Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، تاجیکستان توافقنامه ای برای عرضه برق تولید شده در نیروگاه برق آبی راغون این کشور در فصل تابستان با ازبکستان به امضا رساند.

در حال حاضر بنابر گزارش طرف تاجیکی روند راه اندازی مرحله به مرحله تمامی واحدهای نیروگاه راغون در حال انجام است.

بر اساس گزارش دفتر مطبوعاتی وزارت انرژی ازبکستان، شرایط، نحوه عرضه برق، حجم و تعرفه ها بر اساس توافقنامه جداگانه در مورد خرید برق که بنابر اطلاعات اولیه به مدت 10 سال منعقد می‌شود، در نظر گرفته می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، قرار است قبل از پایان سال جاری میلادی توافقنامه دو کشور در این زمینه به امضا  برسد.

ظرفیت طراحی نیروگاه برق آبی راغون واقع در 110 کیلومتری شرق شهر دوشنبه 13.1 میلیارد کیلووات ساعت برق در سال می باشد. ارتفاع پیش بیش بینی شده سد این نیروگاه 330 متر و حجم مخزن 13.3 میلیارد متر مکعب است.

تولید برق سالانه در زمان راه اندازی مرحله اول با دو توربین با ظرفیت 400 مگاوات باید تا 4 میلیارد کیلووات ساعت برق باشد.

باید گفت که اولین توربین (توربین شماره 6) نیروگاه برق آبی راغون در نوامبر سال 2018 و توربین دوم در سپتامبر 2019 راه اندازی شدند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: تاجیکستان ازبکستان صادرات برق نیروگاه راغون نیروگاه برق آبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۴۸۹۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حملات سنگین روسیه به 4 نیروگاه حرارتی اوکراین

روسیه روز شنبه بار دیگر به طور گسترده تاسیسات انرژی اوکراین را گلوله باران کرد و برق در برخی مناطق این کشور قطع شد.

به گزارش فارس؛ «جرمان گالوشچنکو» وزیر انرژی اوکراین گفت که روسیه روز شنبه به تاسیسات انرژی اوکراین در سه منطقه این کشور حمله کرد.
 
به گزارش خبرگزاری «رویترز»، گالوشچنکو گفت که حملات روسیه مناطق «دنیپروپتروفسک» در مرکز اوکراین و مناطق غربی «لویو» و «ایوانو فرانکیفسک» را هدف قرار داده است.

بر اساس این گزارش، روسیه به چهار نیروگاه حرارتی اوکراین حمله کرده است.

شرکت اوکراینی «دی تک» با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد:«روسیه بار دیگر به طور گسترده تاسیسات انرژی اوکراین را گلوله باران کرد. تجهیزات این شرکت آسیب جدی دیده است و کارگران انرژی در تلاش هستند تا عواقب حمله را از بین ببرند.»

از 22 مارس به این سو، نیروهای روسیه بمباران تاسیسات برق اوکراین را تشدید کرده و تقریبا هر روز به نیروگاه‌های حرارتی، آبی و سایر زیرساخت‌های انرژی حمله می کنند.

با وجود آب و هوای معتدل بهاری در هفته‌های اخیر، اوکراین با کسری برق مواجه شده و دولت مجبور شد برق را در چند منطقه قطع کند و به واردات برق روی آورد.

تحلیلگران معتقدند که نیروهای روسیه عملیات تهاجمی جاری را حفظ کرده و در برخی مناطق تشدید کرده، احتمالاً از شرایط آب و هوای بهاری و کمبود تجهیزات اوکراین قبل از رسیدن کمک‌های نظامی وعده داده شده غرب بهره‌برداری می‌کنند.

نیروهای روسیه همچنین به دنبال تضعیف پدافند هوایی تخریب شده اوکراین در تلاش برای فروپاشی شبکه انرژی و آسیب طولانی مدت به زیرساخت‌ها و ظرفیت صنعتی دفاعی اوکراین هستند.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین نیز اعلام کرد که در حال حاضر هیچ مذاکره‌ای بین مسکو و کی‌یف برای پایان «عملیات ویژه نظامی» روسیه در اوکراین وجود ندارد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • واحد‌های بخار نیروگاه طرشت وارد مدار تولید شد
  • میزبانی مسابقات مچ اندازی قهرمانی آسیا از ایران گرفته شد
  • راه‌اندازی سه نیروگاه برق با ظرفیت ۵۸ مگاوات در صنایع بزرگ کرمانشاه
  • انتقال میزبان مسابقات مچ اندازی قهرمانی آسیا از کیش به ازبکستان
  • ازبکستان به عنوان سومی جام ملت‌های فوتسال آسیا رسید
  • ایران - تایلند؛ گزارش زنده
  • رستگاری ازبکستان در ضیافت پنالتی ها/ شگفتی تاجیکستان کامل نشد
  • حملات سنگین روسیه به 4 نیروگاه حرارتی اوکراین
  • سنگ اندازی مافیای خودرو برای ورود خودروهای برقی به کشور
  • اروز: اخبار فروش حواله خوردو جانبازان از اساس دروغ است!