Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-27@19:43:51 GMT

کیفیت زندگی خود را با این ترفندها بالا ببرید

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۴۸۹۳۶

کیفیت زندگی خود را با این ترفندها بالا ببرید

رفتارها و انتخاب‌ های روزانه ‌ای که انجام می‌ دهید بر موارد مختلفی مانند روند پیر شدن، ناتوانی و بیماری‌ های کوتاه‌ کننده عمر، سرزندگی و انرژی تاثیر دارد. در این میان برخی عادات و رفتارهای سبک زندگی می تواند باعث بهبود کیفیت زندگی شما شود.

به گزارش برنا؛ اختصاص زمان کافی برای فعالیت بدنی ، تغذیه و کاهش سطح استرس  اصلی ترین مواردی هستند که بر کیفیت زندگی تاثیر می گذارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در اغلب اوقات، حس تمایل به سکون یکی از مهم ترین موانعی است که افراد برای تغییر شرایط خود تجربه می کنند. به هر حال، ایجاد تغییرات در عادات ریشه ‌دار همیشه سخت است اما فراموش نکنید با حرکت تدریجی به سمت اهداف خود، شانس بیشتری برای موفقیت خواهید داشت. در این گزارش، نکات مفیدی را معرفی می کنیم که می تواند سبک زندگی سالم شما را تضمین کند.

۱- به هدف برسید

یکی از بهترین راه ‌ها برای ایجاد شیوه‌ ها و عادات سالم، رسیدن به یک هدف است. به عنوان مثال، هدف تعیین شده می تواند چیزی ساده مانند پیاده روی سریع برای یک ساعت در روز یا انتخاب نوشیدنی های سالم تر مانند آب گوجه فرنگی به جای نوشابه و سایر نوشیدنی های گازدار باشد. انجام این کار به شما جهت و تمرکزی را می دهد که برای آسان تر کردن برخی اقدامات به بخشی از زندگی روزمره خود نیاز دارید.

۲- از کم شروع کنید

دلیل اینکه چرا بسیاری از مردم، پیروی از یک سبک زندگی سالم را یک تعهد بزرگ می دانند این است که سعی می کنند تغییرات مثبت را خیلی سریع و در مدتی کوتاه انجام دهند. به جای اینکه از همان ابتدا اهداف بزرگ و سخت را انتخاب کنید، از موارد کوچک شروع و به آرامی تلاش های خود را تا زمانی که می توانید بهبود بخشید.

به عنوان مثال، به جای اتخاذ یک برنامه تمرینی شدید، می ‌توانید با پیاده ‌روی سریع و تمرینات فشاری شروع کنید. وقتی مطمئن شدید که می توانید کارهای بیشتری انجام دهید، شروع به انجام آن کنید. این عمل به همان اندازه که ساده به نظر می رسد، شما را از نا امید شدن باز می دارد.

در مورد رژیم غذایی هم به یاد داشته باشید هر چقدر هم که این کار مفید باشد که خود را از مصرف کامل گوشت منع کنید، اما اگر به آن عادت داشته باشید انجام این کار آسان نیست. در عوض، مصرف میوه و سبزیجات خود را افزایش دهید و سعی کنید مصرف فرآورده های گوشتی را به حداقل برسانید.

۳-  این کار را به صورت گروهی انجام دهید

انجام کارها به تنهایی می تواند سخت باشد و اتخاذ یک سبک زندگی سالم از این قاعده مستثنی نیست. بنابراین منطقی است که به صورت گروهی به آن بپردازیم.

دوستان یا اعضای خانواده ای که علاقه مند به زندگی سالم تر هستند می توانند به شما انگیزه دهند تا به رژیم خود پایبند باشید. در واقع، آنها حتی ممکن است توصیه های مفیدی در مورد بهترین راه برای ماندن در مسیر مستقیم و درست را ارائه دهند. بنابراین از اینکه از عزیزانتان بپرسید که آیا می خواهند این کار را با شما انجام دهند، نترسید. 

برخلاف تصور برخی، داشتن زندگی سالم آنقدرها هم که به نظر می رسد پیچیده و دشوار نیست. هرچند  نیاز به کمی تمرین و پشتکار دارد. خوشبختانه، با پیروی از این نکات، می ‌توانید کل فرآیند را برای خود آسان ‌تر کرده و سریع ‌تر زندگی سالم را شروع کنید.

 

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کیفیت زندگی زندگی سالم سبک زندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۴۸۹۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت آلودگی هوای تهران امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق

کیفیت هوا در کلان‌شهر تهران امروز با قرار گرفتن روی شاخص ۷۹ در وضعیت هوای سالم (زرد) ثبت شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سنجش کیفیت هوا امروز _جمعه، هفتم اردیبهشت_ در دستگاه سنجش کیفیت هوای ایستگاه‌های پاسداران با شاخص ۱۱۵، پیروزی منطقه ۱۳ با شاخص ۱۰۲، پیشوا با شاخص ۱۱۷، شادآباد منطقه ۱۸ با شاخص ۱۱۲، شریف منطقه دو با شاخص ۱۱۷، شهرداری منطقه ۱۹ با شاخص ۱۰۸، فرمانداری شهرری با شاخص ۱۰۶، قرچک با شاخص ۱۳۵، ورامین با شاخص ۱۱۰، در وضعیت هوای ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی) قرار دارد.

بر این اساس سنجش کیفیت هوا امروز در ایستگاه‌های آتی‌ساز با شاخص ۵۲، اتوبان محلاتی منطقه ۱۴ با شاخص ۵۸، پارک رازی با شاخص ۵۶، پاکدشت با شاخص ۷۳، پردیس با شاخص ۸۰، پونک با شاخص ۵۷، تهران پارک شکوفه با شاخص ۸۰، چشمه با شاخص ۵۶، دانشگاه تهران با شاخص ۷۵، دانشگاه شهید بهشتی با شاخص ۶۷، ژئوفیزیک با شاخص ۵۸، سرخه‌حصار با شاخص ۹۶، در وضعیت هوای سالم (زرد) قرار دارد.

همچنین ایستگاه‌های سلامت با شاخص ۸۸، شهرری منطقه ۲۰ با شاخص ۷۵، شهرداری منطقه دو با شاخص ۷۸، شهرداری منطقه ۲۱ با شاخص ۶۹، شهرداری منطقه ۲۲ با شاخص ۸۷، لواسانات با شاخص ۶۹، مسعودیه منطقه ۱۵ با شاخص ۵۸، منطقه ۱۵ با شاخص ۸۰، میدان فتح منطقه ۹ با شاخص ۹۶ و وردآورد منطقه ۲۲ با شاخص ۸۵ در موقعیت هوای سالم (زرد) ثبت شدند.

به این ترتیب، سنجش کیفیت هوا در ایستگاه‌های باغستان شهریار با شاخص ۴۶، دماوند با شاخص ۳۷، رباط‌کریم با شاخص ۴۶، شهرداری منطقه ۱۱ با شاخص ۳۳، علم و صنعت با شاخص ۴۱، قدس با شاخص ۴۱، ملارد با شاخص ۵۰، در موقعیت هوای پاک (سبز) ثبت شدند.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک (قهوه‌ای) است.

کد خبر 748042

دیگر خبرها

  • آشنایی با برترین سازندگان جرثقیل سقفی در جهان
  • هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد "پاک" است
  • هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد پاک است
  • کیفیت هوای تهران در اولین روز هفته
  • هوای پایتخت ناسالم برای گروههای حساس
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز جمعه هفتم اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • کیفیت هوای کلانشهر اصفهان سالم است
  • کیفیت هوای تهران در ششمین روز از اردیبهشت
  • باران بهاری هوای مشهد را پاک کرد