Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-27@11:47:07 GMT

غرب «دروغ» می‌گوید

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۵۰۴۶۲

غرب «دروغ» می‌گوید

به گزارش ایلنا به نقل از تاس، «دیمیتری مدودف»، معاون شورای امنیت روسیه، در گفت‌وگو با شبکه قطری «الجزیره» اعلام کرد که تلاش‌های غرب برای اعلام اینکه اقدام‌های روسیه به بحران جهانی غدا دامن می‌زند، دروغ است و این وضعیت ازچند سال پیش رو به وخامت گذاشته بود.

وی در این‌باره گفت: «به منظور ارتقاء امنیت غذایی در جهان و بهینه‌سازی آن، باید از اعمال تحریم‌های متقابل چشم‌پوشی کنیم و در نتیجه این چشم‌پوشی، قیمت‌ها پایین خواهند آمد».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام دولت روسیه در اظهارنظر در خصوص تلاش‌های تلاش‌های غرب برای مقصر جلوه دادن روسیه در این رابطه گفت: «این یک دروغ است.»

معاون شورای امنیت روسیه در رابطه با عوامل شکل‌گیری بحران غذایی توضیح داد: «شرایط بد غذایی در کره زمین از پنج یا هفت سال پیش آغاز شد و آغاز این شرایط هم به دلایل متعددی ارتباط پیدا می‌کرد. دلایلی مانند: اشتباهات محاسباتی در حوزه اقتصاد کلان، برداشت بد محصولات، خشکسالی، تغییرات آب و هوایی و تصمیم‌های برخی دولت‌ها که برخی اوقات تصمیمات درستی نبودند. تمامی این موارد در آغاز بحران کنونی غذا در جهان نقش داشتند».

مدودف خاطرنشان کرد که روسیه آماده است تا غلات خود را صادر کند ولی باید از هر تحریمی معاف شود.

 

انتهای پیام/

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۵۰۴۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمهیدات جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد برای برداشت گندم و جو

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، علی معتمدی پور با اشاره به اینکه امسال ۸۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت گندم اختصاص یافته گفت: ۶۹ هزار هکتار از اراضی استان دیم و بقیه آبی است، ضمن اینکه سطح زیر کشت جو نیز ۲۸ هزار هکتار است. رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد افزود: تمهیدات لازم جهت خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان با اختصاص ۸ مرکز ویژه خرید تضمینی در استان در نظر گرفته و تجهیز شده است، همچنین خرید تضمینی کلزا نیز طبق دستور مقام عالی وزرات به بخش خصوصی واگذار شد. معتمدی پور با بیان اینکه ۷۰ درصد نیاز گندم مصرفی از داخل استان تامین شد و در سال زراعی جاری که با نام "جهش تولید با مشارکت مردم" توسط مقام معظم رهبری نامگذاری شده است، برنامه ریزی هدفمند جهت به کارگیری امکانات مورد نیاز برای برداشت به موقع و در کمترین زمان ممکن گندم به عنوان یک محصول راهبردی و شاخص‌ترین محصول در امنیت غذایی انجام گرفته است. این مسئول با بیان اینکه با هم افزایی و تلاش مضاعف در کنار هم در برداشت گندم و انجام مسئولانه رسالت تامین امنیت غذایی گام برداریم، گفت: در سال جاری حواله سوخت کمباین‌ها منوط به ارائه کارت معاینه فنی و همچنین معرفی نامه از مراکز جهاد کشاورزی با امضای کارشناس پهنه، به سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی است.  

دیگر خبرها

  • جهش تولید در دیمزارها می‌تواند به امنیت غذایی کشور کمک ‌کند
  • دامپزشکان و پیرادامپزشکان سرمایه ارزشمند علمی و اجرایی کشور هستند
  • حمایت یک هزار و ۱۲۷ میلیارد تومانی از سبد امنیت غذایی مردم سیستان و بلوچستان
  • وانگ یی: آمریکا به سیاست غلط بر حذر داشتن چین ادامه می‌دهد
  • تولید نان کامل در خراسان رضوی امنیت غذایی را تامین می‌کند
  • لاجوردی: مماشات کنیم مقابله با بی حجابی سخت‌تر می‌شود
  • تمهیدات جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد برای برداشت گندم و جو
  • شرط اجرایی شدن سند ملی دانش بنیان امنیت غذا و تغذیه
  • دسترسی اقتصادی شرط اجرایی شدن سند ملی امنیت غذا
  • امنیت غذایی فرابخشی است/ تدوین ۵ برنامه جهش تولید در کشاورزی