Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-02@00:30:21 GMT

«سلام فرمانده» به لبنان می‌رود

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۵۰۲۱۷

«سلام فرمانده» به لبنان می‌رود

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع لبنانی خبر دادند که انجمن پیشاهنگی امام مهدی (عج) در این کشور در حال ضبط و تولید نسخه لبنانی سرود «سلام فرمانده» است.

پایگاه خبری «العهد»، امروز (جمعه)، در این خصوص نوشت که سرورد سلام فرمانده به‌شکلی اثرگذار در استان‌های و شهرهای ایران رواج پیدا کرده به‌نحوی که کوچک و بزرگ در مناطق مختلف این کشور به صورت متحد و منسجم ندای عشق و وفاداری سر می‌دهند و پژواک این سرود در آسمان و زمین ایران می‌پیچید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این وبگاه در ادامه با اشاره به اینکه این سرود در کشورهای بسیاری از جمله سنگال، کشمیر، فلسطین، سوریه، لنبان و عراق نیز برگزار می‌شود، خبر داد که انجمن پیشاهنگی امام زمان (عج) در لبنان گام نخست خود را برای شبیه‌سازی این سرود در زبان عربی آغاز کرده است.

شیخ «نزیه فیاض» رئیس این انجمن در گفت‌و‌گو با العهد در این باره گفت: «در راستای همگامی خود با سرود سلام فرمانده و تأثیر عاطفی، فرهنگی و تربیتی این سرود، کار روی این پروژه را آغاز کردیم. این سرود به یک نماد جهانی تبدیل شده است. از طرف دیگر، ما به منظور همراهی با کودکان، جوانان و به طور کلی مردم درصدد ایجاد یک کار هنری هستیم که این اثر را شبیه‌سازی کند و مکمل و منسجم با آن باشد.»

رئیس انجمن پیشاهنگی امام مهدی (عج) در ارتباط مراحل این طرح توضیح داد که پس از هم‌فکری و مشورت، زمینه‌سازی‌هایی را انجام دادیم و طرح خود را مشخص کردیم. این طرح یک کار هنری است که سلام فرمانده را شبیه‌سازی می‌کند یعنی در نسخه عربی آن با یک متن ادبی زیبا، سهل‌ و ممتنع و همچنین اثرگذار که با زبان همگان، امام زمان (عج) را خطاب قرار می‌دهد.

فیاض اضافه کرد: «طرح با ضبط این قصیده آغاز می‌شود و سپس منتشر خواهد شد تا مردم بتوانند به تدریج آن را حفظ کنند و بتوان تجمع‌های بزرگی با حضور تمامی گروه‌های سنی برپا کرد. تمام مردم به محل‌های مشخصی برای تجمع دعوت خواهند شد تا این سرود را اجرا کنند و سلام و درود بفرستند و آن را به امام زمان (عج) تقدیم کنند.»

وی همچنین اشاره کرد که لحن شعر عربی تقریبا مشابه نسخه فارسی آن خواهد بود؛ اما متن عربی کمی با نسخه فارسی تفاوت خواهد داشت.

شیخ نزیه فیاض در ادامه با اشاره به شوق مردم و چشم‌انتظاری آن‌ها برای تولید این اثر هنری، خبر داد که احتمالا این کار تا ده روز دیگر برای گروه پیشاهنگی و دانش‌آموزان مدارس آماده شود تا آن‌ها این سرود را حفظ کنند.

رئیس انجمن پیشاهنگی امام مهدی (عج) همچنین خبر داد که این سرود نه‌ تنها توسط گروه پیشاهنگی برگزار خواهد شد، بلکه متن شعر به دست تمام پدران و مادران و جوانان خواهد رسید تا آن را حفظ کنند و در پایان برای خواندن این سرو در تجمع بزرگی شرکت کنند.

انتهای پیام/خ

منبع: فارس

کلیدواژه: سلام فرمانده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۵۰۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گردهمایی بزرگ دختران دانشجو در قم برگزار می شود

به گزارش خبرنگار مهر، در آستانه فرا رسیدن روز میلاد با سعادت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها که به نام روز دختر نامگذاری شده گردهمایی بزرگ دختران دانشجو در حرم مطهر بانوی کرامت برگزار می شود.

این مراسم روز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ماه ساعت ۱۵:۳۰ در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها برگزار می شود.

این تجمع با اجرای نجم الدین شریعتی و سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان همراه خواهد بود.

حاج سعید حدادیان و محمد حسین حدادیان در این مراسم مداحی خواهند کرد و سید حمیدرضا برقعی به شعرخوانی خواهد پرداخت.

کد خبر 6093595

دیگر خبرها

  • ضعف شدید پیشاهنگی کرج در زیرساخت‌های شهری
  • اجرای سرود سلام فرمانده توسط کودکان پیش دبستانی + فیلم
  • گردهمایی بزرگ دختران دانشجو در قم برگزار می شود
  • سلام بر تو که اسطوره‌ حجاب شدی ...
  • مدیران فرهنگی به احیای آموزش هنر خوشنویسی توجه داشته باشند
  • فرمانده کل سپاه پاسداران یک پیام صادر کرد +جزئیات
  • دانشجویی که فرمانده جنگ بود
  • دیدار فرمانده سپاه با ائمە جمعه بوکان
  • پست کانال روستوف از محبی و قربانی: سلام ایران!
  • «با شما سربلندیم» شعار دهه کرامت