Web Analytics Made Easy - Statcounter

غلامرضا سالاری گفت: از ابتدای اجرای طرح مردمی سازی یارانه‌ها بیش از ۵۷۰۰ فقره پرونده تخلفات در شعب تعزیرات حکومتی استان رسیدگی شده که بالغ بر ۴ هزار پرونده مرتبط با تخلفات صنفی بوده است.

سالاری از جریمه ۹۱۸ میلیارد ریالی متخلفین صنفی در طی این مدت خبر داد و گفت: بیشترین تخلف در پرونده‌های صنفی عدم درج قیمت بر روی کالا و گرانفروشی بوده و جرایم اعمال شده برای متخلفان نیز بر اساس مصوبه سران سه قوا، تشدید شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر ستاد تنظیم بازار استان از انجام ۲۱۰۰ مورد بازرسی توسط گشت‌های مشترک این اداره کل در طول مدت اجرای طرح خبر داد و گفت: هر چند هدف ما در گشت‌های مشترک، پیشگیری از وقوع تخلف بوده و حمایت از فضای کسب و کار در راستای توسعه اقتصادی بعنوان یک مولفه مهم مد نظر قرار گرفته ولیکن مقرر شده گشت‌های نظارتی با تخلفاتی همچون گرانفروشی، احتکار و تقلب بدون هیچگونه اغماضی برخورد کنند و مجازات‌های سنگینی برای متخلفان اعمال شود.

پلمب کارگاه تولید و بسته بندی برنج تقلبی در خرامه

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس گفت: گشت مشترک تعزیرات حکومتی استان با همکاری بازرسان اتاق اصناف موفق به کشف یک کارگاه تولید و بسته بندی برنج تقلبی در شهرستان خرامه شدند.

غلامرضا سالاری گفت: بررسی‌های اولیه حاکی ازاین بود که در این کارگاه برنج تایلندی و هندی تنظیم بازار با استفاده از زردچوبه، روغن و چلتوک به صورت برنج‌های درجه یک فرآوری شده و در قالب برنج کامفیروزی، طارم و چمپا بسته بندی و در بازار عرضه می‌شده است.

سالاری به کشف بیش از ۱۵ تن برنج تقلبی از این کارگاه اشاره و گفت: تعداد زیادی ادوات مخصوص و دو دستگاه نیسان وانت نیز در محل کشف و ضبط شده و کارگاه مذکور نیز پلمب شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس گفت: در حال حاضر پرونده‌ای در این رابطه تشکیل شده و تحقیقاتی در خصوص ابعاد موضوع در حال انجام است و بطور قطع کسانی که به هر نحوی در این موضوع دخالت داشته باشند شناسایی و به مجازات اشد محکوم خواهند شد.

سالاری گزارشات مردمی را در کشف تخلفات بسیار حائز اهمیت دانست و از شهروندان تقاضا کرد تا در صورت مشاهده مواردی از این دست، مراتب را به سامانه‌های ۱۲۴ و یا ۱۳۵ گزارش کنند تا بلافاصله بازرسین نسبت به بررسی موضوع اقدام و با متخلفین برخورد تعزیراتی شود.

ضبط خودروی حامل بار قاچاق در فیروزآباد 

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس گفت: ماموران نیروی انتظامی خودروی حامل تعداد زیادی کفش خارجی را در محور فیروزآباد به شیراز توقیف کردند.

سالاری گفت: با توجه به اینکه محموله مکشوفه فاقد اسناد و مدارک گمرکی بود، راننده خودرو بازداشت و پرونده‌ای جهت بررسی موضوع در تعزیرات حکومتی فیروزآباد تشکیل شد.

سالاری از انجام تحقیقات و بازجویی از متهم پرونده خبر داد و گفت: در بررسی‌های انجام شده تخلف این فرد در حمل کالای قاچاق محرز و نهایتا شعبه رسیدگی کننده حکم به ضبط خودرو و کالای مکشوفه از متهم و جریمه یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریالی وی صادر کرد.

محکومیت ۶ میلیاردی برای احتکار ماکارونی

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس گفت: با کشف یک انبار احتکار ماکارونی در شهر شیراز، پرونده تعزیراتی برای مالک انبار تشکیل شد.

سالاری گفت: متهم پرونده تعداد ۱۱۰ هزار بسته ماکارونی را بطور غیرقانونی و با هدف گرانفروشی دپو کرده بود که با هوشیاری مامورین، انبار مذکور شناسایی شد.

سالاری گفت: در تحقیقات به عمل آمده در تعزیرات حکومتی استان، تخلف این فرد در احتکار کالا محرز و نهایتا با توجه به دفاعیات غیرقابل قبول متهم و شواهد و مدارک، شعبه رسیدگی کننده حکم به عرضه ماکارونی‌های مشکوفه در بازار و جریمه ۶ میلیارد ریالی وی صادر کرد.

جریمه یک میلیاردی واحد صنفی متخلف 

با شکایت یک شهروند شیرازی از واحد صنفی تعمیرخودرو، پرونده تعزیراتی جهت بررسی موضوع تشکیل شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس گفت: شاکی در شکایت خود ادعا داشت که این مکانیک در تعمیر خودروی وی مرتکب تقلب شده و خواستار احقاق حق خود شد.

سالاری گفت: شعبه رسیدگی کننده موضوع را به کارشناسی ارجاع و بر اساس نظر کارشناسان، تخلف واحد صنفی محرز شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس گفت: نهایتا با تکمیل تحقیقات، شعبه رسیدگی کننده مکانیک متخلف را به اتهام تقلب در کسب به پرداخت جریمه یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریالی در حق دولت و استرداد مبلغ ۶۰۰ میلیون ریال در حق شاکی محکوم کرد.

جریمه ۹ میلیاردی قاچاقچی پوشاک در لارستان

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس از شناسایی و توقیف یک اتوبوس مسافربری حامل محموله قاچاق در لارستان خبر داد.

سالاری گفت: ماموران نیروی انتظامی طی بازرسی از این اتوبوس تعداد ۴ هزار ثوب لباس خارجی را کشف و ضبط و یک نفر را در این رابطه بازداشت کردند.

سالاری گفت: با تشکیل پرونده‌ای در شعبه اول اداره تعزیرات حکومتی شهرستان لارستان، شعبه مذکور تحقیقاتی پیرامون موضوع انجام و نهایتا مشخص شد که محموله مکشوفه قاچاق بوده و از بندرعباس بارگیری و به مقصد جهرم در حال حمل بوده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس گفت: نهایتا با تکمیل تحقیقات و احراز تخلف، شعبه رسیدگی کننده حکم به ضبط پوشاک مکشوفه و جریمه ۹ میلیارد ریالی متهم صادر کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تعزیرات حکومتی فارس جریمه متخلفان صنفی احتکار ماکارونی شعبه رسیدگی کننده میلیارد ریالی سالاری گفت تشکیل شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۵۱۷۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرانفروشی برای یک واحد قصابی در کرمانشاه گران تمام شد

قهرمان شاهی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: پرونده یک واحد صنفی قصابی به اتهام گرانفروشی و تداخل صنفی با ارزش تخلف یک میلیارد و ۴۷۲ میلیون ریال در شعبه اول بدوی تعزیرات حکومتی کرمانشاه رسیدگی شد.

وی افزود: شعبه با توجه به مدارک موجود در پرونده و نظریه کارشناسی، تخلف را محرز دانست.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه ادامه داد: شعبه مذکور متهم را به پرداخت یک میلیارد و ۴۷۲ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم کرد.

شاهی از شهروندان خواست در صورت مشاهده هر گونه تخلف اعم از احتکار، کم‌فروشی و گران‌فروشی و… مراتب را از طریق سامانه ۱۳۵ تعزیرات حکومتی یا ۱۲۴ صمت اطلاع‌رسانی کنند تا در اسرع وقت رسیدگی شود.

کد خبر 6092086

دیگر خبرها

  • جریمه ۱۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریالی قاچاقچیان کالا در شیراز
  • گرانفروشی برای یک واحد قصابی در کرمانشاه گران تمام شد
  • محکومیت ۲۳۶ میلیاردی مدیرعامل یک کارخانه آرد
  • جریمه میلیاردی برای پزشک متخلف در اردبیل صادر شد
  • جریمه ۶ میلیاردی سزای گرانفروشی سبزی در اردبیل
  • جریمه ۲۰ میلیارد ریالی مدرسه غیر انتفاعی در اردبیل
  • جریمه ۵ میلیارد ریالی قاچاقچی سوخت در یاسوج
  • جریمه بیش از ۵ میلیارد ریالی، فرجام قاچاق لوازم یدکی خودرو در تایباد
  • جریمه قاچاقچی پوشاک در شیراز
  • محکومیت بیش از ۳ میلیارد ریالی یک واحد صنفی در رشت