Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت خارجه روسیه پنجشنبه با ابراز نگرانی از عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه ابراز امیدواری کرد که آنکارا از انجام اقداماتی که ممکن است به وخامت اوضاع در سوریه منجر شود، خودداری کند.

به گزارش ایران اکونومیست،‌ به نقل از المیادین، وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: گزارش‌های هشداردهنده‌ای درباره عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه دریافت کردیم و امیدواریم آنکارا از انجام اقداماتی که ممکن است با توجه به شرایط دشوار سوریه منجر به وخامت بیشتر اوضاع در آن کشور شود، خودداری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بیانیه همچنین آمده است: در عین حال، روسیه نگرانی‌های ترکیه در مورد تهدیدات امنیت ملی خود از مناطق مرزی سوریه را درک می‌کند.

وزارت خارجه روسیه در این بیانیه اعلام کرد: در این راستا معتقدیم امنیت مطمئن در مرز سوریه و ترکیه تنها از طریق استقرار نیروهای ارتش سوریه از نیروهای امنیتی سوریه در مناطق مجاور آن قابل تضمین است.

منابع میدانی سوری چند روز پیش به المیادین گفتند که روسیه می‌خواهد پیام‌های هشداردهنده‌ای به ترکیه ارسال کند که نشان دهنده آمادگی این کشور برای جلوگیری از هرگونه عملیات نظامی جدید ترکیه در شمال این کشور و همچنین اثبات تداوم نظامی و حضور خود در منطقه است.

در همین راستا، وزارت امور خارجه سوریه نیز در نامه‌ای به آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل و شورای امنیت به ایجاد "منطقه امن" از سوی ترکیه در داخل خاک سوریه اعتراض و تاکید کرد که این اقدام گونه‌ای از تجاوز به خاک سوریه است.

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه چهارشنبه اعلام کرد: ترکیه با آغاز عملیات نظامی جدید در مناطق "تل رفعت" و "منبج" در شمال سوریه، آن مناطق را از وجود تروریست‌ها پاکسازی خواهد کرد.

این درحالی است که آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا پنج‌شنبه در پیامی خطاب به ترکیه در مورد حمله نظامی این کشور در سوریه هشدار داد و تاکید کرد که این  گونه اقدامات منطقه را در معرض خطر و ناامنی بیشتر قرار خواهد داد.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: سوریه ، ایران ، آمریکا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: سوریه ایران آمریکا شمال سوریه ترکیه در شمال عملیات نظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۴۹۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | بازدید دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران از نمایشگاه محصولات نظامی روسیه

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • کرملین: روسیه و چین فشارهای غرب را تحمل می‌کنند
  • انگلیس سفیر روسیه را احضار کرد
  • هشدار روسیه درباره استقرار تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان
  • بررسی تحولات خاورمیانه و شمال‌آفریقا با حضور اعضای بریکس در مسکو
  • ممانعت روسیه از تصویب قطعنامه آمریکایی استقرار سلاح در فضا
  • واکنش مسکو: به قطعنامه سلاح‌های هسته‌ای در فضا
  • روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد
  • درگیری دوباره در اردوگاه تروریست‌های سوری
  • انهدام دو انبار بزرگ نفت روسیه توسط پهپادهای اوکراین/ استقرار ۱۶۰۰۰ سرباز و جنگنده انگلیسی در لهستان/ چرا اوکراین فقط ۶ ماه وقت دارد؟
  • ببینید | بازدید دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران از نمایشگاه محصولات نظامی روسیه