Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز به نقل از المیادین، «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو در نشست خبری پس از دیدار با «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در کاخ سفید گفت: طبیعتاً جنگ ها را نمی توان پیش بینی کرد بنابراین ما باید برای جنگ طولانی مدت آماده باشیم.

وی افزود: جنگ در نهایت در میز مذاکرات خاتمه خواهد یافت و باید به اوکراینی ها کمک کنیم تا وضعیت آنها در مذاکرات بهتر باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیرکل ناتو ادامه داد: ایالات متحده در تلاش های ما برای حمایت از اوکراین عامل اصلی بشمار می رود و باید برای جنگ طولانی مدت در اوکراین که به یک جنگ فرسایشی تبدیل شده است آماده باشیم.

استولتنبرگ در عین حال مدعی شد چیزی که موجب اختلال در صادرات غلات از اوکراین شده است تحریم ها علیه روسیه نیست بلکه جنگ روسیه علیه این کشور عامل آن است.

دبیرکل ناتو همچنین افزود که خواهان تشدید نزاع و تبدیل آن به درگیری بین ناتو و روسیه نیست.

لازم به ذکر است که روسیه در ۲۴ فوریه سال جاری میلادی (۵ اسفند سال گذشته) عملیات ویژه نظامی خود در اوکراین را با هدف غیرنظامی و نازی زدایی کردن این کشور آغاز کرد. این اقدام روسیه در حالی صورت گرفته است که به گفته مقامات این کشور چاره دیگری در برابر مسکو در مقابله با سیاست‌های خصمانه غرب و ائتلاف نظامی ناتو نمانده بود.

مقامات روسیه بارها اعلام کرده اند که اگر اوکراین تمایل خود را برای بازگشت به میز مذاکره اعلام کند، مسکو نیز به این مسئله پاسخی مثبت خواهد داد و این فقدان اراده اوکراین است که مذاکرات را به بن بست کشانده است.

اوکراین تحت تاثیر آمریکا و اروپا مذاکرات با روسیه را متوقف کرد

نائب رئیس شورای امنیت ملی روسیه گفت که تصمیم واشنگتن برای تحویل موشک اندازهای دوربرد به اوکراین امنیت روسیه را تهدید می کند.

بر اساس این گزارش، «دیمیتری مدودف» در گفتگو با شبکه خبری الجزیره افزود: در صورتی که اوکراین از تسلیحات وارداتی از آمریکا برای حمله به خاک روسیه استفاده کند مسکو مراکز تصمیم گیری را هدف قرار خواهد داد.

این مقام روس با بیان اینکه حل مسالمت آمیز نزاع در اوکراین رنگ باخته است، افزود که کی یف تحت تاثیر واشنگتن و اتحادیه اروپا مذاکرات با مسکو را متوقف کرد.

مدودف ادامه داد که عقب نشینی کی یف از مذاکرات موجب پیچیدگی اوضاع و تغییر روند عملیات نظامی ویژه شده است.

وی گفت: خودداری اوکراین از تفاهم ممکن است موجب شود تا این کشور استقلال ملی و اراضی بیشتری را از دست دهد.

مدودف افزود: ساختار امنیتی در جهان پس از عملیات نظامی روسیه در اوکراین تغییر یافته و علیرغم خواست و اراده آمریکایی ها هم اکنون یک نظم جدید متعادل در حال شکل گیری است.

لازم به ذکر است که روسیه در ۲۴ فوریه سال جاری میلادی (۵ اسفند سال گذشته) عملیات ویژه نظامی خود در اوکراین را با هدف غیرنظامی و نازی زدایی کردن این کشور آغاز کرد. این اقدام روسیه در حالی صورت گرفته است که به گفته مقامات این کشور چاره دیگری در برابر مسکو در مقابله با سیاست‌های خصمانه غرب و ائتلاف نظامی ناتو نمانده بود.

مقامات روسیه بارها اعلام کرده اند که اگر اوکراین تمایل خود را برای بازگشت به میز مذاکره اعلام کند، مسکو نیز به این مسئله پاسخی مثبت خواهد داد و این فقدان اراده اوکراین است که مذاکرات را به بن بست کشانده است.

منبع: مهر

انتهای پیام/

کد خبر: 1142957 برچسب‌ها اوکراین

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: اوکراین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۴۹۱۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر دفاع روسیه: آماده گسترش همکاری‌های نظامی با ایران هستیم

وزیر دفاع روسیه در دیدار با همتای ایرانی خود در حاشیه نشستی در پایتخت قرقیزستان، آمادگی مسکو برای گسترش همکاری‌های نظامی با ایران را اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، "سرگئی شویگو" وزیر دفاع روسیه در دیدار با امیرسرتیپ "محمدرضا آشتیانی" وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران گفت که روسیه آماده گسترش همکاری‌ نظامی با ایران است.

خبرگزاری اسپوتنیک در این باره گزارش داد که شویگو، امروز(جمعه) در دیدار با همتای ایرانی خود در حاشیه نشست وزرای دفاع سازمان همکاری شانگهای در آستانه، گفت: ما آمادگی خود برای پیشرفت و گسترش بیشتر همکاری سودمند دوجانبه نظامی و همکاری نظامی-فنی را اعلام می‌کنیم.

تاکید شویگو بر آمادگی مسکو برای گسترش همکاری‌های نظامی با ایران با وجود پابرجا بودن ادعای غرب درباره حمایت نظامی ایران از روسیه در جنگ اوکراین انجام شده است.

ایران ادعای عرضه پهپادهای جنگی به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین را رد کرده و همکاری‌های نظامی با مسکو را در چارجوب روابط دفاعی دوجانبه با این کشور دانسته است.

مسکو نیز گفته بر خلاف اوکراین که برای پیش بردن جنگ به تسلیحات و مهمات متحدان غربی خود متکی است، در این جنگ از تولیدات صنایع نظامی داخلی استفاده می‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کرملین: انگلیس مانع توافق آتش‌بس اوکراین شد
  • زاخارووا: در دام ناتو برای محدودکردن توان رزمی روسیه نمی‌افتیم
  • روسیه تسلیحات غربی را قبل از تحویل به ارتش اوکراین نابود می‌کند
  • مسکو: انگلیس مذاکرات صلح اوکراین را خراب کرد
  • وزیر دفاع روسیه: مسکو هرگز ناتو را تهدید نکرده است
  • بلاروس: ناتو باعث سلطه آمریکا بر اروپا شده
  • روسیه: آماده گسترش همکاری‌های نظامی با ایران هستیم
  • آماده گسترش همکاری‌های نظامی با ایران هستیم
  • روسیه : آماده گسترش همکاری‌ های نظامی با ایران هستیم
  • وزیر دفاع روسیه: آماده گسترش همکاری‌های نظامی با ایران هستیم