Web Analytics Made Easy - Statcounter

زهرا یقطین در نشست مشترک با بانوان کارآفرین شهرستان کازرون و بررسی مشکلات، گفت: گفتمان الگوی سوم زن مسلمان هنوز گفتمان غالب و اکثریت در جامعه ایرانی نیست.

او گفت: مقام معظم رهبری (مدظله العالی) سالهاست که گفتمان الگوی سوم زن را مطرح کرده اند و ما به عنوان متولیان امر به عنوان مأموریت اصلی حوزه زنان و خانواده، باید با استفاده از ظرفیت اندیشمندان و نخبگان حوزوی و دانشگاهی و با برگزاری نشست‌ها و جلسات متعدد، تحلیل ها، مسائل و چالش‌های گفتمان زن شرقی و غربی و توازن بین نقش مادری و همسری و حضور اجتماعی را مطرح کنیم تا در یک فرایند چند ساله منسجم گفتمان الگوی سوم زن گفتمان غالب زن و دختر سرزمینمان شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یقطین از تصویب طرح برگزاری نمایشگاه برای بانوان کارآفرین و صاحب کسب و کار، خبر داد و گفت: امیدواریم با برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی ظرفیت و توانمندی‌های بانوان جمع آوری و در معرض نمایش گذاشته شود تا بستری برای جذب سرمایه گذاران و جذب حمایت‌های تسهیلاتی، رفع موانع و مشکلات فراهم شود.

مدیر کل امور زنان و خانواده استانداری فارس به تهیه و تدوین نقاط قوت و ضعف و فرصت‌ها و تهدیدات حوزه زنان وخانواده در هر شهرستان اشاره کرد.

او گفت: با ابتکاری که دفتر امور زنان و خانواده وزارت کشور انجام داد، در ابتدای سال تمامی ظرفیت‌ها اعم از جامعه نخبگان، کسب و کارها، فعالان اجتماعی و سمن‌ها در هر شهرستان شناخته شده است و انتظار داریم فرمانداری‌ها در اجرای برنامه‌های ۷ محور اصلی فعالیت حوزه زنان وخانواده از این اطلاعات به خوبی و صحیح بهره ببرند.

یقطین یکی از برنامه‌های اصلی حوزه زنان و خانواده را تربیت دختران کنشگر عنوان و گفت: فراخوان معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری در هفته‌های اخیر و استقبال و حمایت از ایده‌ها و نظرات دختران در حوزه‌های مختلف در همین راستا خواهد بود.

او، راه اندازی گروه‌های همدلی مادری و همسری در محلات را از دیگر برنامه‌های حوزه زنان و خانواده معرفی و گفت: ایجاد گروه‌های همدلی و مواسات برای زنان خانه دار در محلات مختلف شهر شیراز با شناسایی عناصر و افراد مورد اعتماد در هر محله و آموزش این افراد، برای ایفای بهتر نقش همسری و مادری در حال انجام است که امید است که در شهرستان‌ها هم این طرح اجرا شود.

شایان ذکر است در سفر به شهرستان کازرون برنامه‌های متعددی از جمله گلباران و ادای احترام به ساخت مقدس شهدای کازرون، دیدار با امام جمعه و فرماندار شهرستان، بازدید از مراکز کارآفرینی و پارک بانوان و برگزاری اجلاس مشاوران و کارشناسان زنان و خانواده فرمانداری‌های کازرون، سپیدان، ممسنی و رستم انجام شد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: امور زنان و خانواده استانداری فارس تصویب طرح نمایشگاه بانوان کارآفرین زنان و خانواده حوزه زنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۵۱۶۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آمادگی ارمنستان برای برگزاری دومین نشست جهانی زنان تاثیر گذار

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، در نخستین کنگره بین‌المللی زنان تاثیرگذار، ارمنستان نامزد برگزاری دومین اجلاس بین‌المللی بانوان تاثیر گذار شده بود و حالا در سفر رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی کشورمان به ارمنستان، خانم ژانا آندراسیان وزیر آموزش علوم فرهنگ و ورزش جمهوری ارمنستان برای برگزاری این کنگره اعلام آمادگی کرد.

حجت‌الاسلام محمد مهدی ایمانی‌پور در سومین روز سفر خود به ارمنستان با خانم ژانا آندراسیان وزیر آموزش علوم فرهنگ و ورزش جمهوری ارمنستان دیدار داشت و در این دیدار زمینه‌ها و ظرفیت‌های فرهنگی بین دو کشور بررسی شد.

در این دیدار سبحانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان، اسدی‌موحد رایزن فرهنگی ایران در ارمنستان، مصطفوی مدیرکل حوزه اسناد بین‌المللی و دیوسالار معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی را همراهی می‌کردند.

چنین نشست‌های از بعد دیپلماسی همسران مقامات کشورها حائز اهمیت است که دور دوم این کنگره در ایروان پایتخت ارمنستان برگزار خواهد شد.

اواخر دی‌ماه ۱۴۰۱ ، به ابتکار جمیله علم‌الهدی همسر ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران، نخستین کنگره بین‌المللی بانوان تاثیرگذار در تهران برگزار شد. در این کنگره ۳۰۰ مهمان خارجی از بانوان تاثیرگذار و عمدتا سطح بالای کشورهایی چون ارمنستان، چین، استرالیا، سریلانکا، تایلند، پاکستان، کامرون،صربستان، سوئد، بلغارستان، آفریقای جنوبی، ترکمنستان، سوریه، لبنان و روسیه حضور داشتند.

این نشست در سه سطح شخصیت‌های فرهنگی، علمی، وزیران و بانوان اول و نیز سلبریتی‌ها برگزار شد و همسران مقامات عالی‌رتبه از جمله همسر نخست‌وزیر ارمنستان، بورکینافاسو، عراق، قرقیزستان، صربستان، گینه، نیجریه، سریلانکا و رییس شورای مرکزی زنان ترکمنستان همچنین فرستاده ویژه رییس جمهور سوریه سخنرانی کردند.

یکی از دستاوردهای این کنگره امضا ۱۰ سند و تفاهم‌نامه دوجانبه بود، نمایشگاهی نیز از دستاوردهای بانوان ایرانی در حاشیه این اجلاس برپا شده بود.

 

دیگر خبرها

  • طهرانچی: بانوان باید برای نقش‌آفرینی‌های جدی در جامعه آماده شوند
  • اعلام آمادگی ارمنستان برای برگزاری دومین نشست جهانی زنان تاثیر گذار
  • اعلام آمادگی ارمنستان برای برگزاری دومین نشست جهانی زنان تاثیرگذار
  • برگزاری جشن‌های مادرانه در مساجد برای ترغیب مادران به فرزندآوری
  • توضیح دانشگاه تهران درباره پست جدید همسر ابراهیم رئیسی
  • برگزاری مراسم روز جهانی کارگر در شهرستان مهر
  • تجلیل از ایثارگران کارآفرین شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی
  • ۲۱ درصد بیمه‌شدگان تامین اجتماعی، بانوان هستند/ حضور فعال زنان در بازار کار
  • توضیح دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران درباره حاشیه‌های اخیر
  • واکنش دانشگاه تهران به حواشی برخی انتصابات در دانشکده خانواده