Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا میزان سرمایه گذاری برای این پروژه ۸۰۰میلیارد ریال با ظرفیت ۳ میلیون تن می باشد که با راه اندازی این خط فرآوری ۱۲۰ نفر به صورت مستقیم مشغول به کار می شوند.

از اهداف اجرای این پروژه ایجاد ارزش افزوده، تامین بخشی از خوارک مورد نیاز کارخانجات کنسانتره سازی و توسعه اشتغال در منطقه می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معدن چغارت، در ۱۰ کیلومتری شمال شرقی شهر بافق، ۱۲۰ کیلومتری جنوب شرقی شهر یزد، ۷۵ کیلومتری جنوب غربی شهر بهاباد و در حاشیه کویر مرکزی ایران واقع شده و دارای آب و هوای گرم و خشک با رطوبت کم است.

ارتفاع اولیۀ تودۀ چغارت ۱۲۸۶ متر از سطح دریا و حدود ۱۵۰ متر از سطح منطقه اطراف بوده است. این معدن، از طریق راه آهن سراسری به طول ۱۰۰۰ کیلومتر با تهران ، ۴۷۰ کیلومتر با ذوب آهن اصفهان و ۶۱۰ کیلومتر از طریق سیرجان به بندرعباس ارتباط دارد.
بهره برداری معدن چغارت، از شهریور ماه سال ۱۳۵۰ شروع شد. این معدن از نظر کمیت و کیفیــت سنگ آهن، بهترین معدن ایران تشخیص داده شد و عملیات اکتشاف تکمیلی و تجهیز آن همزمان با اکتشاف سایر معادن و کانسارها صورت گرفت.

با توجه به وجود معدن چغارت و ۳۸ آنومالی دیگر همچنین ذخیره حدود ۱٫۷ میلیارد تن در منطقه بافق ، شرکت سهامی خاص معادن سنگ آهن مرکزی ایران تأسیس و عملیات بهره برداری از معدن چغارت با ذخیره ای معادل ۱۷۷٫۲ میلیون تن شامل ۱۰۷ میلیون تن B.F و ۷۰٫۲ میلیون تن سنگ آهن پر فسفر و کم عیار، جهت تأمین سنگ آهن مورد نیاز ذوب آهن اصفهان شروع شد.

شرکت علاوه بر تولید سنگ آهن مورد نیاز ذوب آهن اصفهان، طی ۳۰ سال گذشته مطالعات وسیعی در زمینة اکتشافات معادن سنگ آهن انجام داده است. علاوه بر چغارت، معادن سنگ آهن سه چاهون X ، سه چاهون XI ، چاه گز ، منگنز ناریگان و لکه سیاه نیز معادن فعال زیر مجموعه شرکت سنگ آهن مرکزی ایران می باشند.

برچسب‌ها افتتاح طرح یزد بافق

منبع: ایرنا

کلیدواژه: افتتاح طرح یزد بافق افتتاح طرح یزد بافق معدن چغارت میلیون تن سنگ آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۵۰۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعال بودن۴۰ درصد معادن نیشابور


به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛معاون برنامه ریزی و توسعه فرماندار نیشابور گفت: ۶۹ پروانه فعالیت و بهره برداری معدن در این شهرستان صادر شده است که از این تعداد فقط ۲۵ معدن، معادل ۴۰ درصد فعال و بقیه راکد هستند.
مسعود اکبری باقرآباد گفت: مشکل اصلی رکود در فعالیت معادن نیشابور مربوط به سرمایه در گردش است.

او افزود: لازم است تامین نقدینگی و سرمایه در گردش معادن راکد شهرستان با تسهیلات بانکی تامین شود.

معاون برنامه ریزی و توسعه فرماندار نیشابورگفت: معادن فعال این شهرستان شامل مس، شن، سنگ مرمر، سنگ لاشه و معادن کوچک فیروزه است.

دیگر خبرها

  • محدوده شهری مرزن آباد اندک است/ شهر اکسیژن در محاصره معادن
  • محدوده شهری مرزن آباد اندک است/ شهر اکسیژه در محاصره معادن
  • فعالیت ۹۱ معدن در استان البرز
  • وزیر صمت: پایش همه کشور در بخش معدن تا پایان سال
  • فعالیت معدن یا احیای منابع آبی! / منابع محلی خبر از حفاری در نزدیکی سرچشمه کامو می‌دهند
  • «خضری» در یک قدمی فرآوری ۵ ماده معدنی/جهش اقتصادی در حوزه معدن
  • خدمات فنی و مهندسی متخصصان ایرانی ماندگار است
  • رئیس‌جمهور: ایران می‌تواند به فرآوری معادن در آفریقا کمک کند
  • فعال بودن۴۰ درصد معادن نیشابور
  • تکنولوژی عامل اصلی فعال‌سازی معادن پیر