Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان،احمد وحیدی وزیر کشور عصر امروز در یادواره شهدای باریکرسف مشهد اردهال کاشان با اشاره به آیه ۱۶۹ سوره آل‌عمران اظهار داشت: بحث همیشگی بر سر این است که چگونه به مرگ نگاه کنیم و چگونه حیات را تفسیر کنیم و در این راستا دعوای میان دنیاخواهان و آخرت‌طلبان به نوع نگاه بازمی‌گردد؛ جنگ‌ها از پس هم آمده و رفته‌اند و تاریخ رقم خورده است، بحث این است که مرگ چیست و حیات کدام است و در پاسخ به این سوال خداوند در سوره آل‌عمران برای ما خط مشخصی را تعیین کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه شهیدان زنده‌اند و حیات دارند، افزود: اگر این مورد را ما نیز همچون شهدا فهم کنیم می‌توانیم در مقام شهادت بنشینیم، شهدا رویا را با چشم دیگری نگریستند، چشمی که در آن عشق بی پایان به محبوب موج می‌خورد و در پس آن عشق، طرف حسابی بود که آن‌ها را به سمت محبوب همیشگی می‌کشاند و به حقیقتی می‌رساند که وجودشان را جلا می‌داد.

وحیدی یادآور شد: در بسیاری از وصیت‌نامه‌های شهدا شاهدیم که شهید هنگامی که در حال رفتن است مسیر خود را دیده است از جایی که می‌رود تعریف می‌کند و این راز ماندگاری این حقیقت ناب است.

کشورمان از روز ۱۵ خرداد وارد مرحله‌ای جدید شد

وزیر کشور خاطرنشان کرد: حضرت امام(ره) با فهم عمیق حقیقت این درب بزرگ را بر ملت گشودند و سعادت ملت‌مان آن‌گاه وارد دوران جدیدی شد که ایشان با سینه سپر کردن در مقابل ظلم و جور ایستادند و با همه وجود خود را آماده شهادت کرده بودند و این راه از ۱۵ خرداد وارد مرحله جدیدی شد.

وی با تاکید بر اینکه امام(ره) و شهدا یک حقیقت به‌هم پیوسته‌اند، بیان داشت: آن‌ها این راه را از جایی آغاز و جریانی را به راه انداختند و بستری را فراهم کردند تا این مسیر تا روز ظهور ادامه داشته باشد و کربلا را به ظهور پیوند دادند؛ این راه تا روز ظهور پایان ندارد و چه زیباست که تاریخ‌مان در این چارچوب معنا شود.

وحیدی با یادآوری اینکه در ۱۵ خرداد اتفاقات مهمی رخ داد و جریان تاریخ در ریل جدیدی قرار گرفت، تصریح کرد: در ۱۵ خرداد امام(ره) چندین مسأله را تحقق بخشید و اولین مورد شکست دکترین کندی بود که در آن زمان دنبال بود با طراحی‌های نرم کشور و ملت‌مان را به یک استعمار و فرایند جدید در تسلیم و سازش وادار کند اما  دستاورد ۱۵ خرداد شکست این فریب بزرگ در ذهن مردم بود.

وزیر کشور با بیان اینکه در کشورهای همسایه شاهدیم که با وجود فجایع آمریکا همچنان دنباله‌روی آن‌ها هستند، گفت: این هنر امام(ره) بود که ملت را به‌گونه‌ای ساخت که فریب دشمن را نخورند و باطن او را بشناسند.

وی با تأکید بر اینکه یکی از دستاوردهای ۱۵ خرداد نشان دادن واقعیت نظام سلطه بود، توضیح داد: امروز نیز این موضوع مطرح است و رهبر معظم انقلاب در پس حوادث مختلف تأکیدشان فهم دقیق ماهیت استکباری نظام سلطه و کنار نیامدن آن‌ها با اسلام است و باید بدانیم هر بلندگویی که از استکبار دفاع کند و ما را به کوتاه آمدن در برابر استکبار تشویق کند، یا از مزدوران آن‌ها است و یا انسان جاهلی است.

وحیدی با بیان اینکه مسأله دیگری که در ۱۵ خرداد رقم خورد، این بود که مبارزه شکلی جدید و کاملا مذهبی به خود گرفت، اظهار کرد: شاهد بودیم که دیگر راه‌ها شکست خورد و مشخص شد تنها راه مبارزه با مستکبران و مستبدان الگوی مذهبی است که توسط امام(ره)‌ در ۱۵ خرداد ارائه و حاصل آن خیل شهیدان شد.

وزیر کشور با یادآوری اینکه اگر الگوی مبارزه‌مان را الگویی ناقص و غیرواقعی قرار دهیم به‌جایی نخواهیم رسید و شاهد این موضوع در دیگر انقلاب‌ها بودیم، تصریح کرد: تنها انقلابی که پس از ۴۰ سال بر شعارهای خود استوارانه جلو می‌رود و در مبارزه خود هیچ‌گونه شک و تردیدی ندارد انقلاب اسلامی است زیرا الگوی مبارزه الگویی مذهبی است و منشا این موضوع به ۱۵ خرداد بازمی‌گردد.

مکتب اهل‌بیت توان مبارزه با ظلم را دارد

وی افزود: در این مسیر مشخص شد که تنها مکتب اهل‌بیت است که می‌تواند جریان مبارزه را علیه ظلم و ستم در دنیا رهبری کند و شهدای عزیزمان گواه صحت این نظر هستند زیرا رهروان این راه بودند.

وحیدی با بیان اینکه مسیر طی شده مسیری مملو از فکر، آگاهی و تفکر است، یادآور شد: در ۱۵ خرداد حضرت امام(ره) چارچوب‌های منطقی را مطرح کردند که اساس تفکر انقلابی ما را بنا نهاد و تا امروز هم ادامه دارد.

وزیر کشور با بیان اینکه انقلاب ما مبنای جدیدی را مبتنی بر تفکر ناب به میدان آورد که در دل آن بالندگی شهدا و رهروان این راه در اوج خود شکل گرفت، گفت: امروز وقتی از شهدا صحبت می‌کنیم، یعنی راجع به عالمان آگاه صحبت می‌کنیم که با تفکر بنیادین خود راه سعادت را انتخاب کردند بر همین اساس شهیدان‌مان متفکر و عالم هستند که نیاز به مدرک و دانشگاه نداشتند.

وی با یادآوری اینکه در ۱۵ خرداد مشخص شد که دیگر رژیم منحوس پهلوی قابل اصلاح نبوده و نخواهد بود و بر همین اساس به زیر کشیدن رژیم شاهنشاهی به‌عنوان نقطه بنیادین در دستور کار قرار گرفت، بیان کرد: از آن روز به بعد شخصی این تصور را نداشت که رژیم قابل اصلاح است و پایداری در این تفکر، شهدا را به نقطه‌ای رساند که با تمام وجود ایستادند و رژیم را سرنگون کردند و پس از آن تا زمانی که نظام سلطه فرو بپاشد ادامه خواهد داشت.

وحیدی با تاکید بر اینکه در این مسیر راه دیگری جز فروپاشی نظام سلطه نداریم، عنوان کرد: تا زمانی که رژیم سلطه و در مقدمه آن رژیم جنایتکار صهیونیستی حاکم باشد دنیا روی آرامش نمی‌بیند.

چاره‌ای جز افول قدرت شیطانی آمریکا و متحدان آن وجود ندارد

وزیر کشور با بین اینکه امروز چاره‌ای جز افول قدرت شیطانی آمریکا و متحدان آن وجود ندارد تا ملت‌ها در آسایش به‌سر ببرند، یادآور شد: امروز مخرب‌ترین عنصر ضد صلح و امنیت آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی است.

وی افزود: ۱۵ خرداد نقطه‌ای بود که بدانیم مسیرمان جز از طریق مبارزه بی‌امان با استکبار به‌جایی نمی‌رسد مگر اینکه اختیارات‌مان را به‌دست آمریکا بسپاریم و باید بدانیم شهدایمان رفتند تا چنین چیزی در سپهر سرنوشت این کشور نوشته نشود و ملت در برابر سلطه‌گران خم نشوند و بر قله‌های عزت جهانی بایستیم که امروز شاهد این موضوع هستیم.

وحیدی اظهار کرد: امروز نفس رژیم غاصب به تنگ آمده است و خود را در تنگنایی بزرگ می‌بیند و دلیل آن را هم انقلاب اسلامی می‌داند که دلیل درستی است.

رژیم جنایتکار صهیونیستی تلاش می‌کند نفس‌های آخر خود را به تعویق بیندازد

وزیر کشور ادامه داد: رژیم غاصب که به‌دنبال رویای نیل تا فرات بود، امروز در پس غزه و کرانه باختری گیر افتاده و تلاش دارد نفس‌های آخر خود را به تعویق بیندازد.

وی گفت: امروز رژیم غاصب صهیونیستی در روز روشن دانشمندان‌مان را ترور کردند اما از دنیای غرب شخصی این عمل را محکوم نکرد و این نشان می‌دهد رژیم تروریستی صهیونیستی که به لطف الهی و مبارزات بی امان مردم فلسطین و همراهی امت اسلامی در سراشیبی نابودی قرار گرفته است و این موضوعی است که از روز ۱۵ خرداد تا امروز دل‌دادگان به مکتب انقلاب اسلامی پای آن ایستاده‌اند.

وحیدی با  تأکید بر اینکه انقلاب ما انقلابی الهی است و هرروز شاهد جلوه‌های جدید آن هستیم، بیان کرد: این انقلاب به لطف الهی ماندنی است و روز به روز جلوه  قدرت جدیدی از خود را به جهانیان نشان می‌دهد و تمام این موارد برگرفته از امام(ره)، مکتب ۱۵ خرداد، شهدا و رهبر عزیزمان است، رهبری که تمام شیاطین از تدبیر، اراده و شجاعت ایشان به خود می‌لرزند و ایشان را همچون سد محکمی در برابر توطئه‌های خود می‌دانند.

وزیر کشور با بیان اینکه شاهدیم که سرود سلام فرمانده چگونه امت اسلامی را به وجد می‌آورد و در تهران صدها هزار نفر آماده حضور شدند، اضافه کرد: در نقاط مختلف عالم شاهد پاسخ به این سرود بودیم و امت اسلامی و مستضعف همگی در این مسیر خود را نشان دادند و این پیامی بزرگ است.

دولت سیزدهم مسیر شهدا را الگوی خود قرار داده است

وی همچنین پیرامون اقدامات انجام شده توسط دولت سیزدهم تصریح کرد: در طول روی کار آمدن دولت جدید، شخص رئیس جمهور و همکاران لحظه‌ای آرامش ندارند و کارهای بزرگی در این دولت شکل گرفت که یکی از آن‌ها موضوع کرونا بود، روزی که دولت را تحویل گرفتیم روزانه حدود ۷۰۰ فوتی داشتیم و بیان می‌کردند هیچ راهی وجود ندارد اما امروز روزی است که بدون فوتی را تجربه می‌کنیم و این موضوع از هدف‌گذاری‌های دولت بود.

وجیدی با بیان اینکه روز تحویل دولت مشکلات زیادی در تامین نیازمندی‌ها و حقوق مطرح بود اما در این ماه‌ها شاهد بودیم که تمام نگرانی‌ها برطرف شد، خاطرنشان کرد: مشکلات متعددی در حوزه سیاست خارجی و همسایگان داشتیم اما آیت‌الله رئیسی روابط را در نقطه درست قرار دادند و ضمن حفظ عزت در سیاست خارجی، تحولات ارزشمندی رقم خورد.

وی با تأکید بر اینکه اقدام مهمی که در این دولت صورت گرفت، اصلاح نظام اقتصادی بود، توضیح داد: شاید هر اصلاح در ابتدا ضعف و نقصی داشته باشد اما دولت جدید به‌سرعت به‌سراغ این موضوع رفت و اقدامی مهم صورت گرفت که آثار مثبت آن بعدها مشخص خواهد شد.

انتهای پیام/۶۳۱۲۵/آ/

منبع: فارس

کلیدواژه: سیاست خارجی وزیر کشور ۱۵ خرداد وجود ندارد نظام سلطه رژیم غاصب امام ره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۵۱۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهادری جهرمی: جهش تولید با مشارکت مردم از طریق چاره‌اندیشی محقق می‌شود

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، علی بهادری جهرمی، سخنگو و دبیر هیئت دولت شامگاه چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳، در جریان سفر دوروزه خود به شهرستان گلپایگان، در نشست با فعالین منتخب بخش خصوصی در حوزه صنعت، معدن، مسکن، کشاورزی و اجتماعی شهرستان حضور پیدا کرد.

در این جلسه که ‌حدود چهار ساعت به طول انجامید، نزدیک به ۲۰ نفر از فعالان مردمی بخش اقتصاد شهرستان در حضور سخنگوی دولت به بیان مطالبات و نقطه‌نظرات خود پرداختند. در این نشست همچنین معاون مسکن وزارت راه و شهرسازی، دبیر کمیسیون مسکن هیات دولت، معاون اقتصادی استاندار اصفهان، فرماندار گلپایگان، امام جمعه گلپایگان و جمعی دیگر از مقامات ملی و محلی حضور داشتند.

فعالان بخش خصوصی و مسئولان شهرستان در این جلسه در حضور سخنگوی دولت مطالبات خود درخصوص مسائل شهرستان گلپایگان را به مسئولان حاضر ازجمله معاون وزیر راه و شهرسازی مطرح کردند و تصمیماتی مثبتی جهت افزایش تولید و رفع موانع مشارکت بخش های مردمی در این عرصه اتخاذ شد.

دبیر هیئت دولت در پایان این جلسه با اشاره به ثمرات این جلسه و تصمیمات مثبت اتخاذشده در آن گفت: اینکه رهبر انقلاب به ما امر کردند که جهش تولید با مشارکت مردم داشته باشیم، یکی از روش‌های آن برگزاری چنین جلساتی است که فعالان بخش خصوصی، مسئولان ملی و مسئولان شهرستان هم زمان حضور داشته باشند تا چاره مشترکی برای امور بیاندیشیم و با هم مشکلات را حل کنیم.

وی افزود: دولت در اینجا امکان واگذاری زمین دارد. شرط اینکه این طرح موفق شود این است که هر بخش همینطور به توانمندی و آورده خودش برای پیشبرد برنامه بیاندیشد و به میدان بیاید. اگر بخش‌های دیگر مانند شهرداری، بخش خصوصی و سایر نهادها نیز پا به میدان بگذارند، نه تنها مشکل مسکن مرتفع می‌گردد، بلکه در سطح کلان جهش تولید مدنظر با مشارکت مردم حاصل می‌شود.

سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: کلید حل مشکلات در دست خودمان است. حتی در مسائلی که مشکل از بیرون به ما تحمیل می‌شود، خودمان می‌توانیم مسائل را حل کنیم و برای این امر نیازمند هم‌فکری و همدلی با جلسات این‌چنینی هستیم.

بهادری جهرمی درخصوص افزایش تجارت خارجی کشور و تأمین منابع ارزی لازم تأکید کرد: مجموع تجارت خارجی در فروردین ۱۴۰۳، ۱۰.۴ میلیارد دلار بوده است که نزدیک ۵۰ درصد بیشتر از فروردین ۱۴۰۲ بوده است. بنابراین مشکلی در تأمین منابع ارزی نداریم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پایان پوتین؟!
  • کرملین: فشار آمریکا به متحدان روسیه بی‌نتیجه است
  • بهادری جهرمی: جهش تولید با مشارکت مردم از طریق چاره‌اندیشی محقق می‌شود
  • هیچ فرصت سرمایه‌گذاری در شهر نباید از دست برود/ چاره‌ای جز مشارکت مردم در توسعه شهر نداریم
  • جواد نکونام: خوشحالم مالکان جدید خیلی زود فهمیدند چه کسانی مخل آسایش استقلال هستند
  • رژیم صهیونیستی و آمریکا در منطقه سرگردان و متزلزل شدند
  • ظریف: خیلی‌ها فکر می‌کنند آمریکا ابر قدرت است اما امروز چیزی به نام قدرت هژمون نداریم / اسرائیل هیچ وقت پای کسی نخواهد ایستاد + فیلم
  • رهبر انقلاب: امروز مسئله غزه، مسئله اول دنیاست/ به دانشگاه‌های آمریکا و اروپا نگاه کنید! نشان می‌دهد ملتها به مسئله غزه حساسند/ باید فشار روی رژیم صهیونیستی روزبه‌روز افزایش پیدا کند
  • اسرائیل در گرداب
  • ۱۰ پیام یک خیزش