Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی محمدیان اردی با اشاره به سیر نزولی بیماری کووید ۱۹ در استان اردبیل گفت: مراکز بهداشتی این استان، آماده تزریق واکسن برای مراجعان است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: سرعت در تزریق واکسن که از شهریور سال گذشته آغاز شد، نقش بسیار مهمی در کاهش آمار شاخص‌های شیوع کرونا در این استان داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدیان می‌گوید: با وجود کاهش رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، همچنان شاهد کاهش در بستری، ابتلا و فوتی هستیم.

او گفت: طی چند هفته اخیر در بسیاری از روز‌ها آمار شاخص فوت و حتی بیمار جدید صفر بوده و این روند جزو کم سابقه‌ترین وضعیت طی طول ۲ سال گذشته محسوب می‌شود.

شمار فوت مبتلایان کرونا در استان اردبیل طی ایام بعد از عید نوروز و بیش از ۶۰ روز از سال جاری صفر بوده به طوری که شمار جان‌باختگان ۶ موج شیوع کرونا در این استان در مدت ۲۷ ماه گذشته در رقم ۲ هزار و ۸۰۲ نفر باقی مانده است.

بنا به اعلام دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل، هم‌اکنون همه شهرستان‌های استان از جمله اردبیل، مشگین‌شهر، پارس‌آباد، گرمی و خلخال، نیر، نمین، اصلاندوز، بیله‌سوار، کوثر و سرعین در وضعیت آبی شیوع کرونا قرار دارند.

تاکنون بیش از ۲ میلیون و ۲۳۰ هزار دُز واکسن نوبت اول، دوم و سوم در استان اردبیل تزریق شده و نرخ تزریق نوبت اول واکسن کرونا در این استان معادل ۱۰۰ درصد جمعیت هدف است.

نرخ تزریق نوبت دوم واکسن کرونا در استان اردبیل نیز حدود ۹۰ درصد و نوبت سوم واکسن نیز بیش از ۴۵ درصد اعلام شده و این استان در تزریق نوبت اول و دوم واکسن کرونا، در رده استان اول و دوم کشوری قرار دارد.

تزریق دُز سوم واکسن کرونا در پیشگیری از ابتلا و کاهش شدت بیماری بسیار مهم است و بنا به تاکید مقامات بهداشت و درمان استان، همه مردم باید این دُز را تزریق کنند تا هم خود این افراد به ویروس کرونا مبتلا نشوند و هم سبب آلوده شدن دیگران نشوند.

بالاترین آمار مربوط به فوت بیماران مبتلا به کرونا در استان اردبیل در هشتم آذرماه سال گذشته با ۲۲ فوتی، بیشترین آمار بستری روزانه مبتلایان کرونا با ۱۸۹ نفر و بالاترین رکورد بستری همزمان مبتلایان نیز با ۸۹۷ نفر در روز ۳۱ مردادماه ۱۴۰۰ به ثبت رسیده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: واکسن کرونا تزریق واکسن بیماری کرونا شیوه نامه های بهداشتی استان اردبیل واکسن کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۴۹۷۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون بیش از ۴۰۰۰ رأس دام علیه بیماری آبله گوسفندی در بدره

ایسنا/ایلام رئیس دامپزشکی شهرستان بدره از انجام واکسیناسیون ۴ هزار و ۶۲۵ راس دام علیه بیماری آبله گوسفندی در بدره طی اردوی جهادی خبر داد.

آبله گوسفند و بز یک بیماری ویروسی عفونی نشخوارکننده کوچک است. این بیماری با شدت متوسط در گله‌های داشتی در مناطق اندمیک دیده شده اما عموما در بره و بزغاله که به تازگی به دنیا آمده‌اند کشنده است. ضرر اقتصادی ناشی از کاهش تولید شیر، آسیب به تولید چرم و چشم و دیگر ضررهای تولیدی از جمله‌ی آن است. همچنین این بیماری خرید و فروش دام سبک را کاهش داده و باعث کاهش زاد و ولد و جمعیت در آن مناطق می‌شوند.

«بهمن محمدی» به ایسنا اظهار کرد: رزمایش جهادی دامپزشکی طی فروردین ماه در منطقه زرانگوش بدره برگزار شده است.

وی گفت: در این طرح چهار هزار و ۶۲۵  راس دام علیه بیماری آبله گوسفندی، ۴۰۰ راس علیه بیماری آبله بزی، ۷۴۳ رأس علیه بیماری بروسلوز بز و بزغاله واکسینه شده‌اند.

رئیس دامپزشکی بدره تصریح کرد: مشاوره‌های بهداشتی و معاینه رایگان در دام‌های بازدید شده انجام  گرفته است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • واکسیناسیون بیش از ۴۰۰۰ رأس دام علیه بیماری آبله گوسفندی در بدره
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!