Web Analytics Made Easy - Statcounter

هرمزگان در هفته گذشته (۷ تا ۱۳ خردادماه ۱۴۰۱) شاهد رخدادها و انتشار اخبار مختلفی در حوزه های اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، ورزشی، فرهنگی و دیگر بخش ها بود که در این گزارش برخی از مهمترین این اخبار و رخدادها مرور می شود.

اقتصادی

چهارشنبه گذشته گام نخست در راستای اجرای سیاست دولت در مساله خانه دار کردن مردم در قالب طرح نهضت ملی مسکن با کلنگ زنی طرح احداث یکهزار و ۳۶۰ واحد مسکونی در بندرعباس با حضور استاندار هرمزگان و جمعی از مسوولان استانی آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی چهارشنبه گذشته به همراه فرمانداران و مسوولان هرمزگان وشهرستان های جنوبی فارس و با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی وخیران لارستانی های مقیم بندرعباس ضرورت تکمیل و بهره برداری از محور بزرگراه لار- جهرم- بندرعباس را بررسی کردند.

هفته گذشته اعلام شد: طرح جهاد آبرسانی به ۱۰۰ روستا هرمزگان با تلاش استاندار و به همت قرارگاه جهاد سازندگی و محرومیت‌ زدایی امام حسن مجتبی (ع) نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اجرایی می‌شود.

استاندار هرمزگان روز یکشنبه گذشته در نشست با سردار زارع معاون هماهنگ کننده نیروی دریایی سپاه گفت: این طرح بزرگ آبرسانی که برای اجرای آن افزون بر یکهزار و ۱۰۰ میلیارد ریال درنظر گرفته شده است، ظرف مدت ۳۰ ماه در ۱۱ شهرستان به بیش از ۴۰ هزار خانوار آبرسانی صورت گیرد.

مدیر شعب بانک کشاورزی هرمزگان گفت: پرداخت وام طرح دامدار کارت از حدود ۲ هفته پیش برای پرورش دهندگان طیور آغاز شده که تا امروز ۲۲۰ نفر به بانک کشاورزی معرفی شده‌اند و با پرداخت های انجام شده، این استان رتبه چهارم کشوری را در این مدت بدست آورده است.

مهدی جهان نجاتی روز دوشنبه گذشته در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه طرح دامدار کارت از انتهای سال گذشته آغاز شد، اظهار داشت: طرح دامدارکارت در راستای مردمی سازی و عادلانه سازی یارانه هاست که با هدف رونق واحدهای تولیدی دام و طیوری اجرایی شده است.

مدیرکل شیلات هرمزگان گفت: با صدور نخستین مجوز مزرعه الگویی دریایی پروش صدف محار استان در شهرستان بندرلنگه موافقت شد.

عبدالرسول دریایی روز یکشنبه گذشته در نشست با معاونان شیلات استان و رییس پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان افزود: طرح تولید صدف محار با ظرفیت یک میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه در مرحله نخست در شهرستان بندرلنگه اجرایی خواهد شد.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان گفت: در مدت یک هفته گذشته ۱۶۶ پرونده تخلف صنفی به ارزش بیش از ۱۳ میلیارد و ۵۶۴ میلیون ریال در استان تشکیل شد.

 عبدالرضا پیروی منش روز شنبه گذشته در گفت وگوبا رسانه ها، افزود: بازرسان این سازمان در هفته گذشته پنج هزار و ۹۸ مورد بازرسی از واحدهای تولیدی، عمده فروشی و خرده فروشی در سطح استان انجام دادند.

سه طرح اجرا و نصب بولرد، زیرسازی و اجرای آسفالت روی موج شکن و اجرای سیستم‌های ایمنی اطفای حریق به مناسبت گرامیداشت دهه کرامت روز چهارشنبه گذشته در بنادر غرب هرمزگان به بهره‌برداری رسید.

اجرای این سه طرح دریایی و بندری در بنادر غرب هرمزگان با تکیه بر توان داخلی و در راستای افزایش ضریب ایمنی برای شناورها و ایجاد امنیت بر روی موج شکن‌ها و حوضچه بندر صورت گرفته است.

مدیرعامل آب و فاضلاب هرمزگان گفت: اعتبار مورد نیاز مجتمع آبرسانی دژگان شهرستان بندرلنگه افزون بر٥٠٠ میلیارد ریال است که از محل اعتبارات محرومیت زدایی و جهاد آبرسانی تامین می‌شود. 

عبدالحمید حمزه پور شامگاه سه‌شنبه گذشته در بازدید مدیر عامل آب و فاصلاب کشور از این طرح آبرسانی افزود: با اجرای این طرح تعداد ١٦ روستا با جمعیتی افزون بر ۲ هزار و ۸۰۰ نفر از آب شرب پایدار که از طریق تاسیسات آب شیرین کن مهران که در مرحله انتخاب سرمایه گذار است، بهره مند می شوند.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه حوزه راه و رفع مشکلات این بخش یکی از مهمترین اولویت‌های کاری در بشاگرد است، گفت: در نشست اداری استان که در این شهرستان برگزار شد، اعتبارات تکمیل دو مسیر مواصلاتی اصلی بشاگرد تخصیص یافت.

مهدی دوستی پنجشنبه شب گذشته پس از جلسه شورای اداری هرمزگان که با حضور مدیران کل دستگاهای مختلف استان و با محوریت احصای مشکلات بخش‌های مرکزی، گوهران و گافروپارامون در شهرستان بشاگرد برگزار شد، بدون اشاره به رقم اعتبار تخصیص یافته به حوزه راه این شهرستان، اظهار داشت: در حوزه راه اعتباراتی برای دو محور اصلی شرق به غرب و جنوب به شمال که صرفا راه شهرستانی نیستند و دو کریدور اصلی برای کشور خواهند شد، تخصیص داده شد.

معاون عمرانی فرمانداری پارسیان هرمزگان گفت: در راستای تنظیم بازار فروش وجلوگیری از قاچاق و هدر رفت، طرح فروش نان به صورت کیلویی در ۳۵ نانوایی این شهرستان آغاز شد.

مبارک قاسمی روز پنجشنبه گذشته افزود: دراین طرح هر کیلوگرم نان لواش ۴۰ هزار ریال به فروش می‌رسد و این طرح شامل دیگر انواع نان نیست.

فرهنگی

هفته گذشته همزمان با سالروز ولادت حضرت معصومه (س) و آغاز دهه کرامت، جشن تکلیف ۴۰۰ دانش آموز دختر پایه سوم ابتدایی زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) هرمزگان در مسجد جامع بندرعباس برگزار شد.

پانزدهمین دوره جشن‌های مردمی زیرسایه خورشید در هرمزگان با شعار «هرچه دارم از تو دارم یا علی بن موسی الرضا علیه السلام» از سه شنبه گذشته دهم خردادماه با حضور سه کاروان از خادمان حرم رضوی در اقصی نقاط استان آغاز شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان گفت: ۱۶۸ اثرتاریخی استان در سطح ملی و یک اثر تاریخی استان هم در فهرست آثار یونسکو ثبت شده و یک اثر دیگر هم در نوبت ثبت قرار گرفته که همچنان قابل افزایش است.

احسان کامرانی دوشنبه شب گذشته در نشست هماهنگی تشکیل کار گروه ویژه برای شناسایی ظرفیت های قابل ثبت هرمزگان در یونسکو، با اشاره به ظرفیت های تاریخی استان افزود: از نظر تاریخی دارای قدمت بالایی است و برخی آثار تاریخی موجود در استان به دوره پارینه سنگی برمی گردد.

اجتماعی

استاندار هرمزگان با بیان  اینکه مساله رشد جمعیت یکی از اصول مهم برای آینده کشور است، گفت: باید برنامه ریزی و سیاست‌گذاری مدون و مطابق با آمار برای افزایش نرخ جمعیتی استان انجام شود.

مهدی دوستی عصر دوشنبه گذشته در نشست قرارگاه خانواده و جمعیت استان هرمزگان با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب تاکید فراوانی نسبت به افزایش جمعیت دارند، افزود: ما باید به عنوان یک فرد ایرانی و مسلمان نسبت به بقای نسل و جوانی جمعیت حساس بوده و از الان به فکر جمعیت کشور در ۵۰ سال آینده نیز باشیم.

آموزش عالی

معاون دانشجویی دانشگاه هرمزگان گفت: در حاشیه همایش سراسری حامیان آموزش عالی در شیراز تفاهم شد این دانشگاه در اولویت اعطای وام شرافتی به دانشجویان قرار گیرد.

منصور فرخی روز شنبه گذشته در این خصوص اظهار داشت: این وام با هدف حمایت از دانشجویان نیازمند در دانشگاه‌های کشور پرداخت می‌شود و اطلاعاتی گیرنده و مبلغ آن فاش نمی‌شود.

حوادث

فرماندار قشم از سقوط یک فروند هواپیمای آموزشی حوالی ظهر امروز شنبه هفتم خرداد در نزدیک روستایی کووه ایی از توابع بخش مرکزی شهرستان قشم خبر داد.

محمدمحمدحسینی شنبه گذشته در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: طبق اطلاعات اولیه دریافتی دو سرنشین هواپیما در سلامت کامل بوده و توسط صیادان زحمتکش روستای کووه ایی قشم امداد رسانی شدند.

وی ادامه داد: این هواپیمای آموزشی از بندرعباس به سمت جزیره قشم در حال پرواز بوده است.

سرپرست معاونت آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بندرعباس از آتش گرفتن یک دستگاه اتوبوس مسافربری کنار جایگاه سوخت نارگیل واقع در اتوبان شهید رجایی بندرعباس خبر داد.

 عبدالمهدی حسین پور در گفت و گو با ایرنا افزود: این حادثه ساعت ٠٨:٢٨ دقیقه روز  شنبه هفتم خردادماه طی تماس تلفنی شهروندان به مرکز ١٢۵ گزارش شد.

وی ادامه داد: با اطلاع از وقوع این حادثه بلافاصله تیم عملیاتی از ایستگاه‌ های شماره ۴ و ٩ جهت مهار آتش به محل اعزام شدند.

حسین پور یادآور شد:خوشبختانه اتوبوس مسافر نداشت و حادثه خارج از جایگاه سوخت بود و خسارت جانی نداشت.

آموزش و پرورش

معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه مدیریت آموزش وپرورش هرمزگان گفت: امسال ۳۴ پایگاه برای سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان پیش دبستانی و بدو ورود به دبستان در این استان اختصاص یافته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسن جراره روز یکشنبه گذشته در نخستین نشست ستاد سنجش دانش آموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی استان افزود: بیش از ۴۵ هزار نوآموز در طرح سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی سال جدید شرکت خواهند کرد.

قضایی، نظامی، انتظامی، دفاعی

رییس کل دادگستری هرمزگان با اعلام دستگیری سه نفر از سرکردگان اصلی قاچاقچیان سوخت در جنوب کشور، از توقیف ۱۲ فروند لنج، هفت باب منزل و ۲۳دستگاه خودروی متعلق به قاچاقچیان خبر داد.

مجتبی قهرمانی چهارشنبه گذشته در جمع خبرنگاران افزود: حافظان حریم مرزهای آبی کشور موفق شدند با کارهای اطلاعاتی گسترده پس از سه ماه تلاش شبانه روزی، ۱۰نفر از سرکردگان اصلی باندهای قاچاق سوخت را شناسایی و ۳ نفر از آنها دستگیر کنند.

هفته گذشته یک زندانی محکوم به قصاص با تلاش شورای حل اختلاف و اعلام رضایت اولیای دم در بندرعباس از چوبه دار رهایی یافت.

دوشنبه گذشته از سوی اداره کل دادگستری هرمزگان اعلام شد: طرح آزمایشی ارجاع مستقیم پرونده‌های تصادفات جرحی ساده به بیمه‌ها به منظور تسریع در جبران خسارت زیان دیدگان در هرمزگان اجرا می شود.

سرعت، سهولت و کم هزینه بودن مهم‌ترین شاخص‌های خدمت رسانی مطلوب است که ضرورت دارد متولیان امر در بخش‌های مختلف به این موضوع توجه کنند.

رییس کل دادگستری استان هرمزگان گفت: سطح نمایندگی سازمان اموال تملیکی استان به اداره کل مستقل و ویژه  ارتقا می یابد.

مجتبی قهرمانی پنجشنبه گذشته در نشست مشترک مدیرعامل و اعضای هیات مدیره سازمان اموال تملیکی کشور با مسوولان قضایی استان با اشاره به تحولات اخیر در سازمان اموال تملیکی پس از بازدید رییس قوه قضاییه از انبارهای این سازمان اظهار داشت: سازمان اموال تملیکی حدود یکسال پیش برای بسیاری یک سازمان مغفول مانده و ناشناخته بود اما این مجموعه پس از بازدید رییس قوه قضاییه حرکت رو به جلویی داشته و با ادامه این روند، گام‌های بلندی در جهت صیانت از اموال بیت‌المال برداشته خواهد شد.

 هفته گذشته هفت محل بارانداز فرآورده های نفتی قاچاق در محوطه جایگاه سوخت آفتاب درخشان بندرعباس شناسایی و تخریب شد.

این محل های انباشت و بارانداز های غیرمجاز فرآورده های نفتی قاچاق در محدوده جایگاه سوخت آفتاب درخشان بندرعباس قرار داشته که در نتیجه رصد اطلاعاتی دقیق توسط ماموران انتظامی شناسایی شده است.

ورزشی

رضا هنگام پور از بسکتبالیست های موفق استان هرمزگان هفته گذشته از سوی فدراسیون بسکتبال به عنوان سرمربی جدید تیم ملی بسکتبال سه به سه مردان منصوب شد.

هنگام پور سابقه مربیگری درتیم ملی جوانان ۲۰۲۰ و سرمربیگری تیم های صنایع هرمزگان و شهرداری بندرعباس را در کارنامه دارد و وی پیش از ورود به عرصه مربیگری، در تیم های ملی بسکتبال و تیم‌های پیکان، پتروشیمی بندر امام، کاسپین قزوین، پگاه فارس و استقلال زرین قشم بازی کرده است.

تیم‌های فولاد هرمزگان و صنایع پشتیبان پنجشنبه گذشته از هفته ششم مرحله نهایی لیگ دسته اول فوتسال باشگاه‌های کشور به مصاف هم رفتند که در پایان به نتیجه مساوی یک بر یک دست یافتند.

در این بازی ها ۲ تیم برای کسب سه امتیاز بازی درسالن فجر بندرعباس به مصاف هم رفتند و با همراهی هواداران خود از همان دقیقه های اول بازی محکم و فیزیکی بازی را دنبال می کردند.

اسامی بازیکنان نهایی اعزامی به رقابت های انتخابی تیم ملی ووشو پسران از سوی کادر فنی هیات ووشوی هرمزگان هفته گذشته اعلام شد.

براین اساس برای رده نوجوانان در وزن  ۴۲ کیلوگرم «محمد امین زینلی», وزن ۴۸ کیلوگرم  «امیر فخاری»  و وزن ۵۲ کیلوگرم «امیر غلامی» و در رده سنی جوانان وزن ۵۲ کیلوگرم  «مهرشاد امینی،», وزن ۶۶ کیلوگرم «امیر پریده», وزن ۷۰ کیلوگرم «ابراهیم عرشی» زاده و وزن ۸۰  کیلوگرم «سلیمان براندیش» رقابت می‌کنند.

رقابت های انتخابی تیم ملی ووشو جمهوری اسلامی ایران  پسران در اواخر تیر ماه سالجاری برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها مطبوعات و خبرگزاری های داخلی هرمزگان اخبارنامه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مطبوعات و خبرگزاری های داخلی هرمزگان مطبوعات و خبرگزاری های داخلی هرمزگان سازمان اموال تملیکی استاندار هرمزگان چهارشنبه گذشته گذشته در نشست شنبه گذشته جایگاه سوخت هرمزگان گفت هفته گذشته آغاز شد تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۵۱۵۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیست موتورسواری بندرعباس غیراستاندارد و حادثه‌آفرین ‌است

رئیس کل دادگستری هرمزگان با بیان اینکه پیست موتورسواری بندرعباس غیراستاندارد است، گفت: موتورسواری ناایمن و حادثه‌آفرین در این پیست ‌به عنوان یک چالش جدی در شهر بندرعباس مطرح است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری هرمزگان به همراه مدیر کل ورزش و جوانان استان و معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هرمزگان از پیست موقت موتورسواری بندرعباس بازدید کرد.

وی در این بازدید گفت: موتورسواری ناایمن و حادثه‌آفرین در این پیست غیراستاندارد به عنوان یک چالش جدی در شهر بندرعباس مطرح است که نیازمند چاره‌اندیشی فوری است و با توجه به علاقه‌مندی جوانان به ورزش موتورسواری ضرورت دارد مسئولان امر با تأمین امکانات، شرایط را برای انجام ورزش سالم فراهم کنند.

وی با بیان اینکه باید صف موتور‌سواران ورزشکار از قانون‌شکنان جدا شود، تأکید کرد: ورزش موتورسواری در شرایط ناایمن و خطرناک و حضور چند هزار نفر ورزشکار و تماشاچی در این نقطه از شهر بندرعباس، پدیده‌ای اجتماعی است و بدترین روش رویارویی با پدیده‌های اجتماعی رها کردن آن‌ها به حال خود است. وظیفه دستگاه‌های متولی از جمله اداره کل ورزش و جوانان و شهرداری بندرعباس این است که زیرساخت‌های لازم را برای ورزش موتور سواری آماده کنند.

وی ادامه داد: دستگاه قضایی استان این موضوع را به صورت جدی از طریق استانداری هرمزگان، شهرداری بندرعباس، اداره کل ورزش و جوانان، اداره راه و شهرسازی و سازمان حمل و نقل پیگیری خواهد کرد تا در صورت امکان در همین پیست موقت و در غیر این صورت در محلی دیگر، مکانی مناسب در اختیار هیئت اتومبیلرانی و موتورسواری استان قرار گیرد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان خاطرنشان کرد: مکان جدید باید یک پیست مناسب، استاندارد و شکیل به همراه زیرساخت‌های رفاهی و بهداشتی لازم و در شأن ورزشکاران و علاقه‌مندان به این رشته ورزشی را داشته باشد.

قهرمانی اظهار کرد: موضوع دیگری که باید پیگیری شود رعایت الزامات قانونی از سوی موتورسواران است و بر این اساس، هیئت موتورسواری و اداره کل ورزش و جوانان باید کارگروهی را تشکیل دهند تا در خصوص چالش‌ها و موانع قانونی از جمله موضوع صدور گواهینامه ورزشکاران و وجود مستندات قانونی برای تردد موتور‌های مورد استفاده این افراد تصمیم گیری شود.

وی افزود: نتیجه این بررسی‌ها باید بعد از تعیین و تکلیف، در شورای تأمین و دادستانی مرکز استان بررسی شود تا ضمن اتخاذ راهکار قانونی، ورزشکاران موتور سوار دغدغه رفت و آمد به پیست و برگزاری تمرین و مسابقات را نداشته باشند.

رئیس کل دادگستری هرمزگان همچنین گفت: موتور‌های موجود باید شناسایی و شناسنامه دار شوند تا بتوانند صرفاً در حوزه ورزش رسمی مربوطه مورد استفاده قرار گیرند و از آن دسته از موتور‌هایی که راکبین آن‌ها در سطح شهر برای امنیت مردم مزاحمت ایجاد می‌کنند متمایز شوند.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • شناسایی باند سارقان حرفه‌ای در هرمزگان
  • هفتمین تور نظارتی قوه قضاییه با حضور اصحاب رسانه در استان هرمزگان/ طراحی سامانه‌های الکترونیک قضایی در حوزه های اعسار، انحصار وراثت و.../ ابتکار جالب توجه در خصوص پرداخت دیه تصادفات بدون تشکیل پرونده قضایی/ تشریح آسیب‌های قاچاق سوخت در استان هرمزگان
  • شناسایی و انهدام باند سارقان حرفه‌ای در هرمزگان
  • سمنان دهه کرامت میزبان خادمان رضوی با اجرای ۱۰۰ عنوان برنامه است
  • مدرسه پسرانه سما شعبه یک بندرعباس، روز معلم را جشن گرفت
  • کشف ۱۸۵ کیلو مواد افیونی در دو عملیات ضربتی پلیس هرمزگان
  • کشف ۱۸۵ کیلوگرم مواد مخدر در هرمزگان
  • پیست موتورسواری غیراستاندارد بندرعباس، چالشی جدی
  • پیست موتورسواری بندرعباس غیراستاندارد و حادثه‌آفرین ‌است
  • هرمزگان میزبان ۳ گروه از خادمین حرم مطهر رضوی