Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از نیواطلس، پرندگان عادت دارند مرتب مقادیر زیادی از محصولات کشاورزی را سهم خود بدانند. مترسک‌ها هم دیگر بر آنها  کارساز نیستند، چرا که پرندگان بعد از مدتی به اجسام ثابت عادت می‌کنند و دیگر خجالتی باقی نمی‌ماند. بدین ترتیب پرندگان مترسک را صاحب مهمانی تصور می‌کنند تا صاحب مزرعه! حالا راه‌حل جدید دانشمندان استفاده از پهپادهای خودکار برای دور کردن پرندگان از سر محصولات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در یک مطالعه‌ که توسط تیم دانشگاه ایالتی واشنگتن انجام شده است، دوربین‌هایی در اطراف زمینی نصب شده‌ و این دوربین‌ها با پهپادهای مولتی‌کوپتر سفارشی هم‌برنامه هستند. همزمان خروجی دوربین‌ها در هر لحظه  و بدون توقف توسط یک الگوریتم بینایی ماشینی که ویژه تشخیص حرکت بال‌زدن پرندگان است، تجزیه و تحلیل می‌شود.

بدین ترتیب پهپادها  با توانایی خودکار در  شناسایی حرکت پرندگان طمع‌کار  فورا به تعقیب آنها می‌پردازند. این گونه نقش مترسک‌ها برای ترساندن پرندگان غارت‌گر به پهپادهایی که بر خلاف مترسک‌ها ثابت و بی حرکت نیستند واگذار می‌شود.

در یک مطالعه‌ مشخص شده که استفاده از پهپادها منجر به کاهش چهار برابری تعداد پرندگان در یک منطقه خاص شد. در زمین‌های کشاورزی یا باغبانی که در آن از پهپادها برای ترساندن پرندگان استفاده شده، 50 درصد از آسیب به محصولات توسط پرندگان کم شده است. علاوه بر این، در یک  مطالعه دیگر در اوایل سال جاری یک پهپاد خودکار مستقر در پشت‌بام کبوترها را با موفقیت دنبال کرد.

 با وجود نتایج امیدبخش، دانشمندان معتقدند برای آسودگی خیال برای در امان ماندن محصولات از دست پرندگان باید منتظر ماند و دید که آیا پرندگان نسبت به این پهپادها مثل مترسک‌ها بعد مدتی عادت خواهند کرد یا نه!

مانوج کارکی، دانشمند و پروفسور دستیار در این زمینه می‌گوید: «می‌توانیم پهپادهایی شبیه شکارچیان درست کنیم یا ملخ‌های بازتابنده‌ای که واقعاً پرنور هستند را به کار بگیریم، همه این‌ها با هم احتمالا پرندگان را از تاکستان‌ها و مزارع دور نگه می‌دارند، اما باید چندین سال تحقیق شود تا مطمئن شویم.»

کد خبر 680749 برچسب‌ها هواپیما - پهپاد میوه و تره بار حیوانات - پرندگان غلات

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: هواپیما پهپاد میوه و تره بار حیوانات پرندگان غلات مترسک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۴۸۸۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال رئیس فرمول یک از انتقال همیلتون به فراری

رئیس فرمول یک در مورد انتقال همیلتون به تیم فراری ایتالیا صحبت کرد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، استفانو دومنیکالی، رئیس فرمول یک نظر خود را در مورد انتقال لوئیس همیلتون راننده انگلیسی از مرسدس به فراری بیان کرد.

رئیس فرمول یک گفت: برای ما به عنوان فرمول یک این خبرd عالی است. یک فرصت جدید، یک فصل جدید در حرفه لوئیس و کل تیم.

فرستاپن: استون مارتین به دنبال قهرمانی با آلونسو است

استفانو دومنیکالی خاطرنشان کرد: لوئیس باید ذهنیت مارانلو و کل ایتالیا را درک کند. من فکر می‌کنم او علاقه زیادی به این کار خواهد داشت. وقتی چنین فردی به فراری می آید، توجهT بیشتر به او معطوف می‌شود. شارل لکلرک (راننده کنونی فراری) این را به عنوان انگیزه‌ای در نظر می‌گیرد تا او را تشویق کند و قوی‌تر شود، بنابرین فکر می‌کنم این انتقال برای تیم خوب است.

لوئیس همیلتون از سال 2025 برای فراری رانندگی خواهد کرد.

انتهای پیام/

  

دیگر خبرها

  • (ویدئو) گورخرهای فراری در جاده سرگردان شدند
  • کدام پرنده رکورد جهانی بالاترین ارتفاع پرواز را در اختیار دارد؟ | برخورد کرکس روپل با یک هواپیما در ارتفاع ۱۱ هزار و ۳۰۰ متری
  • رونمایی فراری از کلاه ایمنی ویژه گرندپری میامی + عکس
  • قاتل فراری در دام پلیس آگاهی گیلانغرب
  • استقبال رئیس فرمول یک از انتقال همیلتون به فراری
  • پایان زمستان‌گذرانی ۲۰۰هزار پرنده مهاجر مازندران
  • پرنده هواتزین (Hoatzin) یا مرغ بدبو آمریکایی (+عکس)
  • (ویدئو) آتش المپیک؛ نمایش پهپادها در آسمان فرانسه
  • انتشار تصاویر و ویدیویی از سرنگونی پهپاد آمریکایی توسط یمن
  • جنگ پهپادها در آسمان؛ شیوه جالب برای ساقط کردن پهپاد اوکراینی! | فیلم