Web Analytics Made Easy - Statcounter

در ۵ میلیارد سال آینده که خورشید به یک غول سرخ تبدیل می‌شود و زمین را می‌بلعد، چه اتفاقی برای زمین می‌افتد؟ مدت‌هاست که دانشمندان با این سوال دست و پنجه نرم می‌کنند. آیا این رویداد باعث انقراض نسل بشر از جهان می‌شود؟ یا راهی برای نجات گونه‌ها از این وضعیت وجود دارد؟ سفر بین ستاره‌ای، به سیاره‌ای مناسب که می‌تواند خانه بعدی انسان‌ها باشد، راهی فرضی برای نجات نوع بشر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما آیا در واقعیت امکان پذیر است؟ حتی اگر چنین سیاره‌ای را پیدا کنیم، سفر از طریق سفینه‌های فضایی به فضا صد‌ها و هزاران سال طول می‌کشد.

به گزارش gadgets360، این بدان معناست که انسان چندین نسل طول می‌کشد تا خانه جدیدی پیدا کند. با این حال، یک مقاله تحقیقاتی نشان می‌دهد که سفر بین ستاره‌ای ممکن است حتی بدون سفینه فضایی نیز امکان پذیر باشد. مقاله تحقیقاتی جدید منتشر شده در مجله بین المللی Astrobiology می‌گوید که تمدن‌های فرازمینی ممکن است برای سفر به منظومه ستاره‌ای، دیگر نیازی به سفینه فضایی نداشته باشند.

نویسنده ایرینا رومانوفسکایا، استاد فیزیک و نجوم در کالج اجتماعی هیوستون، در مقاله نوشت که طبق نظریه او، تمدن‌های فرازمینی و بیگانه می‌توانند از سیارات شناور آزاد به عنوان حمل و نقل بین ستاره‌ای برای بازدید، کاوش و آبادانی منظومه‌های سیاره‌ای استفاده کنند. این سیارات شناور آزاد به عنوان سیاره‌های سرکش نیز شناخته می‌شوند. رومانوفسکایا اضافه کرد که او تمدن‌های فرازمینی فرضی را برای مهاجرت و استعمار بین ستاره‌ای با استفاده از سیارات شناور آزاد پیشنهاد می‌کند.

به گفته نویسنده، سیارات سرکش قادر به ارائه گرانش سطح ثابت و مقادیر زیادی فضا و منابع هستند. در سال ۲۰۲۱، محققان ۷۰ تا ۱۷۰ سیاره سرکش را در یک منطقه از کهکشان راه شیری کشف کردند. در سال ۲۰۲۰، مطالعه‌ای وجود ۵۰ میلیارد سیاره سرکش را در کهکشان ما ارائه داد. باید اشاره کرد که سیاره سرکش در هیچ شرایطی یک اقامتگاه دائمی نیست و فقط مانند یک قایق نجات عمل خواهد کرد.

بیشتر بخوانید

قیمت بلیط سفر فضایی با بالون‌های هیدروژنی چقدر است؟ باشگاه خبرنگاران جوان فضای مجازی دريچه فناوری

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سفر به فضا سیاره زمین کهکشان ها بین ستاره ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۴۹۹۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فضاپیمای رباتیک چین در روزهای آینده به ماه می‌رود

فضاپیمای رباتیک «چانگ ای ۶» در روزهای آینده به سوی ماه پرتاب خواهد شد تا نمونه‌هایی را جمع‌آوری کند و به زمین بیاورد.

به گزارش ایسنا، چین قرار است به زودی راهی ماه شود.

به نقل از چاینا دیلی، «سازمان ملی فضایی چین»(CNSA) اعلام کرده که فضاپیمای رباتیک بعدی چین موسوم به «چانگ ای ۶»(Chang'e 6) قرار است در روزهای آینده سفر خود را به ماه آغاز کند و وظیفه خود را برای آوردن نمونه‌ها از سمت دور ماه که کمتر شناخته‌شده است، انجام دهد.

یک موشک حامل «لانگ مارچ ۵»(Long March 5) به همراه کاوشگر چانگ ای ۶ به وزن ۸.۲ تن، صبح شنبه به صورت عمودی به برج سرویس پرتاب خود در مرکز پرتاب فضایی «ونچانگ»(Wenchang) در استان هاینان منتقل شد. بیانیه خبری حاکی از این است که پرتاب در زمان مقرر در اوایل ماه مه انجام خواهد شد.

چانگ ای ۶ در ماه ژانویه به مرکز پرتاب فضایی ونچانگ منتقل شد؛ در حالی که موشک لانگ مارچ ۵ در ماه مارس به آنجا انتقال یافت. آنها مرکز پرتاب فضایی ونچانگ مونتاژ و آزمایش شدند. در بیانیه خبری آمده است که مهندسان در چند روز آینده، آزمایش‌های عملکردی نهایی را انجام خواهند داد و سوخت را به موشک پمپاژ خواهند کرد.

اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، چانگ ای ۶ پس از ورود به مسیر خود به سمت ماه، مجموعه‌ای را از مانورهای پرواز انجام خواهد داد و در نهایت در «حوضه قطب جنوب آیتکن»(South Pole-Aitken Basin) واقع در سمت دور ماه فرود خواهد آمد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کشاورزی در ماه و مریخ: مزرعه‌داری در ورای مدار زمین، امکان‌پذیر است
  • ستاره‌شناسان قوی‌ترین شواهد برای سیاره نهم را کشف کردند
  • پیشرفت علمی بدون داشتن علوم پایه قوی امکان پذیر نیست
  • حفاظت از اراضی کشاورزی با مشارکت مردم و دستگاه‌های ذی‌ربط امکان‌پذیر است
  • حفاظت از اراضی کشاورزی با مشارکت مردم و دستگاه‌های ذیربط امکان‌پذیر است
  • فضاپیمای رباتیک چین در روزهای آینده به ماه می‌رود
  • تصویر روز ناسا: گلبرگ‌های اطراف سحابی حلقه
  • رصد عنکبوت در سیاره سرخ
  • (عکس) عنکبوت‌های درحال حرکت روی سطح مریخ
  • تصاویر عنکبوت‌های درحال حرکت روی سطح مریخ