Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@04:39:52 GMT

ورود استاندار لرستان به ماجرای پادگان ۰۷

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۵۱۱۵۵

‍‍‍‍‍‍

دریافت 88 MB

به گزارش خبرنگار مهر، طی روزهای اخیر موضوع تخریب دیوار حفاظتی پادگان ۰۷ و فروش بخشی از اراضی آن موجی از واکنش‌ها را در میان مردم، نخبگان، اهالی رسانه و همه دغدغه مندان نسبت به این هویت تاریخی در پی داشت.

مسئله فروش اراضی پادگان ۰۷ ارتش که چندین ساختمان تاریخی را در خود جای داده و در قلب شهر قرار گرفته است، واکنش‌های متعددی را در فضای مجازی و در رسانه‌های رسمی به دنبال داشت تا موضوع حفظ این اثر تاریخی به عنوان یک مطالبه عمومی مطرح شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به دنبال این موضوع؛ امیر خوشکنار فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۸۴ خرم آباد در نشست خبری توضیحاتی نسبت به موضوع ارائه داد و عنوان کرد که بخشی از این اراضی به منظور پرداخت بدهی پیمانکار سازنده منازل سازمانی کارکنان ارتش، تهاتر شده است.

مشروح سخنان امیر خوشکنار را اینجا می‌توانید بخوانید.

عصر روز جمعه نیز استاندار لرستان در جریان بازدید از پادگان ۰۷ خرم آباد در جمع اهالی رسانه قرار گرفت و در سخنانی اظهار داشت: رسانه‌ها و مردم در قالب نقش و جایگاه شهروندی به میدان آمده‌اند و دوست داشتند اطلاع رسانی شفاف در رابطه با پادگان ۰۷ شود، این ملک در قلب شهر وجود دارد و مردم سالیان سال در کنار آن بوده‌اند و جزو میراث این شهر به حساب می‌آید، ابنیه باقی مانده از آن مجموعه نظامی، تاریخی است و هویت کشور و شهرستان است؛ لذا همه نسبت به آن تعلقات خاطر داریم و همه احساس مسئولیت می‌کنیم.

فرهاد زیویار با اشاره به اینکه بخشی از شرایطی که ایجاد شده ربطی به دوره مسئولیتی ما ندارد البته به معنای این نیست که از مسئولیت شانه خالی کنیم، گفت: زیر بار مسئولیت همه نسل‌های قبل از خود هم می‌رویم، اما وارث وضعیتی هستیم که هیچ ارتباطی به دوره مسئولیتی ما پیدا نمی‌کند و همه این تصمیمات قبل از ۱۴۰۰ گرفته شده است.

وی با بیان اینکه کل ملک ۱۵ هکتار است که ۷ هکتار در اختیار شهرداری قرار گرفته شده و کمتر از ۸ هکتار هم سهم ارتش است، تصریح کرد: ارتش ممکن است تصمیماتی اتخاذ کرده باشد و توافقاتی صورت داده باشد، اینها هیچکدام قطعی و نهایی نیست، میان همه چه ارتش چه استانداری چه شهرداری باب مذاکره برای گرفتن تصمیم شایسته مفتوح است.

استاندار لرستان با بیان اینکه امروز موضوع حفظ پادگان ۰۷ مطالبه عمومی شده است و قطعاً مسئولان فعلی شهر و استان و دستگاه‌های نظامی نمی‌توانند با انتظارات کف جامعه فاصله داشته باشند، تصریح کرد: موضوع هم قبل از اینکه تصمیم حاکمیتی گرفته شود جای صحبت دارد؛ این تعطیلات را که رد شویم طی آخر هفته جلساتی برگزار می‌شود و قطعاً در مشورت‌ها و تصمیمات به قطع تصمیم شایسته گرفته می‌شود.

کد خبر 5506299

منبع: مهر

کلیدواژه: خرم آباد استانداری لرستان فرهاد زیویار بوشهر کرمانشاه ساختمان متروپل دهه کرامت سالروز ارتحال امام خمینی خطبه های نماز جمعه آمار کرونا تبریز متروپل آبادان خراسان رضوی مشهد ویروس کرونا میلاد حضرت معصومه پادگان ۰۷

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۵۱۱۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقرار بالگرد نیروهای مسلح در استان ایلام ضروری است

استاندار ایلام با بیان اینکه استقرار تیپ مستقل ارتش در ایلام از مطالبات دیرینه مردم است گفت: با توجه به ۴۳۰ کیلومتر مرز مشترک، استقرار یک بالگرد نیروهای مسلح در ایلام ضرورت دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام؛ حسن بهرام نیا امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت‌_ در دیدار با رئیس اداره عملیات ستاد کل نیروهای مسلح ضمن قدردانی از همراهی و همکاری ستاد کل نیروی مسلح در کنگره جهانی اربعین‌حسینی، اظهار کرد: ستاد کل نیروهای مسلح همواره بستر را برای برگزاری کنگره بزرگ اربعین‌حسینی فراهم می‌کند.

وی از تأمین زمین مورد نیاز و دیگر نیازمندی‌ها برای استقرار تیپ مستقل ارتش در استان ایلام خبر داد و افزود: به دلیل موقعیت مهم و راهبردی استان ایلام در کشور، استقرار تیپ مستقل ارتش به عنوان یکی از مطالبات دیرینه استان بسیار مهم و اساسی است.

استاندار ایلام خاطرنشان کرد: در صورت وجود تیپ مستقل ارتش در ایلام، نیروهای بومی کادر ارتش جمهوری اسلامی ایران که در سایر استان‌ها خدمت می‌کنند می‌توانند در استان ایلام خدمت کنند و این مهم در آرامش و مدیریت زمان و اقتصاد بسیار مهم است.

بهرام‌نیا با اشاره به ۴۳۰ کیلومتر مرز مشترک استان ایلام با کشور عراق، اضافه کرد: استقرار یک بالگرد نیروهای مسلح در ایلام ضرورت دارد بنابراین زیرساخت و پشتیبانی برای استقرار بالگرد تأمین می‌شود و امید می‌رود این بالگرد در استان مستقر شود.

وی با اشاره به حضور فرماندهان عالی‌رتبه ستاد کل نیروهای مسلح و بازدید از زیرساخت این ستاد در استان ایلام، تصریح کرد: امید می‌رود این بازدیدها منشأ خدمات فراوانی برای استان باشد چرا که همراهی و هماهنگی نیروهای مسلح برگرفته از ولایت‌پذیری است.

استاندار ایلام با اشاره به پاسخ کوبنده جمهوری اسلامی ایران به رژیم منحوس صهیونیستی، گفت: این اقدام مایه افتخار هر ایرانی است. سپاه مقتدر با مشارکت نیروهای مسلح با انسجام و وحدت، این عملیات مهم را انجام دادند و موجب شدند هیمنه پوشالی رژیم صهیونیستی فرو ریخته شود.

بهرام‌نیا اضافه کرد: با همکاری همه نیروهای نظامی و انتظامی، سپاه و ارتش و اعضای شورای تأمین، هارمونی خدمت در استان شکل گرفته است.

تأمین امنیت با هم‌افزایی و کمک مسئولان استان محقق می‌شود

امیر بهمن بهمرد، جانشین عملیات ستاد کل نیروهای مسلح نیز تاکید کرد: کنگره اربعین‌حسینی به عنوان آبروی نظام در ایلام باشکوه برگزار شد که در این راستا از تمام اعضای ستاد اربعین و در رأس آن استاندار ایلام که به صورت میدانی پای کار بودند قدردانی می‌کنم.

وی با قدردانی از حمایت‌های استاندار ایلام از نیروهای مسلح در استان، افزود: نیروهای مسلح وظیفه تأمین امنیت را دارند و این امنیت با هم‌افزایی و کمک مسئولان استان و شخص استاندار به عنوان مدیریت ارشد استان حاصل می‌شود.

جانشین عملیات ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به پاسخ دندان‌شکن ایران اسلامی به رژیم منحوس صهیونیستی، ادامه داد: به دلیل ضربه موشکی ایران به استکبار، نیروهای مسلح بیش از گذشته مورد هجمه و رصد نظام استکبار قرار می‌گیرد.

کد خبر 748842

دیگر خبرها

  • شرط ترامپ برای کمک به اوکراین پس از ورود به کاخ سفید
  • تقدیر استاندار لرستان از کارگران یک معدن
  • کیفی سازی محصولات لازمه ورود به بازار‌های بین الملی
  • احتمال ریزش تونل برفی اشترانکوه در لرستان
  • ناخدا صمدی: امام خمینی(س) اردیبهشت 58 فرمودند «ارتش باید بماند»/ پیش از آن پرسنل ارتش در پادگان‌ها امیدی به فردای خود نداشتند/ ابراهیم متقی: خلیج فارس یکی از حوزه‌های اصلی تهدید بوده، هست و خواهد بود
  • ‌بیمارستان نیایش خرم‌آباد کی به بهره‌بردا‌ری می‌رسد؟ + فیلم
  • پیش بینی ورود سامانه بارشی به لرستان
  • سرزده‌های استاندار جدید لرستان از ادارات
  • بازدید سرزده استاندار از دستگاه‌های اجرایی لرستان
  • استقرار بالگرد نیروهای مسلح در استان ایلام ضروری است