Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه دفاعی و امنیتی ایرنا، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در مراسم اهدای نشان فداکاری به خانواده‌های معظم این شهدا و ایثارگران، گفت: ما به وعده‌های خداوند در پیروزی حق بر باطل و جایگاه رفیع شهیدان اعتقاد و باور داریم.

وی افزود: علاوه بر این، کسانی که با تلاش مومنانه و مخلصانه، مسیر نورانی نیل به شهادت را ایجاد و ترسیم کرده و رزمندگان  را در این انتخاب آگاهانه همراهی کردند، اجرشان کمتر از شهدا نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: در ۴۰۰ سال اخیر کشور ما دائم مورد تاخت و تاز بیگانگان بوده و هر زمانی که دشمنان وارد کشور می‌شدند علاوه بر اینکه بخشی از خاک میهن جدا می‌شد فجایع بسیاری نیز اتفاق می‌افتاد که شایان گفتن نیست.

سرلشکر موسوی خاطرنشان کرد: دشمنان بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی دست به دست هم دادند که انقلاب و جمهوری اسلامی را سرنگون و کشور را تجزیه، تکه‌تکه و نهایتا ساقط کنند، اما رزمندگان، جانبازان و در رأس آنها شهدا ایستادند و کاری کردند که نه تنها یک وجب از خاک این کشور جدا نشد بلکه با گذشت بیش از سه دهه از دفاع مقدس، کسی به مخیله‌اش هم خطور نمی‌کند که به این کشور حمله کند.

وی ادامه داد: اگر آن دلاورمردی‌ها و جانفشانی‌ها نبود امروز این استقلال، امنیت، توانمندی و نهایتا اقتدار را نداشتیم و همچنان درگیر تاخت و تاز بی‌رحمانه دشمنان بودیم.

فرمانده کل ارتش با بیان اینکه جهان، ایران اسلامی را به سربلندی، ایستادگی و مقاومت می‌شناسد، تصریح کرد: مستکبران و صاحبان زر و زور به این نتیجه رسیده‌اند که نباید و دقیق‌تر اینکه نمی‌توانند به این آب و خاک نزدیک شوند زیرا ارزش‌ها و اثرات ماندگار شهیدان، رزمندگان و جانبازان و روح فداکاری متاثر از آن ایثارگری‌ها، برای اهتزاز پرچم ایران اسلامی و حفظ آرمان‌های انقلاب همواره زنده و پویاست و تا هزاران سال نام و جایگاه ایران عزیز را سربلند و مقتدر نگه می‌دارد.

سرلشکر موسوی گفت: نشان فداکاری اعطایی مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) به ارتش جمهوری اسلامی ایران و نماد ایثار و از خودگذشتگی دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاه‌های افسری ارتش است که در راه صیانت از استقلال و تمامیت ارضی کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران مردانه ایستاده و دفاع کرده‌اند.

برابر تصویب «شورای عالی نشان‌ها» در ارتش، به‌پاس رشادت و مدیریت جهادی در صحنه‌ها و برهه‌های سرنوشت ساز دوران پیروزی انقلاب و دفاع مقدس و ایثار و بذل جان در اعتلای ایران سربلند اسلامی، نشان فداکاری به شهدای  والامقام ارتش اسلام؛ شهید خلبان جاویدالاثر محمدرضا آذرفر، شهید قاسم حمید، شهید برایار بهبودی، شهید ابوالفضل شبان، شهید محمدابراهیم همتی، شهید سیدعلی اکبر هاشمی و سرهنگ خلبان جانباز مرحوم محمود اسکندری که مجاهدانه و سرسختانه در خط مقدم دفاع از استقلال، تمامیت ارضی و نظام مقدس جمهوری اسلامی حضور یافتند، تعلق گرفت.

برچسب‌ها جمهوری اسلامی ایران دفاع مقدس استقلال مقام معظم رهبری ارتش جمهوری اسلامی ایران سید عبدالرحیم موسوی جمهوری اسلامی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جمهوری اسلامی ایران دفاع مقدس استقلال جمهوری اسلامی ایران دفاع مقدس استقلال مقام معظم رهبری ارتش جمهوری اسلامی ایران سید عبدالرحیم موسوی جمهوری اسلامی ارتش جمهوری اسلامی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۵۰۱۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آمادگی بلاروس برای توسعه همکاری‌های نظامی

وزیر دفاع بلاروس در دیدار امیر آشتیانی گفت: با وجود فشار و تحریم کشورهای غربی علیه این کشور "مینسک" آمادگی خود را جهت توسعه و تقویت همکاری‌های دو جانبه در حوزه‌های مختلف اعلام می‌کند. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم، امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع کشورمان با همتای بلاروسی خود در حاشیه اجلاس وزرای دفاع کشورهای عضو شانگهای در آستانه قزاقستان دیدار و گفتگو کرد.

امیر آشتیانی در این دیدار ضمن اشاره به اهمیت جمهوری بلاروس در سیاست خارجی  جمهوری اسلامی ایران گفت: دو کشور در مورد مسائل مهم منطقه‌ای و جهانی دارای دیدگاه مشترک بوده و همواره از اقدامات و مواضع یکدیگر حمایت می‌کنند.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با  اشاره به موضوع فلسطین به عنوان یک مسئله مهم جهانی گفت: رژیم صهیونیستی علاوه بر نسل کشی و ارتکاب جنایت جنگی در یک اقدام تروریستی با حمله به اماکن دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در سوریه کنوانسیون‌های بین المللی را زیر پا گذاشته و متعاقبا پاسخ ایران به این رژیم مطابق ماده 51 منشور سازمان ملل متحد بود.

وزیر دفاع ادامه داد: انتظار ما از کشورهای دوست و مستقل این است که نقض آشکار قوانین بین المللی توسط رژیم صهیونیستی را محکوم کنند.

آشتیانی با اشاره به ظرفیتهای متنوع و مختلف دو کشور در حوزه‌های نظامی و دفاعی بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران در جهت تقویت و ارتقای این همکاری ها تاکید کرد.

در این دیدار دو طرف همچنین بر ظرفیتهای موجود و همکاری دو جانبه بر ضرورت اجرای موافقتنامه‌های دفاعی و تخصصی تاکید کردند.

وزیر دفاع بلاروس نیز در این دیدار با اشاره به حمله ظالمانه رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران این اقدام را زیر پا گذاشتن حقوق بین‌المللی توصیف و پاسخ محدود جمهوری اسلامی ایران به اقدام این رژیم را که متضمن مدیریت تنش و عدم گسترش آن بود را عاقلانه و مدبرانه توصیف کرد.

وی در این دیدار اظهار داشت: با وجود فشار و تحریم کشورهای غربی علیه این کشور "مینسک" آمادگی خود را جهت توسعه و تقویت همکاری‌های دو جانبه در حوزه‌های مختلف اعلام می‌کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آغاز طرح انسداد مرزهای شرقی کشور
  • وزیر دفاع پیام صادر کرد
  • وزیر دفاع: راهبرد نیروهای مسلح تامین امنیت خلیج فارس است
  • اقدام آفریقای جنوبی علیه صهیونیست‌ها نشان داد آرمان‌های نلسون ماندلا زنده است
  • ایستادگی امروز مردم غزه برآمده از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است
  • حضور فرمانده نیروی هوایی ارتش در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • دیدار وزیر دفاع ایران با همتای بلاروسی
  • اعلام آمادگی بلاروس برای توسعه همکاری‌های نظامی
  • تاکید وزرای دفاع ایران و بلاروس بر اجرای
  • دیدار وزیر دفاع ایران با وزیر دفاع بلاروس