Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

یوسف نوری روز پنجشنبه ۱۲ خرداد ماه در نشست بررسی مسائل و مشکلات آموزش و پرورش شهرستان کمبود نیروی انسانی را بزرگترین و مهمترین چالش دانست و افزود: امسال ۳۸ هزار و ۸۱۳ معلم از طریق آزمون استخدامی از طریق ماده ۲۸ جذب آموزش و پرورش می‌شوند.

نوری با اشاره به جذب حدود ۱۵ هزار نیروی آموزشی ابتدایی بیان کرد: با توجه به اینکه سال چهارم دانشگاه فرهنگیان هستیم، برای آن‌ها کارورزی گذاشتیم تا در سالتحصیلی جدید سر کلاس درس حاضر شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: امسال علاوه بر فارغ التحصیلان آموزش و پرورش، حدود ۶۰ هزار نیروی انسانی اضافه شده، در حالیکه سال‌های گذشته این اتفاق نمی‌افتاد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به کمک مجلس و دولت در اختصاص بودجه آموزش و پرورش بیان کرد: بودجه امسال ۱۳ درصد رشد داشته و حداقل حقوق‌ها افزایش یافت و ۲۵۰ هزار نفر با افزایش حقوق ۵۷ درصدی را شامل می‌شود.

نوری با بیان اینکه مشکلات بیمه و راهیان نیز در دست پیگیری و اقدام است، تصریح کرد: در بودجه امسال قدرت مانور بیشتر است، اما نتوانستیم به واسطه پرداخت حقوق‌ها سرانه پرداخت کنیم، در حالیکه سال گذشته ۲۰۰ میلیارد تومان سرانه پرداخت کردیم.

وی همچنین درباره اجرای طرح رتبه بندی معلمان تاکید کرد: رتبه بندی معلمان هنوز وقت دارد و از ۳۱ شهریور آغاز شده و دولت و مجلس برای اجرای این طرح یکی شدند و این اطمینان خاطر را به معلمان می‌دهیم که طرح اجرا خواهد شد. دولت پای کار است و اتفاقات خوبی در این حوزه رخ خواهد داد.

وی با اشاره به همت خوب دولت، مجلس و شورای نگهبان برای اجرای طرح رتبه بندی معلمان، خاطرنشان کرد: حکم اول این طرح ابتدا پنج هزار میلیارد تومان بود که در حال حاضر به ۳۸ هزار میلیارد تومان برای یک و نیم سال رسید.

نوری در بخش دیگری گفت: هنوز اسیر برگزاری کنکور هستیم، در حالیکه کنکور پذیرش دانشگاهی است و نظام پذیرش باید از نظام آموزش جدا شود. قصد داریم کنکور را تشریحی و سه ساله کنیم و ضریب آن را قطعی بین ۴۰، ۵۰ و ۶۰ درصد قرار می‌دهیم و به جد دنبال این کار هستیم.

نوری در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: در ساخت و ساز‌ها از سفر دولت ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان علاوه بر بودجه‌هایی که خودمان گرفتیم، اختصاص یافت و در بخش خیرین نیز اعتباراتی گذاشتیم که خیرین تعهد دوبرابری می‌گذارند.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: سرعت مهاجرت، رشد جمعیت، فرسودگی مدارس و سایر موارد اجازه نمی‌دهد که به درستی به ساخت و ساز‌ها برسیم، به گونه‌ای که در ۶ ماه گذشته پروژه‌های عمرانی در سفر دولت ۲ برابر شده و باید روش‌های دیگری طراحی شود.

وی با تاکید بر لزوم استفاده درست از فضای اردوگاه ها، گفت: فضای فیزیکی هنرستان‌های کشور حدود پنج هزار و ۷۰۰ هکتار است که تنها از یک هزار هکتار آن استفاده می‌شود.از این فضا باید برای فعالیت دانش بنیان‌ها استفاده شود و افراد متدین باید در این زمینه سرمایه گذاری کنند تا دانش آموزان مهارت‌های لازم را کسب کنند.

وی از اختصاص ۱.۵ میلیون یورو اعتبار از سازمان انرژی اتمی برای فعالیت‌های صلح آمیز هسته‌ای در مدارس خبر داد و اظهار کرد: از اواخر خرداد با استفاده از برترین پروفسوری جهان برای معلمان زیست دوره‌های آموزشی برگزار و گواهی بینالمللی داده می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش همچنین با اشاره به انجام آموزش در محیط بلاکچین گفت: امروز زمان مشق نوشتن دانش آموزان نیست و با توجه به شعار سال باید به سمت فعالیت‌های دانش بنیان برویم.

نوری در ادامه از تجهیز ۱۳ هزار چشمه سرویس بهداشتی مدارس و تکمیل آن‌ها در سالتحصیلی جدید خبر داد و افزود: ۱۲ هزار مدرسه در سطح کشور به صورت کانکسی، خشتی و سنگی است که با کمک خیران در حال نوسازی آن‌ها هستیم.

وی بر لزوم انجام فعالیت‌های قرآنی و کار‌های پرورشی در مدارس تاکید کرد و گفت: اجازه دهید دانش آموزان از سر کلاس درس به بیرون بروند و با فضای بیرون و محیط اطراف خود آشنا شوند.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه باید نظام آموزشی را تربیتی کنیم، تاکید کرد: تغذیه دانش آموزان حذف شده بود که از بتدای سالتحصیلی جدید برقرار می‌شود.یکهزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای کرونا گرفتیم تا کلاس‌های جبرانی در مجتمع‌های آموزشی و پرورشی برقرار شود که از دوشنبه آغاز خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: وزیر آموزش و پرورش فعالیت های هسته ای مدارس یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش میلیارد تومان دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۴۹۶۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد بیش از ۴ برابری آمار جذب و پذیرش نیروی انسانی در آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان   در نشست خبری با اصحاب رسانه  گفت: باهدف تأمین نیروی موردنیاز در سال تحصیلی آینده در تابستان امسال شاهد افزایش آمار جذب و پذیرش نیروی انسانی به تعداد ۳ هزار و ۳۷۰ نفر آموزگار ابتدایی و استثنایی، یک هزار و ۴۹ نفر دبیر و هنرآموز هستیم.

 وی افزود: در سال تحصیلی جاری شاهد موفقیت‌های چشمگیر دانش آموزان استان در حوزه‌ها و بخش‌های مختلف بودیم که از آن جمله می‌توان به کسب یک مدال نقره در المپیاد آسیایی ریاضی سنگاپور، کسب ۶ مدال طلا و چهار مدال نقره در المپیادهای علمی و یک مدال طلا در مسابقات ملی مهارت اشاره کرد.

 حسن بروشکی   اظهار کرد: مهمترین اولویت دستگاه تعلیم و تربیت، تغییر رویکرد فعالیت مدارس و حرکت در مسیر تحول است که در این راستا تقویت مدارس دولتی و توانمندسازی معلمان را به جدّ دنبال می‌کنیم.

وی ادامه داد: همه مردم جامعه به نوعی وامدار و مدیون قشر فرهیخته فرهنگی بوده و خواهند بود؛ چرا که تحصیل علم و تربیت حاصل شده، مرهون نگاه بلند و زحمات مشفقانه و مهر معلمان است.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان با اشاره به فرآیند انتخاب معلمان نمونه در استان و فعالیت ستاد هفته بزرگداشت مقام معلم عنوان کرد: پس از فراخوان عمومی ۱۳ نفر معلم نمونه استانی و ۹۳ نفر معلم نمونه منطقه ای شناسایی که در ایام هفته معلم از آنان تجلیل می‌شود همچنین پیش بینی می‌شود بیش از ۸ هزار برنامه در سطح ادارات و مدارس استان در ایام هفته بزرگداشت مقام معلم برگزار شود.

وی به تبیین وضعیت موجود و ترسیم نقشه راه در راستای تغییر شاخص‌ها اشاره کرد و افزود: سند پنج ساله توسعه شاخص‌های آموزشی، تربیتی، فضاها، تجهیزات و نیروی انسانی تدوین و پس از تصویب شورای آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان در همایش خیرین مدرسه یار استان رونمایی و عملاً در دستور کار حوزه‌های مختلف قرار گرفت.

بروشکی بیان کرد: براساس منشور تعریف شده و تحقق منویات مقام معظم رهبری در خصوص ضرورت توجه ویژه به ظرفیت‌های حوزه جنوب کشور سند توسعه سواحل مکران در حوزه آموزش و پرورش با مشارکت استان‌های سیستان و بلوچستان و هرمزگان تدوین که به زودی این سند وارد مرحله عملیاتی می‌شود.

وی خاطرنشان کردد: با هدف تامین نیروی مورد نیاز در سال تحصیلی آینده در تابستان امسال شاهد افزایش آمار جذب و پذیرش نیروی انسانی به تعداد ۳ هزار و ۳۷۰ نفر آموزگار ابتدایی و استثنایی، یک هزار و ۴۹ نفر دبیر و هنرآموز، ۸۷۱ نفر مربی پرورشی و مراقب سلامت و مشاور، ۲ هزار نفر در دانشگاه فرهنگیان و هزار و ۲۹۶ نفر در حوزه سرایداری و متصدی خدمات هستیم که این رقم رشد بیش از ۴ برابری نسبت به آمار سال گذشته را نشان می دهد.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان اظهار کرد: در حوزه تربیت بدنی و توسعه فضاهای ورزشی و سلامت دانش‌آموزان در استان، ۴۵ باب اتاق بهداشت و ۶۰ باب زمین چمن مصنوعی در قالب طرح شهید حاج قاسم سلیمانی افتتاح و به بهره‌برداری رسیده است.

وی از ارتقاء ۵۰ درصدی نرخ سرانه فضاهای ورزشی از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون نسبت به سنوات گذشته در استان خبر داد و گفت: با هدف ترمیم ناوگان خودرویی آموزش و پرورش در سطح مدارس، از محل فروش وسایط نقلیه مستعمل تعداد ۱۴ دستگاه خودروی زامیاد خرید و در اختیار شهرستان‌ها و مناطق قرار گرفته است.

بروشکی بیان داشت: توسعه فضاهای آموزشی مهارتی از دیگر برنامه‌ها و اولویت‌های کاری مجموعه آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان بوده و خواهد بود که در این بین ایجاد پنج باب هنرستان فنی و حرفه‌ای و کار دانش و تجهیز کارگاه‌های ۴۵ باب هنرستان در ۱۷ منطقه آموزشی در قالب طرح شهید طرح چی با اعتباری بالغ بر ۱۷۰ میلیارد ریال در سال تحصیلی جاری صورت گرفت و شاهد افزایش سهم ۲ درصدی دانش آموزان فنی و حرفه‌ای و کاردانش نسبت به سال گذشته هستیم.

وی خاطرنشان کرد: تقویت مدارس عادی دولتی با هدف ارتقاء توانمندی مدارس کم برخوردار و حاشیه شهر در قالب بهره‌گیری از ظرفیت پویش جهادی البرز برای تمامی دانش آموزان شبانه روزی استان، رایگان کردن اجرای طرح سنجش دستاوردهای یادگیری ویژه دانش آموزان متوسطه اول استان برای ۱۰۰ هزار دانش آموز و اجرای طرح برادر خواندگی و خواهر خواندگی مدارس حاشیه شهر با مدارس خاص از برنامه تحقق یافته سال تحصیلی جاری بود.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان ادامه داد: در سال تحصیلی جاری طرح احیا پنجشنبه‌های آموزشی با هدف ارتقاء معدل کتبی نهایی مدارس متوسطه دوم در ۴۵۶ پایگاه آموزشی با حضور ۱۶۷۵ معلم جهادی و تحت پوشش بردن ۷۵ هزار دانش آموز متوسطه نظری و اجرای طرح اعتکاف علمی نوروزی در ۳۱۳ پایگاه و تحت پوشش بردن ۱۳ هزار دانش آموز متوسطه دوم استان نیز عملیاتی شد.

وی اظهار کرد: در سال تحصیلی جاری شاهد موفقیت‌های چشمگیر دانش آموزان مستعد و ساعی سیستان و بلوچستان در حوزه‌ها و بخش های مختلف بودیم که از آن جمله می‌توان به کسب یک مدال نقره در المپیاد آسیایی ریاضی سنگاپور، کسب ۶ مدال طلا و ۴ مدال نقره در المپیادهای علمی، کسب ۱۳ رتبه برتر کشوری در کنگره سراسری قرآن کریم، کسب یک مدال طلا در مسابقات ملی مهارت، کسب ۸۳ رتبه کشوری و ۴ رتبه برتر کشوری در جشنواره نوجوان خوارزمی و کسب ۴ رتبه برتر کشوری توسط سرگروه‌های آموزشی متوسطه استان تاکنون نام برد.

بروشکی گفت: در راستای تولیدی کردن رشته‌های دایر در هنرستان‌های استان، فروش محصولات کشاورزی دانش آموزی با رقمی بیش از ۲۲۷ میلیون تومان حاصل شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • رشد بیش از ۴ برابری آمار جذب و پذیرش نیروی انسانی در آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان
  • ۱۵۰۰ نفر جذب آموزش و پرورش استان کرمانشاه شدند
  • چند درصد مدارس استان سمنان تخریبی است؟
  • وزیر آموزش و پرورش: جذب ۲۰ درصد معلمان کشور در دولت سیزدهم
  • جذب ۲۰ درصد معلمان کشور در دولت سیزدهم
  • آغاز عملیات اجرایی هشت مدرسه و بهره‌برداری از یک هنرستان در بوشهر
  • فعالیت مدارس استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت ادامه خواهد داشت
  • تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های جدی ما است
  • فعالیت مدارس استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت
  • آموزش ۳۰۰ ساعت مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان متوسطه نظری