهاد کشاورزی اقتصاد مقاومتی سازمان بسیج سازندگی استان البرز بسیج سازندگی استان جهاد کشاورزی کشاورزی استان محرومیت زدایی استان البرز بخش کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۴۸۷۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید استاندار آذربایجان غربی برجذب سرمایه گذار در بخشهای گردشگری و کشاورزی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، جلسه راهبری طرح های سرمایه گذاری استان به رياست محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان‌غربی برگزار شد.

در این جلسه درخواست ها و روند سرمایه‌گذاری در حوزه  کشاورزی و گردشگری استان بررسی و استاندار آذربایجان غربی دستورات لازم جهت تسهیل، روانسازی و تامین امکانات لازم برای این سرمایه‌گذاری را صادر کرد.

استاندار آذربایجان غربی همچنین در این جلسه با اشاره به ظرفیت های منحصر بفرد استان در حوزه گردشگری، وجود 1809 اثر ثبت شده ملی، 5 اثر ثبت جهانی و 53 منطقه نمونه گردشگری، طبیعت بکر و زیبا، آب و هوای مناسب و موقیعت جغرافیایی ویژه، گفت: این ظرفیت ها و پتانسیل ها، آذربایجان غربی را به یکی از مناطق ویژه گردشگری و تاریخی منطقه تبدیل کرده است.

محمدصادق معتمدیان ظرفیت های کشاورزی استان را نیز یادآور شده و اظهار داشت: زمینه های مختلف سرمایه گذاری از جمله تغییر الگوی کشت و احداث باغات با درختان کم آب بر و با ارزش افزوده بالا و همچنین ظرفیت سرمایه گذاری در حوزه فرآوری محصولات کشاورزی، می تواند فرصت های سرمایه گذاری برای سرمایه گذاران در استان را فراهم کند.

وی در ادامه از اهتمام جدی مدیران استان برای جذب سرمایه گذار و رفع موانع و مشکلات سرمایه گذاری در استان خبر داده و افزود: تلاش می شود ضمن معرفی ظرفیت های سرمایه گذاری به سرمایه گذاران، روند سرمایه گذاری در استان روانسازی و امکانات مورد نیاز سرمایه گذاران در کمترین زمان تامین شود.

این سرمایه گذار ملی قصد دارد در حوزه کشاورزی و گردشگری آذربایجان‌غربی فعالیت کند و در حال حاضر این شرکت، باغ ۳ هزار هکتاری گردو و پسته را در ماکو احداث کرده که در نوع خود در خاورمیانه بی نظیر است.

 

دیگر خبرها

  • بسیج همراه مردم در جبران خسارت های سیل
  • عملکرد فرمانداران و روسای اداره های جهاد کشاورزی فارس
  • داورزن خراسان رضوی هزار و ۷۰۰ نفر شتر دارد
  • داورزن هزار و ۷۰۰ نفر شتر دارد
  • بسیج اساتید باید کارکرد متفاوتی در جهاد تبیین داشته باشد
  • بررسی رونداجرا وبرنامه های محرومت زدایی در نقده
  • تاکید استاندار آذربایجان غربی برجذب سرمایه گذار در بخشهای گردشگری و کشاورزی
  • آذربایجان‌غربی ۱۸۰۳ اثر ثبت شده ملی دارد
  • گروه هوش مصنوعی سازمان جهاد کشاورزی فارس تشکیل شود
  • کاشت ۸۰ هکتار باغ زیتون در لرستان