Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-27@13:13:48 GMT

شرکت مس آذربایجان تشکیل می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۴۹۵۷۰

شرکت مس آذربایجان تشکیل می‌شود

وزیر صنعت، معدن و تجارت از تصویب تشکیل شرکت مس آذربایجان خبر داد و گفت: با توجه به این که مس سونگون معدن بسیار بزرگی است، مدت‌ها در وزارتخانه بر روی این تصمیم کار شده و رئیس‌جمهور نیز برانجام این کار، تاکید دارند.

به گزارش ایران اکونومیست به نقل از روابط عمومی وزارت صمت، سیدرضا فاطمی‌امین افزود: معدن مس سونگون از نظر مقیاس و اقتصادی به اندازه‌ای بزرگ است که یک شرکت مستقل می‌تواند در این معدن تشکیل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اهمیت تشکیل صنایع پایین دستی مس در استان عنوان کرد: این شرکت تا مرحله تولید مس کاتد جلو می‌رود، اما علاوه بر این با پیگیری‌های لازم از سرمایه گذاران حمایت می کنیم تا صنایع پایین دستی مس نیز در استان راه‌اندازی شود و ارزش افزوده بیشتری نصیب استان شود.

وزیر صمت اضافه کرد: آذربایجان شرقی یکی از چند استان کشور است که در تراز یک صنعتی، معدنی و تجاری قرار دارد.

وی بلوغ تجاری، صنعتی و معدنی را در آذربایجان شرقی بسیار بالا توصیف کرد و گفت: امیدواریم با ظرفیت‌های موجود، صنعت خودروسازی در این استان ارتقا پیدا کند.

وی با بیان این‌که آذربایجان شرقی در حوزه ماشین‌سازی ظرفیت‌های زیادی دارد، تأکید کرد: اکنون حدود ۱۰۰ هزار دستگاه خودرو در سال تولید می‌شود که این میزان می‌تواند در سال‌های آینده خیلی بیشتر از این یعنی به ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو افزایش پیدا کند. 

وزیر صنعت، معدن و تجارت یادآور شد: صنایع زیادی در استان وجود دارد و امیدواریم شاهد شتاب‌گیری صنایع مختلف در استان باشیم. 

فاطمی‌امین افزود: در جلسات برگزار شده، مسائل خوبی از سوی فعالان اقتصادی استان مطرح شد؛ البته مسائل و مشکلات استان پیش از سفرهای استانی بررسی شده و روی تصمیماتی که گرفته خواهد شد، کار می‌شود.

وی ادامه داد: یکی از مصوبات این سفر اختصاص هزار و ۲۹۰ میلیارد تومان بودجه تنها برای تأمین زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی استان است که بخشی از این بودجه از سوی سازمان برنامه، بخشی از منابع استانی و بخشی نیز از سوی شهر‌ک‌های صنعتی تأمین می‌شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تأکید کرد: حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان برای تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام صنعتی و معدنی استان پیش‌بینی شده که رقم بسیار خوبی است.

وی به بازارهای کشورهای اطراف برای توسعه صادرات اشاره کرد و افزود: واردات پنج میلیارد دلاری کفش از سوی روسیه فرصت بسیار خوبی برای توسعه صادرات کشور به ویژه آذربایجان شرقی است و امیدواریم از فرصتی که در کشورهای اطراف ایجاد شده حداکثر استفاده را داشته باشیم.

 

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: آذربایجان شرقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۴۹۵۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل هیات ویژه نظارت در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،رسول عطائی در جلسه شورای تامین مسکن آذربایجان غربی که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: نمایندگان استانداری، راه وشهرسازی، بانک مسکن، بانک ملی به عنوان رییس شورا هماهنگی بانک‌های دولتی در استان، اداره اقتصاد و دارایی و بنیاد مسکن در این هیات ویژه حضور خواهند داشت.

وی ادامه داد: بررسی عملکرد بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن از مهمترین اهداف تشکیل هیات ویژه نظارت است.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: در بخش مسکن حمایتی بانک‌های عامل کمتر از ۳۰ درصد عملکرد در پرداخت دارند و این رقم باید ظرف ۲ ماه آنده به بالای ۵۰ درصد برسد.

عطائی افزود: بانک‌های عامل مکلف شدند نسبت به عقد قرارداد مشارکت مدنی برای طرح‌های دارای پروانه ساخت اقدام کنند.

وی اضافه کرد: عملکرد بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات بانکی در طرح خود مالکی شهری ۲۹ درصد و در بخش روستایی نیز ۵۰ درصد است.

وی اظهار داشت: بانک‌های عامل باید ظرف ۲ ماه آینده نسبت به تعیین و تکلیف کل پرونده‌های ارجاع داده شده اقدام کنند و درصد مشارکت را به بالای ۶۰ درصد برسانند.

دیگر خبرها

  • تشکیل هیات ویژه نظارت در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن
  • منع بکارگیری مشمولان غایب در واحد‌های صنعتی، معدنی و صنفی
  • ۲۸۹ محدوده معدنی استان آذربایجان غربی از طریق مزایده واگذار می‌شود
  • شناسایی ۲۸۹ محدوده معدنی راکد و غیرفعال در آذربایجان‌غربی
  • واگذاری ۲۸۹ محدوده معدنی در آذربایجان غربی
  • شناسایی ۲۸۹ محدوده معدنی راکد و غیرفعال در آذربایجان غربی
  • حمایت از کارگران آرامش صنعتی را به دنبال دارد
  • ۷ واحد معدنی در زنجان احیا شد
  • افزایش تخصیص ارز به واحدهای تولیدی اردبیل
  • افزایش فعالیت‌های اکتشاف معادن در آذربایجان‌شرقی