Web Analytics Made Easy - Statcounter

کنگره آمریکا با آگاهی از سابقه وزارت دفاع این کشور در مصرف کردن بودجه‌های مصوب و ناپدید شدن بودجه‌ها در گذشته، در روند مصرف شدن کمک ۴۰ میلیارد دلاری به اوکراین نظارت دقیقی خواهد داشت.

به گزارش ایران اکونومیست، به نقل از پایگاه خبری پولتیکو، پنتاگون پیش از این نیز در برآورده کردن درخواست‌های کنگره برای نظارت بر هزینه‌کرد خود مشکل دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نگرانی‌های کنگره آمریکا نسبت به توانایی دولت این کشور در مدیریت موج بی‌سابقه پول و ردیابی هزاران سلاح آمریکایی که به اوکراین ارسال شده، افزایش یافته است. با توجه به پیشینه پنتاگون در زمینه نظارت کنگره، نظارت‌ هر دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات این کنگره بر عملکرد وزارت دفاع آمریکا افزایش یافته است.

برخی قانون‌گذاران به دولت جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا هشدار می‌دهند که بسته کمکی آینده ممکن است حمایت عمده کنگره را - که به تصویب بسته کمکی ۴۰ میلیارد دلاری پیشین منجر شد - از دست بدهد. یکی از شاخص‌ها عملکرد پنتاگون در مدیریت و تهیه گزارشی کامل از نحوه هزینه این بودجه‌ها است. پنتاگون در دیگر حوزه‌ها عملکرد موفقیت‌آمیزی در این خصوص نداشته و موجب انجام بازرسی و تحقیقات از سوی کمیته‌های کنگره آمریکا شده است.

«الیزابت وارن» عضو دموکرات کمیته نیروهای مسلح در مجلس سنای آمریکا گفت، تهیه گزارش کامل درباره این بودجه تخصیص یافته ۴۰ میلیارد دلاری، «برای درخواست بودجه‌های پیشین و آتی اهمیتی حیاتی» خواهد داشت.

وی افزود: دولت آمریکا میلیاردها دلار کمک اقتصادی، بشردوستانه و نظامی به اوکراین می‌کند تا در جنگ با روسیه پیروز شوند، و مردم آمریکا انتظار دارند که کنگره (بر این کمک‌ها) نظارت داشته باشد و وزارت دفاع گزارش کاملی ارائه دهد.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: تنش در مرز اوکراین و روسیه ، حمله روسیه به اوکراین ، کنگره آمریکا ، پنتاگون ، جو بایدن ، ارسال تسلیحات آمریکایی به اوکراین

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: تنش در مرز اوکراین و روسیه حمله روسیه به اوکراین کنگره آمریکا پنتاگون جو بایدن ارسال تسلیحات آمریکایی به اوکراین ۴۰ میلیارد دلاری کنگره آمریکا بودجه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۴۹۸۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) نابودی سیستم موشکی ۱۰۰ میلیون دلاری روسیه در حمله اوکراین

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تنها نماینده اوکراینی الاصل کنگره آمریکا با تخصیص کمک به اوکراین مخالف است
  • سازمان برنامه موظف به نظارت جدی بر نحوه نقشه‌برداری سازمان ثبت شد
  • آرزوی ستاره آرسنال: خدانکند سیتی امتیاز از دست بدهد!
  • زلنسکی باز هم ساز کمک کوک کرد
  • نحوه نظارت بر صحت نتایج آزمایش‌ها در آزمایشگاه‌های پزشکی
  • (ویدئو) نابودی سیستم موشکی ۱۰۰ میلیون دلاری روسیه در حمله اوکراین
  • آمریکا یک بسته کمک نظامی جدید ۶ میلیارد دلاری به اوکراین اختصاص داد
  • آمریکا کمک نظامی جدید ۶ میلیارد دلاری به اوکراین اختصاص داد
  • پیدا و پنهان پول پاشی آمریکا برای مثلث نیابتی
  • بسته تسلیحاتی 6 میلیارد دلاری آمریکا در مسیر اوکراین