Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش برنا؛ هر دندان از یک تاج که قسمت سفید دندان است و ریشه، داخل لثه و خارج از دید، تشکیل شده است. قسمت بیرونی تاج با ماده سختی به نام مینا پوشیده شده که سخت‌تر از استخوان است و از بافت نرم‌تری که هسته دندان را تشکیل می‌دهد، محافظت می‌کند.

در زیر پوسته مینای دندان، عاج(ماده‌ای زرد رنگ، شبیه استخوان) وجود دارد، اما به سختی مینای دندان نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر مینای دندان را در اثر ضربه، ساییدگی یا افزایش سن از قسمت بیرونی دندان از دست بدهید، عاج زیرین در معرض باکتری‌ها و سایر عواملی قرار می‌گیرد که می‌تواند باعث پوسیدگی شود. این پوسیدگی می‌تواند منجر به حفره‌ها و سایر مشکلات دندانی شود.

طبیعی است که با افزایش سن، دندان‌های شما زرد یا تیره‌تر شوند و این امر زمانی اتفاق می‌افتد که مینای دندان به‌طور طبیعی طی زمان از بین می‌رود و عاج‌های زیر را بیشتر نمایان می‌کنند.

عوامل دیگری ازجمله سیگار کشیدن تا نوشیدن قهوه و مصرف برخی داروها می‌توانند در تیره‌شدن لبخند شما نقش داشته باشند. لکه‌های ناشی از چای، نوشابه، تنباکو یا سایر غذاها و نوشیدنی‌های لکه‌دار می‌توانند در طول زمان ایجاد و باعث شوند بسیاری از افراد بخواهند لبخند خود را سفیدتر کنند تا ظاهر جوان و سالم را بازگردانند اما چه کسانی باید از محصولات سفیدکننده استفاده کنند؟

دکتر آنجلا اوانسون، دندانپزشک خانواده درکلرادو ایالات‌متحده اظهار کرد: اگرچه تقریبا هر کسی می‌تواند از محصولات سفیدکننده بدون نسخه استفاده کند، اما همیشه برای همه موثر نیستند. این محصولات بهترین انتخاب برای سفید کردن دندان افرادی است که لثه‌ها و دندان‌های سالم و یا لکه‌های جزئی روی دندان‌های خود دارند اما افرادی که لکه‌های جدی‌تری دارند ممکن است نیاز به تجویز پزشک داشته باشند.

دکتر توماس مک کارتی، دندانپزشک می‌گوید: در حالی که بیشتر محصولات سفیدکننده دندان بدون نسخه برای استفاده بی‌خطر هستند، باید استفاده از آن را متوقف کنید. برای مثال افراد باردار، افراد با بیماری لثه، دندان حفره‌دار و دندان‌های حساس نباید خودسرانه از موادسفیدکننده استفاده کنند. همچنین، کودکان نباید از محصولات سفیدکننده دندان استفاده کنند.

مک کارتی بیان کرد: در اصل، محصولات سفیدکننده دندان برای افرادی طراحی شده‌اند که دندان‌های سالمی دارند و می‌خواهند کمی سفیدتر شوند.

اگر می‌خواهید از یک محصول خانگی برای سفیدکردن دندان استفاده کنید، محصولات معتبر را انتخاب کنید تا مطمئن شوید که ایمنی و اثربخشی آنها آزمایش شده است.

ممکن است داشتن لبخند درخشان و سفید از نظر زیبایی خوشایند باشد اما سلامت دندان‌ها اهمیت بیشتری دارد. توصیه می‌شود که هر ۶ ماه یک‌بار برای معاینه به پزشک مراجعه کنید.

منبع: الف

کلیدواژه: محصولات سفیدکننده استفاده کنند مینای دندان دندان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۵۰۵۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماتوینکو: رویای غرب برای نابودی روسیه هرگز محقق نخواهد شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «والنتینا ماتوینکو» (Valentina Matviyenko) رئیس شورای فدراسیون روسیه امروز یکشنبه اعلام کرد که آنچه غرب در خصوص نابودی روسیه در سر کی پروراند، تحقق پذیر نخواهد بود.

رئیس شورای فدراسیون روسیه در این خصوص ادامه داد: رویای غرب برای نابودی روسیه هرگز محقق نخواهد شد.

رئیس شورای فدراسیون روسیه در این خصوص اضافه کرد: غرب مدت‌ها است رویای نابودی روسیه را در سر دارد؛ اما این رویا هرگز محقق نخواهد شد. روسیه یک کشور مستقل قدرتمند است که سیاست خارجی باز و مستقل خود را دنبال می کند.

وی پیشتر در سخنانی گفته بود: شرکت کشورهای سراسر جهان در مجمع بین المللی اقتصادی سن پترزبورگ (SPIEF) تایید می کند که منزوی کردن روسیه غیرممکن است. علیرغم تلاش های غرب برای انزوای مسکو به ویژه پس از آغاز عملیات ویژه روسیه در اوکراین، اما آن ها هرگز نمی توانند کشورما را شکست دهند.

کد خبر 6091296

دیگر خبرها

  • بلینکن: ناتو طرحی برای حمله به روسیه نداشته و نخواهد داشت
  • ویدیو/ چه کسانی با مالیات علیه دلالان مخالفند؟
  • فیلم/ چه کسانی پلیس را ترور می‌کنند؟
  • چه کسانی پلیس را ترور می‌کنند؟
  • این ۵ ماده غذایی را که هرگز نباید دوباره گرم کرد
  • لزوم توجه به موضوع پیشگیری از جرم در سطح استان
  • ماتوینکو: رویای غرب برای نابودی روسیه هرگز محقق نخواهد شد
  • (ویدئو) چه کسانی در معرض بیماری ترانه علیدوستی هستند؟
  • زندان را به سازش با کسانی که پاکستان را به بندکشیدند،ترجیح می‌دهم
  • تحریم‌ها در ایران هرگز به نتیجه نخواهد رسید