Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه سایر رسانه ها خبرگزاری تقریب به نقل از ایرنا، همزمان با برگزاری مراسم سی و سومین سالگرد عروج ملکوتی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران در عصر جمعه در اسلام‌آباد، افکار و اندیشه‌های تابناک آن یار سفر کرده از سوی حاضران و سخنرانان بار دیگر بازخوانی شد. 

در این مراسم که به میزبانی حزب «مجلس وحدت مسلمین» در مرکز اسلامی جامعه الصادق در پایتخت پاکستان برگزار شد، شماری از علما، اندیشمندان و شعرا همچنین «احسان خزاعی» رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در پاکستان حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نقطه مشترک سخنرانی شخصیت‌های پاکستانی حاضر در این مراسم، تاکید بر نقش و تلاش‌های بی‌بدیل امام خمینی (ره) برای تقویت وحدت در جهان اسلام بود. 

آنان ادامه راه، افکار و اندیشه‌های گرانقدر بنیانگذار فقید انقلاب اسلامی ایران را در سایه توجه به رهنمودهای حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب، برترین راه رهایی جهان اسلام از مسائل و مشکلات جاری دانستند. 

سخنرانان همچنین ضمن انتقاد از افراط گرایی‌ها و سیاست‌های تفرقه افکنانه برخی از حاکمان مسلمان نما در منطقه، خیانت برخی از این کشورها به ملت مظلوم فلسطین را به شدت به باد انتقاد گرفتند و تاکید کردند: همدستان آمریکا و رژیم صهیونیستی هرگز نمی‌توانند اقدامی در جهت کمک به حل مسائل جهان اسلام انجام دهند و تنها موجب تشدید مشکلات و مسائل پیش روی ملل مسلمان خواهند شد. 

علامه «ناصر عباس جعفری» رئیس حزب مجلس وحدت مسلمین پاکستان طی سخنرانی خود در همایش بزرگداشت سالگرد رحلت حضرت امام خمینی (ره) گفت: مبارزه امام راحل علیه نظام طاغوت، صهیونیسم و قدرت‌های امپریالیسم، احساسات درونی تک تک افراد جهان اسلام را برانگیخت و آن‌ها را برای یک انقلاب جهانی علیه قدرت‌های سلطه گر آماده کرد. 

وی افزود: بنیانگذار جمهوری اسلامی، مسلمین جهان را به موقع نسبت به توطئه و دشمنی آمریکا و متحدان آن از جمله رژیم نامشروع اسرائیل علیه اسلام، بیدار کرد. 

این شخصیت سیاسی پاکستان اظهار داشت که امام خمینی (ره) مخالف دخالت آمریکا در امور داخلی دیگر کشورها به ویژه کشورهای اسلامی بود، این موضع ایشان حتی از سوی مخالفان نیز مورد استقبال قرار می‌گرفت. 

وی تاکید کرد: بیانات و اندیشه‌های سیاسی امام خمینی (ره) محدود به یک ملت نبود بلکه در آن به همه بشریت پرداخته شد است، لذا پیروی از مکتب سیاسی و اخلاقی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران برکت، استقلال، عزت و ایمان را برای تمام امت اسلامی و برای همه بشریت به دنبال خواهد داشت. 

در ادامه این مراسم، برخی از شاعران پاکستانی سروده خود به زبان فارسی و اردو در وصف شخصیت والای امام خمینی (ره) را قرائت کردند. 

قرار است امروز به میزبانی انجمن حسینیه ایرانیان در شهر «کراچی» و با حضور جمعی از شهروندان ایرانی مقیم و شخصیت‌های پاکستانی همایش سالگرد ارتحال بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی و نشست هم اندیشی با عنوان «به یاد امام خمینی» برگزار شود. 

خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در شهر «لاهور» نیز فردا (شنبه) میزبان همایش «وحدت جهان اسلام از نگاه امام خمینی (ره)» به مناسبت سی و سومین سالگرد رحلت بنیانگذار انقلاب اسلامی خواهد بود.

انتهای پیام/ 

منبع: تقریب

کلیدواژه: سالگرد ارتحال امام خمینی پاکستان جمهوری اسلامی اسلامی ایران امام خمینی جهان اسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۵۰۹۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیداری ملت های آزاده جهان به برکت انقلاب اسلامی است

اسدالله عباسی  در جلسه ستاد ارتحال امام راحل(ره) در سالن شهید انصاری استانداری گیلان اظهار کرد: هم اینک شاهد روش شدن اذعان عمومی مردم در جهان هستیم و هر سال نیز  بیشتر می شود که این امر به واسطه چراغی است که امام راحل افروختند.

 نماینده عالی دولت در گیلان افزود: البته چراغی که امام راحل(ره) افروختند و انقلاب اسلامی را بنیاد نهادند, این مشعل همیشه روشن خواهد ماند و راه امام و شهدا هر ساله پر رهروتر خواهد بود.

 وی ادامه داد: از سوی دیگر شاهدیم که استکبار جهانی با غول های رسانه ای خود مترصد سانسور جنایتهای رژیم جعلی صهیونیستی است اما باز شاهدیم که بخشی از این جنایتها برملا می شود و در این راستا شاهد واکنش مردم آزاده در سراسر جهان نسبت به این جنایتها هستیم.

 استاندار گیلان در ادامه به سالگرد ارتحال امام (ره) نیز اشاره و بیان کرد: امسال نیز کاروانهای پیاده و سواره از استان گیلان عازم مرقد مطهر می شوند که کاروان پیاده روی با ظرفیت ۵۰۰ نفر از روز چهارم خرداد حرکت خود را از رشت  آغاز می کنند.

 وی اضافه کرد: به همین دلیل باید بسته های فرهنگی را برای این کار فرهنگی بزرگ آماده سازیم تا این کاروان بدون کوچکترین مشکلی عازم مرقد مطهر شود تا در مراسم سالگرد ارتحال حضور یابند.

 عباسی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر عظمت و پیام این کار نیز باید به خوبی انعکاس داده شود و به خصوص سعی شود که جوانان بیشتر در کاروان پیاده روی حضور یابند زیرا آنان زمان انقلاب را درک نکردند و با حضور در این کار  فرهنگی , می توانند با آرمانهای امام راحل بیشتر آشنا شوند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • شهید مطهری فرقان انقلاب بود
  • بیداری ملت های آزاده جهان به برکت انقلاب اسلامی است
  • بیداری ملت های آزاده جهان به برکت انقلاب اسلامی است
  • ماجرای جنجالی اهانت به امام خمینی (ره) در کتاب درسی هند؟
  • مطهری امام
  • اهانت به امام خمینی(ره) در کتاب درسی هند؟
  • الگوی مکتب دانشگاهی انقلاب اسلامی را استخراج کردیم
  • جهان ایران را به عنوان قدرت برتر پذیرفت
  • چالش‌های جدی «وعده صادق» برای سامانه تدبیر آمریکا در منطقه
  • مشارکت دهه هشتادی‌ها در مدیریت شهری استمرار اندیشه بنیانگذار انقلاب است