Web Analytics Made Easy - Statcounter

برای مرور مهمترین اخبار دانشگاهی طی یک هفته گذشته در حوزه آموزش و پژوهش با ما همراه باشید.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حوزه آموزش و پژوهش در هفته‌ای که گذشت با اخبار متنوع و فراوانی روبه رو بود که خلاصه‌ای از آن‌ها را می‌توانید در ادامه مرور کنید.

جزئیات زمانبندی و تعداد سوالات کنکور سراسری ۱۴۰۱ منتشر شد
 کنکور ۱۴۰۱ از صبح چهارشنبه ۸ تیرماه آغاز می‌شود و آخرین نوبت آزمون در صبح شنبه ۱۱ تیرماه برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جمع داوطلبان کنکور ۱۴۰۱ تعداد یک میلیون و ۴۸۸ هزار و ۹۵۹ نفر است که از این تعداد ۹۱۴ هزار و ۹۵۴ نفر زن و ۵۷۴ هزار و ۵ نفر مرد هستند. بیشترین آمار ثبت نام کننده متعلق به گروه علوم تجربی با ۵۷۴ هزار و ۴۷۲ نفر است. در کنکور ۱۴۰۱ هر دفترچه‌ای پاسخنامه مجزا دارد و پاسخنامه دروس عمومی از دروس تخصصی جدا شده است.

سیاست‌های کنکور ۱۴۰۲ تا نیمه دوم خرداد اعلام می‌شود
عبدالرسول پورعباس رئیس سازمان سنجش درباره روند اعمال قانون در کنکور سال آینده، خاطرنشان کرد: طبق روال، سازمان سنجش آموزش کشور یک سال قبل از برگزاری کنکور باید شرایط و وضعیت را اعلام کند؛ بنابراین از شورای سنجش و پذیرش دانشجو و همه مبادی ذیربط خواستیم تا نیمه دوم خردادماه سیاست‌ها را برای کنکور سراسری سال آینده به سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کنند.

 


مهلت ثبت‌نام آزمون وکالت تمدید شد
علیرضا کریمیان مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور با اعلام اینکه تاکنون بیش از ۵۹ هزار و ۴۰۰ نفر در آزمون پذیرش متقاضیان پروانه کارآموزی وکالت کانون‌های وکلای دادگستری ثبت نام کردند، گفت: داوطلبان تا پایان روز یکشنبه ۱۵ خرداد ماه فرصت دارند با مراجعه با سایت سازمان سنجش آموزش کشور نسبت به ثبت‌نام در این اقدام کنند.

کلید اولیه آزمون کارشناسی ارشد گروه پزشکی سال ۱۴۰۱ منتشر شد
محمدمهدی نوروز شمسی رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی از انتشار کلید اولیه آزمون کارشناسی ارشد گروه پزشکی ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: داوطلبان در روز‌های ۱۰ تا ۱۴ خرداد می‌توانند اعتراض به سوالات آزمون را ارسال کنند. آزمون کارشناسی ارشد گروه پزشکی سال ۱۴۰۱ در ۳۴ حوزه امتحانی برای ۴۳ رشته و ۱۱ مجموعه در دانشگاه‌های علوم پزشکی در دو نوبت صبح و بعد از ظهر روز‌های ۵ و ۶ خرداد برگزار شد.

 


آیین نامه افزایش ظرفیت پزشکی و دندانپزشکی روی میز شورای عالی انقلاب فرهنگی
باقری فرد، معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: افزایش ظرفیت پذیرش دانشجو پزشکی در کنکور امسال قطعی اعمال شده است و عدد ٩ هزار و ۶٠٠ نفر در دفترچه امسال خواهد آمد. وزارت بهداشت در موعد مقرر آیین نامه افزایش ظرفیت پزشکی را به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال کرده است. افزایش ظرفیت دندانپزشکی هم در ستاد نقشه جامع علمی کشور در شورای عالی انقلاب فرهنگی مراحل کار کارشناسی را طی می‌کند، با توجه به این موضوع وزارت بهداشت در اجرای قانون شورای عالی انقلاب فرهنگی در افزایش ظرفیت پزشکی، دندانپزشکی و دستیاری پزشکی هیچ تعللی انجام نداده است.

فرصت ارسال مدارک سهمیه مناطق محروم در آزمون دستیاری تمدید شد
داوطلبان متقاضی سهمیه مناطق محروم در چهل و نهمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی که در فرم ثبت نام خود متقاضی استفاده از سهمیه بومی مناطق محروم بوده اند و در بازه زمانی اعلام شده موفق به تکمیل مدارک خود نشده اند، می‌توانند  از روز دوشنبه ۱۶ خرداد تا روز چهارشنبه ۱۸ خرداد با مراجعه به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی نسبت به ارسال نقص مدارک سهمیه بومی مناطق محروم خود اقدام کنند.

 


مهلت ثبت‌نام مصاحبه آزمون «نیمه متمرکز دوره دکتری» دانشگاه پیام نور تمدید شد
محسن حیدری مدیرکل روابط عمومی دانشگاه پیام نور گفت:با توجه به درخواست‌های مکرر داوطلبان، کلیه معرفی شدگان مصاحبه آزمون نیمه متمرکز دکتری دانشگاه پیام نور تا پایان وقت اداری روز دوشنبه ۱۶ خردادماه سال جاری فرصت دارند با مراجعه به سامانه مدد به آدرس اینترنتی https://madad.pnu.ac.ir نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

ثبت‌نام شرکت در مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد آغاز شد
با اعلام مرکز سنجش، پذیرش و امور فارغ‌التحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی، داوطلبان راه‌یافته به مرحله مصاحبه علمی به منظور شرکت در مصاحبه می‌توانند با مراجعه به سایت مرکز سنجش، پذیرش و فارغ التحصیلی به آدرس http://azmoon.org نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند. این ثبت‌نام تا روز شنبه ۲۱ خرداد ماه ادامه دارد.

نتایج آزمون Ept خردادماه ۱۴۰۱ دانشگاه آزاد اسلامی اعلام شد
نتایج آزمون Ept خردادماه ۱۴۰۱ دانشگاه آزاد اسلامی اعلام شد. کلیه داوطلبان می‌توانند با مراجعه به سامانه مرکز سنجش، پذیرش و فارغ‌التحصیلی به نشانی English.iau.ac.ir/ept از نتیجه این آزمون آگاهی یابند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: کنکور دکتری 1401 کنکور سراسری کنکور 1401 سازمان سنجش آموزش کشور شورای عالی انقلاب دانشگاه آزاد افزایش ظرفیت مناطق محروم اقدام کنند مرکز سنجش ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۴۸۹۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری کنکور داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی در همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، نماینده سازمان سنجش استان همدان: در این خصوص گفت: ۲۳ هزار و ۸۸۰ داوطلب ورود به دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور در ۱۷ حوزه امتحانی از ۱۰ شهرستان استان همدان، دیروز و امروز همزمان با سراسر کشور باهم رقابت کردند.

سید مهدی مسبوق گفت: تعداد داوطلبان کنکور سراسری امسال حدود ۵۰۰ نفر نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

نماینده سازمان سنجش در استان همدان با بیان اینکه ۳۸ درصد از شرکت کنندگان در کنکور سراسری ۱۴۰۳ این استان را مردان و ۶۲ درصد را زنان تشکیل می‌دهند، تصریح کرد: کنکور سراسری ۱۴۰۳در پنج گروه علوم تجربی، علوم انسانی، ریاضی، هنر و زبان انگلیسی همزمان با سراسر کشور در روز‌های ‏‏پنجشنبه و‏ جمعه ششم و هفتم اردیبهشت در ۲ نوبت صبح و بعدازظهر برگزارشد.

به گفته او، امسال بیشترین تعداد داوطلبان کنکور سراسری در استان همدان در گروه علوم تجربی با آمار ۴۳ درصد شرکت کنندگان است.

مسبوق گفت: گروه علوم انسانی با ۳۳ درصد، ریاضی با ۱۱ درصد، زبان با هفت درصد و گروه هنر نیز با پنج درصد به ترتیب در جایگاه‌های بعدی قرار دارند.

او گفت: آزمون امسال در ۱۷ حوزه‌ی امتحانی دانشگاه بوعلی سینا، دانشگاه ملایر، دانشگاه آزاد همدان و تویسرکان، دانشگاه‌های پیام نور مراکز شهرستان‌ها و آموزش و پرورش برگزارشد.

مسبوق با اشاره به اینکه نوبت دوم کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ در روز‌های هفتم و هشتم تیرماه برگزار خواهد شد، گفت: نتایج اولیه این آزمون نیمه دوم خرداد منتشر می‌شود.

در نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در مجموع یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ داوطلب ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد ۷۲۹ هزار و ۶۵۶ نفر یعنی ۶۳ درصد زن و ۴۲۲ هزار و ۸۶۲ نفر یعنی ۳۷ درصد مرد هستند. همچنین امسال آزمون دانشجومعلم همزمان با نوبت اول کنکور برگزار می‌شود که در آزمون اختصاصی

پذیرش دانشجو معلم نیز ۶۶۰ هزار و ۳۹۳ نفر ثبت نام کرده‌اند و از این تعداد ۶۶ درصد زن و ۳۴ درصد مرد هستند.

نوبت اول کنکور امسال برای پذیرش دانشجوی دوره‌های روزانه، نوبت دوم، دانشگاه پیام نور، موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی و دانشگاه آزاد اسلامی برای داوطلبان گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی صبح پنجشنبه (۶ اردیبهشت)، هنر و زبان‌های خارجی عصر امروز و گروه آزمایشی علوم تجربی صبح جمعه (۷ اردیبهشت) در ۴۱۲ شهر، ۶۲۴ حوزه اصلی و ۱۹۹۳ حوزه فرعی برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • برگزاری آزمون اختصاصی برای ۶۰ داوطلب جامانده از کنکور/ تعداد متقلبان کنکور امسال اعلام شد
  • پذیرش بیش از ۳ هزار دانشجو در دانشگاه های لرستان
  • بیش از ۱۰ هزار نفر در رشته علوم تجربی رقابت کردند
  • برگزاری کنکور داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی در استان همدان
  • برگزاری کنکور داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی در همدان
  • پایان آزمون سراسری با رقابت داوطلبان گروه علوم تجربی
  • پذیرش دانشجوی خارجی در ارشد هوشبری در دانشگاه جندی شاپور اهواز
  • تقلب در کنکور سراسری صفر است 
  • پذیرش کمتر از ۳۰۰۰ دانشجو در دانشگاه‌های لرستان
  • رئیس سازمان سنجش: کنکور در سلامت کامل برگزار شد