Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

بین الملل تابناک: تایید ارائه قطعنامه ضد ایرانی در شورای حکام از سوی آمریکا، فشار آمریکا بر اروپا برای تشدید مقابله با چین، سفر رافائل گروسی به اسرائیل پیش از نشست شورای حکام درباره ایران، سفر بایدن به خاورمیانه برای دیدار با سران مصر، اردن، عراق، امارات و عربستان و مخالفت آمریکا با عملیات ترکیه در شمال سوریه از مهم‌ترین خبرها و رویدادهای منطقه و جهان در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تایید ارائه قطعنامه ضد ایرانی در شورای حکام از سوی آمریکا 

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تایید کرد که واشنگتن هفته آینده به همراه فرانسه، آلمان و انگلیس قطعنامه ای ضد ایرانی در شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی ارائه خواهد کرد.

ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا عصر پنجشنبه به وقت محلی در نشستی با خبرنگاران در تداوم ادعاها علیه پیشرفت های هسته ای صلح آمیز ایران مدعی شد ما در روزهای اخیر در مورد نگرانی های جدی مربوط به عدم پاسخگویی ایران به آژانس بین المللی انرژی اتمی در ارتباط با مواد هسته ای اعلام نشده صحبت کرده ایم.

وی تصریح کرد: ما به همکاری نزدیک با آژانس بین المللی انرژی اتمی، دبیرکل این آژانس و شورای حکام ادامه خواهیم داد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ادامه داد: ما در حال مشورت نزدیک در مورد گزارش مدیر کل آژانس در خصوص برنامه هسته ای ایران هستیم.

وی با تایید تلاش های ضد ایرانی به رغم ادعای دولت بایدن مبنی بر در پیش گرفتن دیپلماسی در قبال ایران افزود که می توانیم تایید کنیم که هفته آینده به همراه فرانسه، آلمان و انگلیس قطعنامه ای ارائه خواهیم کرد که از ایران می خواهد با آژانس اتمی همکاری کامل را داشته باشد.

این مقام وزارت خارجه آمریکا مدعی شد، پایبندی ایران به تعهدات خود بر اساس پیمان منع گسترش سلاح های هسته ای و همچنین پیروی آن از پادمان های آژانس بسیار اهمیت دارد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا همچنین گفت که واشنگتن کاملا از تلاش های آژانس و مدیر کل برای انجام عملیات های نظارتی و بازرسی در ایران حمایت می کند.

وی در خصوص سفر مشاور امنیت ملی رژیم صهیونیستی به آمریکا نیز با تکرار ادعاهای همیشگی علیه ایران مدعی شد: ما در مورد مسائل مختلف از جمله تهدید نشات گرفته از ایران و تهدید برنامه هسته ای آن برای منطقه و فراتر از آن گفتگو کردیم.

وی مدعی شد: از سال ۲۰۱۸ تاکنون ایران توانسته به شیوه ای که نگران کننده است برنامه هسته ای خود را پیش ببرد به گونه ای که اکنون زمان گریز هسته ای این کشور خیلی کوتاه شده است. ما می خواهیم این زمان طولانی شود و همچنان معتقدیم بازگشت دوجانبه به برجام بهترین روش برای دستیابی به این هدف است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا همچنین ایران را به فریب کاری در گذشته متهم کرد و مدعی شد که اکنون نیز کاملا شفاف نیست.

وزارت امور خارجه چین روز پنجشنبه مخالفت شدید خود را با پیش نویس قطعنامه پیشنهادی آمریکا و تروئیکای اروپا علیه ایران در شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام کرد.

فشار آمریکا بر اروپا برای تشدید مقابله با چین

معاون وزیر امور خارجه آمریکا با انتقاد از آنچه که چالش آفرینی چین در زمینه های امنیت، اقتصاد و ارزش های اروپا خواند، از مقامات اروپایی خواست به کشورش در زمینه در تشدید مقابله با رقابت پکن کمک کنند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، وندی شرمن، معاون وزیر امور خارجه آمریکا به گروهی از خبرنگاران اروپایی گفت: حتی قبل از اینکه شی جینپینگ، رئیس جمهور چین و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در فوریه شراکت "بدون محدودیت" خود را اعلام کنند، چین امنیت اروپا، اقتصاد اروپا و ارزش‌های اروپا را به چالش کشید.

این اظهارات شرمن در حالی مطرح شد که پیش از او رئیس‌اش، یعنی آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا هم در یک سخنرانی پکن را "تهدید اصلی" برای نظم جهانی معرفی کرد.

واشنگتن پکن را متهم می‌کند به این که می‌خواهد نظم جهانی را تغییر دهد.

بلینکن در یک سخنرانی در ۲۵ مه گفت که واشنگتن درگیر رقابتی شدید با پکن بر سر حفظ نظم جهانی فعلی است.

دولت بایدن مدعی ضروری بودن اعمال فشار بر چین برای پایبندی اش به قوانین، از جمله در دریای چین جنوبی و مناقشات تجاری شده است.

شرمن در اظهاراتش با استقبال از همکاری‌های فعلی کشورش با اروپا در حالی که همچنان به دنبال "هم‌راستا ساختن رویکردها" هستند گفت: "در حالی که پکن ممکن است هزاران مایل دورتر باشد، اقدامات جمهوری خلق چین به همان اندازه برای آینده اروپا اهمیت دارد."

او افزود: ما همه چشم به مسائل مربوط به زنجیره تامین در پی همه گیری و جنگ در اوکراین داریم. آمریکا به دنبال درگیری با چین و یا جدا ساختن اقتصادش از جمهوری خلق چین نیست.

او اضافه کرد: ما یک جنگ سرد جدید نمی‌خواهیم، ​​اما نمی‌توانیم به پکن برای تغییر رفتارش تکیه کنیم.

وی همچنین تاکید کرد که آمریکا نسبت به ائتلاف بین روسیه و چین هوشیار است و پکن را تهدید کرد که در صورت تصمیم مقامات چینی برای ارسال تجهیزات نظامی به روسیه، "با تبعات مواجه خواهند شد".

او ادامه داد: کاملاً صادقانه بگویم، من فکر می‌کنم روسیه و پوتین برای مدتی طولانی مطرود خواهند بود و مطمئن نیستم که جمهوری خلق چین از آن سود ببرند.

سفر رافائل گروسی به اسرائیل پیش از نشست شورای حکام درباره ایران 

کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه (۲ ژوئیه) گزارش داد «رافائل گروسی»، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به فلسطین اشغالی سفر کرده است.

گروسی قرار است فردا با «نفتالی بنت»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی جلسه کاری داشته باشد. این سفر چند روز قبل از نشست شورای حکام آژانس اتمی در وین برگزار می‌شود. سه کشور اروپایی و آمریکا قرار است در آن جلسه قطعنامه‌ای علیه ایران صادر کنند.

کشورهای غربی به رهبری آمریکا و رژیم صهیونیستی در سال‌های گذشته ایران را به پیگیری اهداف نظامی در برنامه هسته ای این کشور متهم کرده‌اند. ایران قویاً این ادعاها را رد کرده است.

ایران تأکید می‌کند به عنوان یکی از امضاکنندگان پیمان منع گسترش سلاح‌های اتمی (ان‌پی‌تی) و عضوی از آژانس بین المللی انرژی اتمی، حق دستیابی به فناوری هسته‌ای را برای مقاصد صلح آمیز دارد.

علاوه بر این، بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکنون بارها از تاسیسات هسته‌ای ایران بازدید کرده‌اند اما هرگز مدرکی که نشان دهد برنامه صلح آمیز انرژی هسته‌ای این کشور به سمت مقاصد نظامی انحراف داشته باشد، پیدا نکرده‌اند.

سفر بایدن به خاورمیانه برای دیدار با سران مصر، اردن، عراق، امارات و عربستان

رئیس جمهوری امریکا در ماه جاری میلادی در سفر به خاورمیانه با ولیعهد عربستان و سران مصر، اردن، عراق و امارات دیدار می کند.

 روزنامه «نیویورک تایمز» به نقل از منابع آمریکایی خبر داد که رئیس جمهوری امریکا در ماه جاری میلادی در سفر به خاورمیانه با ولیعهد عربستان و سران مصر، اردن، عراق و امارات دیدار می‌کند.

بر اساس گزارش این نشریه، بایدن که قرار است اواخر ماه جاری میلادی سفری به چند کشور اروپایی و خاورمیانه داشته باشد، به عربستان هم سفر خواهد کرد.

این گزارش افزوده که باید در این سفر با «محمد بن سلمان»، ولیعهد عربستان و نیز سران مصر، اردن، عراق و امارات دیدار خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، همه هماهنگی‌های لجستیک لازم برای دیدار بن سلمان و بایدن در حال انجام است.

دیدار بایدن و بن سلمان در صورت برگزاری نخستین دیدار دو طرف از زمان آغاز ریاست جمهوری بایدن است.

پیشتر روابط دولت بایدن با عربستان بر سر مسائلی از جمله پرونده جمال خاشقجی، روزنامه نگارمنتقد سعودی دچار تنش شد اما اخیرا اخبار و گزارش‌هایی منتشر شد که حاکی از تلاش آمریکا برای ترمیم شکاف موجود در روابط با ریاض است.

مخالفت آمریکا با عملیات ترکیه در شمال سوریه

«لیندا توماس گرینفیلد» نماینده آمریکا در سازمان ملل در سفر به آنکارا، با عملیات ترکیه در شمال سوریه مخالفت کرد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، سخنگوی گرینفیلد در بیانیه‌ای اعلام کرد: «سفیر گرینفیلد مخالفت آمریکا با از سر گرفته شدن عملیات نظامی در شمالی سوریه را اعلام کرد».

در این بیانیه آمده است، از دید واشنگتن، این عملیات نظامی به «آوارگی جمعیت بیشتری از مردم، خطر تشدید بی‌ثباتی در وضعیت میدانی شکننده و ضعیف تلاش ائتلاف بین‌المللی برای شکست داعش» منجر خواهد شد.

ارتش ترکیه همزمان با تشدید تنش‌ها بین نظامیان این کشور و گروه‌های معارض از یک سو و شبه‌نظامیان موسوم به «قوات سوریا الدیمقراطیة» (قسد) از سوی دیگر، چهارشنبه شب تجهیزات نظامی زیادی را وارد خاک سوریه کرد.

یک فرمانده نظامی در «الجیش الوطنی»(ارتش ملی) وابسته به معارضان سوریه گفت که ارتش ترکیه چهارشنبه شب تجهیزات نظامی زیادی را از طریق گذرگاه مرزی باب السلامه در شهر أعزاز در ریف شمالی حلب وارد خاک سوریه کرده و به پایگاه‌های ترکیه منتقل کرد.

به گفته وی همچنین یک کاروان نظامی دیگر از گذرگاه تل أبیض در ریف شمالی الرقه وارد شده و به مناطق جنوبی تل أبیض منتقل شد.

از سوی دیگر شبکه «المیادین» به نقل از خبرنگار خود در سوریه گزارش داد که نیروهای ترکیه برای اولین بار مواضع ائتلاف آمریکایی در حومه «عین العرب» را هدف حمله قرار داده‌اند. بر اساس این گزارش، نیروهای ترکیه روز چهارشنبه به صورت فشرده به چند موضع در شمال استان ادلب سوریه حمله کردند.

رئیس‌جمهور ترکیه که بعدازظهر چهارشنبه در جمع اعضای حزب «عدالت و توسعه» این کشور سخنرانی می‌کرد، گفت که نیروهای این کشور «منبج» و «تل رفعت» سوریه را از آنچه «تروریست» خواند، پاکسازی خواهند کرد. او همچنین اشاره کرد که عملیات ترکیه به صورت تدریجی در دیگر مناطق سوریه نیز ادامه خواهد یافت.

منبع: تابناک

کلیدواژه: آبله میمونی متروپل آبادان عنکبوت مقدس پارچین سامانه یکپارچه فروش خودرو تحولات خاورمیانه تحولات بین المللی آمریکا روسیه اروپا جنگ اوکراین ایران برجام آبله میمونی متروپل آبادان عنکبوت مقدس پارچین سامانه یکپارچه فروش خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۴۹۶۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باقری: بریکس برای تحرک کشورهای عضو در چارچوب چندجانبه گرایی ابتکار عمل دارد

« علی باقری» معاون وزیر امور خارجه که برای شرکت در نشست معاونین و  نمایندگان ویژه در امور خاورمیانه کشورهای بریکس به مسکو سفر کرده است، در حاشیه این نشست، با چانگ نماینده ویژه رئیس جمهور چین دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش ایسنا، باقری در این دیدار  گفت، بریکس نشان داد دارای ابتکار عمل برای نقش آفرینی‌ها در صحنه و تحرک کشورهای عضو در چارچوب چند جانبه گرایی است.


طرف چینی نیز در این دیدار ، ضمن محکومیت مجدد حمله رژیم صهیونیستی به سفارت ایران در دمشق ، گفت، از اقدامات ایران در دفاع از حقوق مردم فلسطین تشکر می کنیم و اقدامات ایران در منطقه را شایسته می دانیم. این مقام ارشد چینی افزود، پکن بر این باور است که ایران همواره در خاورمیانه شریک راهبردی است.


در ادامه طرفین به بحث و بررسی موضوعات مورد علاقه طرفین پرداختند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سودان خواهان برگزاری نشست فوری شورای امنیت درباره «تجاوزات امارات» شد
  • سفر نخست‌وزیر پاکستان به عربستان
  • سرنگونی پهپاد ۳۰ میلیون دلاری آمریکا توسط انصارالله یمن/ حمله موشکی به یک میدان گازی در شمال عراق/ تعویق دیدار بایدن و اردوغان در کاخ سفید/شلیک دو موشک در سواحل یمن به یک کشتی
  • سرنگونی پهپاد 30 میلیون دلاری آمریکا توسط انصارالله یمن/ حمله موشکی به یک میدان گازی در شمال عراق/ تعویق دیدار بایدن و اردوغان در کاخ سفید/شلیک ۲ موشک در سواحل یمن به یک کشتی
  • شکست‌خوردگان،پشت نقاب تحریم
  • آیا اعراب در مقابل ایران، هوای اسرائیل را دارند؟
  • نماینده ویژه رئیس جمهور چین: ایران در خاورمیانه شریک راهبردی است
  • باقری: بریکس برای تحرک کشورهای عضو در چارچوب چندجانبه گرایی ابتکار عمل دارد
  • پارلمان اروپا قطعنامه‌ای ضد ایرانی صادر کرد
  • قطعنامه ضد ایرانی پارلمان اروپا / تاکید بر تحریم های بیشتر ایران