Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا جامی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: طرح خرید گوشت مرغ مازاد از تولید کنندگان استان با قیمت مصوب هر کیلوگرم ۵۳۰ هزار ریال صورت می گیرد و تا اطلاع بعدی ادامه خواهد داشت.

به گفته وی به طور میانگین روزانه بین ۱۵۰ تا ۱۰۰ تُن گوشت مرغ مازاد با ظرفیت انجماد توسط شرکت پشتیبانی امور دام خرید و در سردخانه های زیر مجموعه ذخیره سازی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: در زمان حاضر سه هزار و ۸۰۰ تُن گوشت مرغ مازاد تولیدی در استان توسط این شرکت ذخیره سازی شد که در زمان نیاز به بازار عرضه می شود.

جامی خاطرنشان کرد: قیمت گوشت گرم مرغ در بازار استان گلستان با نرخ ۴۵۰ تا ۴۴۰ هزار ریال به مصرف کنندگان عرضه می شود.

هفته گذشته عبدالغفار تخله سرپرست معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی گلستان به خبرنگار ایرنا گفت: جوجه ریزی ماه های فروردین و اردی بهشت سال جاری در ۵۴۵ واحد پرورش مرغ گوشتی به تعداد ۲۶ میلیون قطعه انجام شده که در هریک از ماه های یادشده پرورش دهندگان مرغ گوشتی در استان، ۱۳ میلیون قطعه جوجه ریزی است.
به گفته وی جوجه ریزی در این واحدها پس از یک دوره  ۴۵ روزه پرورش از میانه خرداد سال جار ی برای عرضه روزانه به بازار مصرف اعم از داخل  استان و سایر استان ها به ویژه تهران، صورت می گیرد.

مطابق داده های آماری جهادکشاورزی گلستان، در این استان شمالی یک هزار و ۹ واحد مرغ گوشتی با ظرفیت جوجه ریزی ۳۰ میلیون و ۶۰۰ هزار قطعه در هر دوره پرورش وجود دارد که از جمله ظرفیت های پرورش طیور کشور در تامین بخشی از نیاز مصرف به این حوزه به شمار می رود.
به گفته کارشناسان حوزه طیور گلستان، به طور میانگین سالانه هر واحد پرورش مرغ گوشتی در استان پنج الی چهار دوره ظرفیت جوجه ریزی را برای پرورش دارد.
گلستان با ۲ میلیون نفر جمعیت در شمال کشور قرار دارد و افتصاد اصلی آن بر پایه کشاورزی استوار است.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی استان گلستان گرگان ستاد پشتیبانی برنامه‌ی تنظیم بازار گوشت مرغ سازمان هدفمندسازی یارانه ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی استان گلستان گرگان وزارت جهاد کشاورزی استان گلستان گرگان گوشت مرغ سازمان هدفمندسازی یارانه ها جوجه ریزی مرغ گوشتی گوشت مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۵۱۷۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سال گذشته ۱۹۷ کلاس درس تحویل دانش آموزان گلستانی شد

وحید فراهی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: سال گذشته ۵۰ مدرسه در استان گلستان ساخته شد که از این تعداد ۴۹ مورد با مشارکت خیرین انجام شد.

وی افزود: با این تعداد پروژه توانستیم ۱۹۷ کلاس درس را تحویل دانش آموزان گلستانی دهیم.

مدیرکل توسعه و تجهیز و نوسازی مدارس استان گلستان گفت: برای ساخت ۵۰ مدرسه در استان مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی خاطرنشان کرد: طبق برنامه ریزی هایی که انجام دادیم سعی داریم طی ۶ ماه نخست امسال حدود ۴۰ پروژه دیگر به بهره برداری برسانیم و آنها را تحویل دانش آموزان گلستانی دهیم.

فراهی اظهار کرد: ۲۶ جشنواره خیرین مدرسه ساز استان گلستان ۳۰ اردیبهشت با حضور مسؤولان کشوری و استانی در استان برگزار خواهد شد.

کد خبر 6090474

دیگر خبرها

  • نقش ۳۰۶ هزارمیلیارد ریالی بانک کشاورزی در تامین گوشت سبد غذایی خانوارها در سال ۱۴۰۲
  • آغاز سفر عمره مفرده زائران گلستانی‌ها
  • زنجیره تامین گوشت مرغ مازندران رو به رشد است
  • دعوت از هفت گلستانی به دومین اردوی تیم ملی جوانان کشورمان
  • صادرات مرغ گرم افزایش می‌یابد
  • نقش ۳۰۶ هزارمیلیارد ریالی بانک کشاورزی در تامین گوشت سبد غذایی خانوار‌ها در سال ۱۴۰۲
  • افزایش ۲۸ درصدی میزان جوجه‌ریزی در مازندران
  • روزانه ۱۵۰ تن گوشت مرغ در مازندران خریداری می شود
  • سال گذشته ۱۹۷ کلاس درس تحویل دانش آموزان گلستانی شد
  • چیزی به نام مرغ هورمونی وجود ندارد