Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، بر اساس یک رویه قدیمی در میان ۶۵ عضو این نهاد، ریاست دوره‌ای به ترتیب حروف الفبای نام کشورها به زبان انگلیسی برگزیده می‌شود و حالا نوبت به  کره‌شمالی رسیده است تا ریاست این کمیته مستقر در ژنو را بر عهده بگیرد.

هان تائه سونگ، سفیر پیونگ‌یانگ طی جلسه‌ای اعلام کرد: «کشور من همچنان در حال جنگ با ایالات متحده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

سونگ که این موضوع را افتخار و امتیاز خواند، گفت: «کره‌شمالی به مشارکت در صلح جهانی و خلع سلاح متعهد است و به کار کنفرانس اهمیت می‌دهد.»

۵۰ کشور با ابراز خشم خود از اینکه کره شمالی دارای سلاح هسته‌ای غیرقابل پیش‌بینی، ریاست این مجمع را بر عهده دارد، به نوبت اقدامات پیونگ یانگ را محکوم کردند.

آنها به جای استعفا، نمایندگانی در سطوح پایین‌تر از سفیران را برای جلسه فرستادند.

به گفته هیل نویر، مدیر اجرایی دیده‌بان سازمان ملل که بر عملکرد این نهاد جهانی نظارت می‌کند، ریاست کره شمالی به طور جدی تصویر و اعتبار سازمان ملل را تضعیف خواهد کرد.

کنفرانس خلع سلاح سازمان ملل که در مورد توافقنامه‌‎های کنترل تسلیحات و خلع سلاح مذاکره می‌کند و بر توقف مسابقه تسلیحات هسته‌ای تمرکز دارد، یک نهاد سازمان ملل نیست، اما در مقر سازمان ملل در ژنو تشکیل جلسه می‌دهد.

کد خبر 680935 برچسب‌ها ایالات متحده آمریکا دفاع - آزمایش موشکی کره شمالی سازمان ملل

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: ایالات متحده آمریکا دفاع آزمایش موشکی کره شمالی سازمان ملل سازمان ملل کره شمالی خلع سلاح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۵۱۰۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«گروسی» به ایران می‌آید

«بهروز کمالوندی» سخنگو و معاون امور بین‌الملل، حقوقی و مجلس سازمان انرژی اتمی اعلام کرد: مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای شرکت در اولین کنفرانس بین‌المللی هسته‌ای ایران که ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت در اصفهان برگزار می‌شود به ایران می‌آید.

او  افزود: در سفر گروسی، مقامات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و سازمان انرژی اتمی ایران درباره موضوعات فی مابین مذاکره می‌کنند.

گروسی علاوه بر شرکت در این کنفرانس با مقامات کشورمان در تهران و اصفهان نیز دیدار می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • آمریکا روسیه را به استفاده از «سلاح شیمیایی» در اوکراین متهم کرد
  • اشتباه مهم من در دوره اول این بود: زیادی خوب بودم!- ترامپ 
  • مدودف: سلاح‌های روسیه دشمنان را می‌لرزاند
  • هشدار انصارالله به آمریکا درباره تشدید تنش نظامی علیه یمن
  • تصویب نقشه راه اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • «گروسی» به ایران می‌آید
  • هشتصد و نوزدهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی برگزار شد
  • کشته شدن ۴ مامور پلیس در کارولینای شمالی
  • برگزاری هشتصد و نوزدهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی
  • تخصیص جدید اعتبارات سفر ریاست جمهوری به خراسان شمالی