Web Analytics Made Easy - Statcounter

رضا صفاری روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اعلام این خبر افزود: این میزان اشتغال مستقیم در بخش صنعت با بهره برداری از ۸۲۲ طرح تولیدی در دست ساخت در شهرک ها و نواحی صنعتی استان قزوین ایجاد خواهد شد.

این مسوول یادآور شد: میزان اشتغال واحدهای تولیدی بهره بردار مستقر در شهرک ها و نواحی صنغتی استان قزوین براساس پروانه بهره برداری آنها حدود ۳۰ هزار نفر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: پس از بهره برداری طرح های تولیدی در دست اجرا، مجموع اشتغال مستقیم نیروی کار در شهرک های صنعتی استان قزوین به حدود ۶۶ هزار نفر افزایش خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین گفت: براساس پروانه های بهره برداری بیشترین میزان اشتغال در شهرک های صنعتی قزوین با ۱۱ هزار و ۸۱ نفر مربوط به شهرک کاسپین است و شهرک های لیا با ۹ هزار و ۸۹۷ نفر و حیدریه و آراسنج هرکدام با حدود ۲ هزار و ۱۰۰ نفر در ردیف های بعدی قرار دارند.

این مسوول همچنین گفت: پس از بهره برداری از طرح های در دست اجرا میزان اشتغال نیروی کار در شهرک صنعتی کاسپین به حدود ۱۹ هزار نفر و در شهرک صنعتی لیا نیز به بیش از ۱۶ هزار نفر خواهد رسید.

صفاری افزود: با توجه به سرمایه گذاری های بالای انجام شده در شهرک صنعتی خرمدشت تاکستان همچنین حجم اشتغالزایی در این شهرک پس از طرح های در دست اجرا به رقم قابل توجه ۱۲ هزار و ۱۵۰ نفر خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان میزان اشتغال در نواحی صنعتی این استان را نیز هزار و ۲۰۰ نفر خواند و گفت: پس از تکمیل و بهره برداری از طرح های تولیدی این نقاط، هزار و ۸۰۰ شغل جدید به آنها افزوده و جمع اشتغال شان به سه هزار نفر افزایش می یابد.

وی با اشاره به نقش شهرک های صنعتی در کنار تولید و تامین نیازهای جامعه به انواع کالا، اشتغالزایی این بخش را نیز قابل توجه دانست و یادآور شد: با هر اشتغال مستقیم در کارخانجات مستقر در شهرک های صنعتی برای یک تا دو نفر نیز اشتغال غیرمستقیم ایجاد می شود.

استان قزوین دارای یک شهر صنعتی، ۱۳ شهرک و ۶ ناحیه صنعتی است.

برچسب‌ها شهرک صنعتی اشتغال زایی استان قزوین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرک صنعتی اشتغال زایی استان قزوین شهرک صنعتی اشتغال زایی استان قزوین شهرک های صنعتی میزان اشتغال بهره برداری صنعتی استان استان قزوین شهرک صنعتی هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۴۸۷۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل احیا شد

مسعود ایرانی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: در این راستا نسبت به برگزاری ۳۶ نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و ۱۸۵ نشست تخصصی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در سال گذشته اقدام گردید و واحد‌هایی احیا شده با سرمایه‌گذاری افزون بر ۲ هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال برای ۱۶۱ نفر فرصت اشتغال دوباره ایجاد کردند.

وی افزود: همچنین با اقدام‌های صورت گرفته در سال گذشته ۳۱۱ فقره مجوز تاسیس با سرمایه‌گذاری حدود ۱۷۴ هزار و ۳۰۶ میلیارد ریال صادر شد که دارای ظرفیت اشتغال‌زایی برای ۶ هزار و ۴۳۸ نفر در استان اردبیل بود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل با اشاره به تولید ۱۲۰ میلیون دلار کالا‌های جایگزین واردات اظهار کرد: برای کمک به رونق تولید نیز بیش از ۱۶ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال تسهیلات نیز از محل تبصره ۱۸ و منابع داخلی بانک‌های عامل تسهیلات پرداخت شد.

وی با اشاره به ارایه ۴۳۰ مورد مشاوره سرمایه‌گذاری در سال گذشته اضافه کرد: همچنین در راستای رونق تولید ۷۰ فقره معرفی‌نامه پرداخت تسهیلات برای طرح‌های در حال احداث در استان اردبیل ارایه گردید.

در حال حاضر در مجموع افزون بر یک هزار و ۱۲۴ واحد صنعتی، بیش از ۲۰۰ واحد معدنی و نزدیک به ۶۰ هزار واحد صنفی تولیدی، توزیعی و خدماتی دارای پروانه بهره‌برداری در اردبیل فعال هستند.

استان اردبیل با جمعیت افزون بر یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در شمال‌غربی ایران همجوار با استان‌های آذربایجان‌شرقی، گیلان، زنجان و در همسایگی کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • تأمین برق، چالش جدی شهرک‌های صنعتی
  • تا پایان سال در ۹۲ نقطه نیروگاه خورشیدی برای شهرک‌های صنعتی ایجاد می‌شود
  • ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل احیا شد
  • آزادسازی زمین‌های راکد در شهرک‌های صنعتی سیستان و بلوچستان
  • احیای واحدهای راکد دشتستان در دستور کار است
  • بهره‌برداری از پروژه فروسیلیس منگنز ازنا در چند ماه آینده
  • شهرک صنفی بازیافت ضایعات در همدان ایجاد می‌شود
  • رزن و درگزین باید با مشارکت مردم از کشاورزی به سمت صنعتی شدن برود
  • صدور سند ۴۵ هکتار از زمین های شهرک صنعتی فجر قشم
  • صدور سند مالکیت شهرک‌های صنعتی هرمزگان