Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

بین الملل تابناک: مخالفت قاطع روسیه با قطعنامه ضد ایرانی در شورای حکام، رایزنی آمریکا و عمان درباره ایران، هشدار امیرعبداللهیان نسبت به هرگونه اقدام سیاسی در آژانس، هشدار  روسیه به ترکیه درباره حمله به شمال سوریه و طرح اسرائیل برای ساخت ۸۲۰ خانه در قدس از مهم‌ترین خبرها و رویدادهای منطقه و جهان در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مخالفت قاطع روسیه با قطعنامه ضد ایرانی در شورای حکام 

حسین امیرعبداللهیان و سرگئی لاوروف وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه روز (جمعه) ۱۳ خرداد ماه تلفنی گفت‌وگو کردند.

دو وزیر خارجه در این تماس تلفنی درباره مهم‌ترین مسائل روابط دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

امیرعبداللهیان در این گفت‌وگو آخرین وضعیت مناسبات دو کشور را با وزیر خارجه روسیه مورد بررسی قرار داد و موضوعات متنوع حاصل از مذاکرات روسای جمهور دو کشور را پیگیری کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به استمرار تبادل پیام‌ها بین ایران و آمریکا از طریق اتحادیه اروپا برای رفع تحریم در دو ماه اخیر، اقدام غیرسازنده آمریکا و سه کشور اروپایی در تهیه پیش نویس قطعنامه برای نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و فضاسازی رسانه‌ای علیه ایران را مخل روند مذاکرات خواند.

وی همچنین با اشاره به تهیه نقشه راه همکاری‌های ایران و آژانس در آخرین سفر رافائل گروسی به تهران، تصریح کرد که عواقب و پیامدهای تصویب هرگونه قطعنامه ضد ایرانی در نشست هفته آتی آژانس متوجه طرف‌هایی است که مخل مسیر دیپلماسی هستند.

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه نیز در این گفت‌وگوی تلفنی، ضمن ابراز خرسندی از سفر رسمی خود در آینده به ایران، مناسبات و همکاری‌های دو کشور را در همه ابعاد رو به گسترش خواند.

وزیر امور خارجه روسیه، بر مخالفت قطعی این کشور با پیش نویس قطعنامه آمریکا و سه کشور اروپایی در شورای حکام آژانس تاکید کرد و افزود: این پیش نویس این قطعنامه فاقد هرگونه تاثیر مثبتی است و موضوعات در دستورکار همکاری ایران و آژانس باید در مسیر فنی آژانس حل و فصل شود.

رایزنی آمریکا و عمان درباره ایران 

وزارت خارجه آمریکا عصر جمعه به وقت محلی اعلام کرد آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا و "بدر البوسعیدی" وزیر خارجه عمان درباره ایران و مسائل منطقه گفت وگو کردند.

وزارت امور خارجه آمریکا با انتشار بیانیه ای اعلام کرد آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا با بدر البوسعیدی همتای عمانی خود گفتگو کرد.

در این بیانیه آمده است: بلینکن از تلاش های وزیر امور خارجه عمان برای تقویت و تمدید آتش بس در یمن قدردانی کرد.

در بیانیه وزارت خارجه آمریکا آمده است: وزرای خارجه دو کشور همچنین درباره ایران و فرصت های همکاری بیشتر در زمینه مسائل منطقه ای گفتگو کردند.

بر اساس بیانیه وزارت خارجه آمریکا، بلینکن در پایان خاطر نشان کرد که مشتاقانه در انتظار استقبال از البوسعیدی در واشنگتن است.

وزیر امور خارجه عمان دستیابی به توافقی درباره موضوع هسته ای (میان ایران و غرب) در چارچوب مذاکرات وین را به نفع منطقه و جهان دانست و درباره صحت مذاکره محرمانه بین ایران و آمریکا در مسقط اظهار نظر کرد.

هشدار امیرعبداللهیان نسبت به هرگونه اقدام سیاسی در آژانس

حسین امیرعبداللهیان و جوزپ بورل مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز (جمعه) ۱۳ خرداد تلفنی گفت‌وگو کردند.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در تماس تلفنی با جوزپ بورل در این تماس تلفنی در خصوص آخرین وضعیت مذاکرات برای رفع تحریم و همچنین سایر موضوعات در روابط ایران و اتحادیه اروپا گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

وزیر امور خارجه در این گفت‌وگوی تلفنی، با اشاره به عزم و اراده دولت جمهوری اسلامی ایران برای رسیدن به توافقی خوب، قوی و پایدار، اقدام اخیر آمریکا و سه کشور اروپایی در تهیه پیش نویس قطعنامه ضد ایرانی در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را رفتاری بر خلاف رویه دیپلماسی، شتاب‌زده و غیرسازنده خواند که باعث سخت‌تر و پیچیده‌تر شدن روند مذاکرات خواهد شد.

امیرعبداللهیان در گفت‌وگو با بورل با اشاره به قانون راهبردی مجلس شورای اسلامی هشدار داد: هرگونه اقدام سیاسی از سوی آمریکا و سه کشور اروپایی در آژانس، بی تردید با واکنش متناسب، موثر و فوری جمهوری اسلامی ایران مواجه خواهد شد.

رئیس دستگاه دیپلماسی ضمن قدردانی از تلاش‌های جوزپ بورل، بار دیگر بر آمادگی و اراده ایران برای ادامه و به نتیجه رسیدن مذاکرات وین در مسیری واقع بینانه و مورد توافق تأکید کرد.

امیرعبداللهیان با اشاره به اقدامات مخرب رژیم صهیونیستی که خود مجرم اصلی فعالیت‌های غیرقانونی هسته‌ای در جهان است، سفر روز گذشته رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تل آویو در آستانه نشست شورای حکام را در تعارض با رعایت اصل بی‌طرفی و جایگاه فنی و حرفه‌ای آژانس خواند.

جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز در این گفت‌وگوی تلفنی با انتقاد از برخی تلاش‌ها به منظور شکست مذاکرات، بر تسریع در به نتیجه رسیدن مذاکرات و حصول توافق تأکید کرد.

بورل بر ضرورت تداوم رایزنی‌ها برای فاصله گرفتن از فضای منفی کنونی در آژانس و تمرکز بر ادامه مذاکرات برای بازگشت همه طرف‌ها به تعهدات برجامی تأکید کرد.

طرفین در این گفت‌وگوی تلفنی بر لزوم رفتار حرفه‌ای و بی طرفی آژانس تأکید کردند.

هشدار  روسیه به ترکیه درباره حمله به شمال سوریه

«ماریا زاخاروا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز پنجشنبه درباره تجاوز نیروهای ترکیه به خاک شمال سوریه هشدار داد.

به نوشته وبگاه شبکه «الجزیره»، زاخاروا در نشستی خبری گفت: «امیدواریم آنکارا از انجام اقداماتی که می‌تواند به وخامت خطرناک وضعیت دشوار فعلی در سوریه منجر شود، خودداری کند».

این دیپلمات روس گفت: «چنین اقدامی در غیاب توافق با دولت قانونی سوریه موجب نقض مستقیم حق حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه خواهد بود».

زاخاروا افزود: «نگرانی‌های ترکیه درباره تهدیدات امنیت ملی برای این کشور از جانب نواحی مرزی را درک می‌کنیم اما این مشکل فقط از طریق نیروهای سوری قابل حل شدن است».

علاوه بر روسیه، «لیندا توماس گرینفیلد» نماینده آمریکا در سازمان ملل در سفر به آنکارا، با عملیات ترکیه در شمال سوریه مخالفت کرده است.

سخنگوی گرینفیلد در بیانیه‌ای اعلام کرد:

از دید واشنگتن، این عملیات نظامی به «آوارگی جمعیت بیشتری از مردم، خطر تشدید بی‌ثباتی در وضعیت میدانی شکننده و ضعیف تلاش ائتلاف بین‌المللی برای شکست داعش» منجر خواهد شد.

 طرح اسرائیل برای ساخت ۸۲۰ خانه در قدس

کمیته محلی ساماندهی و ساخت و ساز رژیم صهیونیستی روز (جمعه) در ادامه سیاست گسترش شهرک سازی، پروژه ساخت ۸۲۰ خانه جدید را در قدس اشغالی به تصویب رساند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، تارنمای شهرداری اسرائیلی قدس ضمن اشاره به این موضوع اعلام کرد که این پروژه در دو مرحله به اجرا در می آید.

شهرداری صهیونیستی قدس بخش اعظم ایستگاه قطار عثمانی (قدس ـ یافا) را تخریب و بخش دیگر آن را از طریق ساخت یک مرکز خرید به منطقه شهرک سازی مبدل کرده است.

شایان ذکر است که ساخت ۸۲۰ واحد مسکونی در جنوب شهر قدس سومین طرح در چارچوب پروژه افزایش تعداد شهرک نشینان یهود است با هدف قطع ارتباط میان بیت المقدس و کرانه باختری اشغالی صورت می گیرد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: آبله میمونی متروپل آبادان عنکبوت مقدس پارچین سامانه یکپارچه فروش خودرو مهدی صباغی تحولات خاورمیانه تحولات بین المللی ایران و آمریکا برجام جنگ اوکراین روسیه چین اروپا آبله میمونی متروپل آبادان عنکبوت مقدس پارچین سامانه یکپارچه فروش خودرو مهدی صباغی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۵۱۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلینکن در دیدار با رئیس جمهور چین : پکن می تواند از طریق نفوذش بر ایران در کاهش تنش‌ها نقش داشته باشد

 آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا در پایان سفر سه روزه خود به پکن گفت: چین می تواند از طریق نفوذی که بر ایران دارد، در کاهش تنش ها در خاورمیانه نقش داشته باشند.
 
به گزارش ایرنا؛ آنتونی بلینکن وزیر خارجه دولت جو بایدن که به چین سفر کرده است، روز جمعه در پکن با شی جین پینگ، رئیس جمهوری این کشور دیدار و گفتگو کرد و گفت که در خصوص چگونگی نقش سازنده چین در «بازدارندگی حکومت ایران» و گروه‌های وابسته به آن در تشدید تنش ها در خاورمیانه (غرب آسیا) گفتگو کرده است.
 
بلینکن تصریح کرد: «من فکر می کنم روابطی که چین [با حکومت ایران] دارد می‌تواند در تلاش برای آرام کردن تنش، جلوگیری از تشدید و گسترش آن مثبت باشد و ما توافق کردیم که به طور منظم در باره این موضوع در ارتبط باشیم و مطمئنم که این طور خواهد بود.»
 
وزیر خارجه آمریکا در جمع خبرنگاران در عین حال، چین را متهم کرد که با تداوم ارسال اقلامی که روسیه می تواند از آن‌ها در ساخت تسلیحات استفاده کند، به این کشور در ادامه حملات به اوکراین کمک می‌کند.
 
او مدعی شد: چین با تامین ریزتراشه‌ها و قطعات مکانیکی که می‌تواند برای اهداف نظامی استفاده شود به روسیه در این جنگ کمک می‌کند.
 
بلینکن در گفتگو با شبکه خبری سی ان ان آمریکا نیز در پایان این سفر  گفت که از دیدار خود برای مطرح کردن نگرانی های دولت بایدن در مورد حمایت چین از پایگاه صنعتی دفاعی روسیه استفاده و تاکید کرده است که در صورت حمایت، اقدامات بیشتری از سوی واشنگتن مانند گسترش تحریم های موجود علیه بیش از ۱۰۰ نهاد و فرد چینی انجام خواهد شد.
 
آمریکا ادعا می کند که حمایت چین، روسیه را قادر می سازد تا تولید تانک، مهمات و خودروهای زرهی را افزایش دهد و به حمله خود به اوکراین ادامه دهد.
 
بلینکن افزود: «ما به چین گفتیم که اگر این حمایت متوقف نشود، اقدامات را افزایش خواهیم داد و احتمالا سایر کشورها نیز این کار را خواهند کرد. ما به دنبال این هستیم که آنها این حمایت را متوقف کنند، و اگر این کار را نکردند، ما اقدام خواهیم کرد.»
 
وزیر خارجه آمریکا از ارائه جدول زمانی برای اقدامات بیشتر خودداری کرد و گفت که همتایان چینی او نقش این کالاها را در جنگ اوکراین بی اثر دانسته اند اما این کالاها را تجارت با روسیه توصیف کرده و گفته اند که موفقیت مسکو به چین بستگی ندارد.
 
پکن پیش از این از آمریکا به عنوان «اتهامات بی اساس» درباره «تجارت و مبادلات عادی اقتصادی» بین چین و روسیه انتقاد کرده بود.
 
چین مدت ها اعلام کرده است که در جنگ اوکراین بی طرف‌ است و همچنان خود را به عنوان یک میانجی بالقوه صلح در مناقشه معرفی می کند، درحالی که از زمان آغاز جنگ روابط اقتصادی، استراتژیک و دیپلماتیک خود را با روسیه تقویت کرده است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • هشدار صنعا به آمریکا درباره هرگونه حماقت علیه یمن
  • بلینکن در دیدار با رئیس جمهور چین : پکن می تواند از طریق نفوذش بر ایران در کاهش تنش‌ها نقش داشته باشد
  • هشدار چین به آمریکا: بین تقابل و همکاری یکی را انتخاب کنید
  • نگرانی وزیر خارجه ایران از سرکوب دانشجویان آمریکایی/ امیرعبداللهیان: این سرکوب، در راستای تداوم حمایت و پشتیبانی تمام‌ عیار واشنگتن از رژیم اسراییل است
  • انتقاد امیرعبداللهیان از سرکوب دانشجویان در آمریکا
  • بررسی تحولات خاورمیانه و شمال‌آفریقا با حضور اعضای بریکس در مسکو
  • حمله گسترده انصارالله یمن به کشتی های آمریکایی و اسرائیلی/ واکنش مداخله جویانه آمریکا به حکم اعدام توماج صالحی/ امضای تفاهم‌نامه امنیتی میان ایران و روسیه/ ادامه مأموریت‌های مستشاران ایرانی در سوریه
  • ممانعت روسیه از تصویب قطعنامه آمریکایی استقرار سلاح در فضا
  • واکنش مسکو: به قطعنامه سلاح‌های هسته‌ای در فضا
  • روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد