Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-07@17:10:08 GMT

قیمت جدید شکر اعلام شد

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۴۹۶۲۲

بنابر اعلام شرکت بازرگانی دولتی ایران ۱۴۰ هزارتن شکر استحصال شده از محصول نیشکر تولید داخل، برای تنظیم بازار این کالای استراتژیک به صورت سراسری توزیع خواهد شد و همچنین با آغاز ثبت سفارش های جدید بخشی از شکر مورد نیاز کشور وارد خواهد شد. ناطقان: بنا بر اعلام این شرکت از ابتدای سال جاری تاکنون، ۱۵۰ هزار تن شکر نیز برای مصارف صنف و صنعت و خانوار توزیع شده است و ۱۰۰ هزار تن از این کالا نیز توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران در جریان توزیع قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



همچنین گفته شده که تأمین شکر کشور از منابع داخلی و خارجی به طور مستمر ادامه دارد که با توجه به افزایش تولیدات داخلی و تأمین از طریق واردات، انتظار می‌رود با توزیع این محصول راهبردی، بازار شکر به آرامش و ثبات برسد.

در گزارش این شرکت آمده است که با اصلاح قیمت شکر و ایجاد مزیت وارداتی برای آن، ثبت سفارش جدید بخش خصوصی برای واردات آن آغاز شده و به این ترتیب، بخشی از شکر مورد نیاز کشور توسط این بخش تأمین خواهد شد.

مشاهدات میدانی از فروشگاه‌های سطح شهر تهران نیز حاکی از آن است که عرضه شکر با قیمت مصوب در فروشگاه‌های زنجیره‌ای محدود شده است و در حال حاضر هر بسته یک کیلوگرمی شکر برای مصرف کننده با قیمت مصوب حدود ۲۳ هزار تومان و در مغازه‌ها با قیمت آزاد کیلویی حدودا ۳۰ هزار تومان است. منبع: خبر انلاین برچسب ها: قیمت جدید ، شکر ، بازار

منبع: ناطقان

کلیدواژه: قیمت جدید شکر بازار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۴۹۶۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فردا آخرین مهلت دریافت مرحله سوم طرح فجرانه کالابرگ است

به گزارش خبرگزاری مهر، علی دانشی افزود: طرح فجرانه از هفدهم بهمن آغاز شده و فردا به پایان می‌رسد و مشمولان تا فردا مهلت دارند مرحله سوم این یارانه را دریافت کنند.

وی بیان داشت: استقبال هم استانی‌ها از اجرای این طرح مطلوب بوده به طوری که امروز بیش از ۹۳۸ هزار و ۲۵۰ تراکنش در استان ثبت شده است.

دانشی تصریح کرد: با اجرای طرح فجرانه، فردی با دهک درآمدی یک تا سه به جای دریافت ۴۰۰ هزار تومان یارانه، ۶۲۰ هزار تومان و فردی با دهک درآمدی چهار تا هفت، به جای دریافت ۳۰۰ هزار تومان، ۵۲۰ هزار تومان یارانه دریافت خواهد کرد.

وی اظهار داشت: در این طرح یک سبد ۱۱ قلمی برای تأمین حداقل کالری، پروتئین، ریزمغذی و ویتامین‌های لازم برای هر فرد منطبق با نظر انستیتو تغذیه ایران با قیمت‌های مبنای سال ۱۴۰۱ انتخاب شده است.

دانشی با بیان اینکه مابه التفاوت قیمت سبد مبنا سال ۱۴۰۱ با قیمت روز از محل یارانه جدید دولت تأمین می‌شود، گفت: قیمت روز سبد مشتمل بر ۱۱ قلم ۷۴۳ هزار و ۷۵۰ تومان بوده که خانوار دهک‌های اول تا هفتم در صورت خرید بسته باید قیمت سال ۱۴۰۱ را به مبلغ ۵۲۳ هزار و ۳۰۰ تومان از جیب خود پرداخت کنند و مابه‌التفاوت آن تا قیمت روز به مبلغ ۲۲۰ هزار و ۴۵۰ تومان از محل اعتبار جدید دولت تأمین می‌شود.

وی افزود: تاکنون ۲۶۶ هزار و ۷۲۴ خانوار از این طرح بهره‌مند شده‌اند و ۶۵۲ میلیارد و ۲۷۷ میلیون و ۱۹۵ هزار تومان هم اعتبار در استان استفاده شده است و در مرحله دوم حدود ۲۷۷ هزار خانوار از این طرح استفاده کردند و این رقم در این مرحله کاهش داشته که انتظار می‌رود جاماندگان تا فردا از این طرح بهره‌مند شوند.

کد خبر 6098313

دیگر خبرها

  • مشترکان کم‌مصرف برق، خودرو جایزه می‌گیرند
  • ثبات در بازار مرغ همدان با قیمت ۲۰ درصد ارزان‌تر از سال قبل
  • مدیرعامل جدید شرکت توزیع نیروی برق اهواز معارفه شد
  • فردا آخرین مهلت دریافت مرحله سوم طرح فجرانه کالابرگ است
  • خسارت طوفان و تند باد به زیر ساخت و شبکه برق هرمزگان
  • سرمایه‌گذاری ۹۷۹ میلیارد تومانی‌ در صنعت برق خراسان جنوبی
  • خسارت ۸۹ میلیارد تومانی طوفان به زیرساخت‌های برق هرمزگان
  • خسارت ۸۹ میلیارد تومانی طوفان به زیرساخت‌های برق هرمزگان
  • پرداخت ١٠٠ برابر نرخ انرژی، جریمه استخراج غیرمجاز رمز ارز
  • توزیع ۲۶ هزار کیلوگرم/لیتر آفت کش نباتی در مازندران