Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@06:20:14 GMT

نگاه امام(ره)، به مردم قدرت مبارزه و استقامت داد

تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۵۱۹۹۲

نگاه امام(ره)، به مردم قدرت مبارزه و استقامت داد

سید هادی انوری رئیس سازمان بسیج دانشجویی استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان ضمن گرامیداشت ۱۴ و ۱۵ خرداد اظهار داشت: در خصوص ویژگی‌های حضرت امام(ره) نکات گسترده‌ای مطرح است زیرا یک کوه عظیم از ویژگی‌های فردی و شخصیتی در ایشان وجود دارد. 

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب که از شاگردان و پیروان برجسته حضرت امام(ره) هستند، خاطرنشان کرد: ایشان در خصوص ویژگی‌های رفتاری حضرت امام(ره) بیان می‌کنند که «ما مس بودیم او ما را طلا کرد، او کیمیا بود، او اکسیر بود؛ ما زندگی معمولی‌ای داشتیم، او خمودگی‌ها را تبدیل به‌ تحرک و تپش کرد و انسان ساخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

» 

انوری با اشاره به سخن سیاستمداران دیگر کشورها پیرامون شخصیت امام(ره) توضیح داد: نفوذ کلام و شخصیت حضرت امام(ره) به‌حدی گسترده است که حتی دشمنان انقلاب اسلامی و سردمداران جبهه کفر نیز به شخصیت والای ایشان اشاره کرده‌اند و اذعان کرده‌اند که امام(ره) غرب را با بحران جدی مواجه کرده است. 

رئیس سازمان بسیج دانشجویی استان اصفهان در خصوص دیگر ویژگی‌های شخصیت حضرت امام(ره) یادآور شد: قاطعیت، جاذبه و دافعه، استقلال‌طلبی، غیرت دینی، وظیفه‌مداری، سیمای مردمی و توجه و اعتماد به مردم، ساده‌زیستی، بصیرت و بینش، انس با قرآن، تکامل و رشد مداوم، اعتماد راسخ و عملی به پیروزی خون بر شمشیر، اعتقاد به حضور به موقع در تمامی صحنه‌ها، امیدبخشی در جامعه و... همگی از ویژگی‌های شاخص حضرت امام(ره)‌ است. 

امیدبخشی از ویژگی‌های بارز حضرت امام(ره) بود

وی با بیان اینکه شاهدیم که ایشان در مسیر تمام سخنرانی‌هایشان امیدبخشی به مردم و جامعه را سرلوحه خود قرار دادند، ادامه داد: ایستادگی در موضع حق، عدم ترس از شکوه ظاهری استکبار و استعمار از دیگر ویژگی‌های ایشان است و مواردی است که نسل جوان‌مان می‌توانند با آن‌ها آشنا باشند. 

انوری پیرامون دلیل ماندگاری نام امام در جامعه امروز تصریح کرد: موردی که باعث ماندگاری تفکر امام(ره) شده و حتی نظریات ایشان پس از سال‌ها در دنیا راهگشا است، شناخت دقیق و جلوتر بودن از زمان و اهمیت جایگاه مردم در انقلاب اسلامی و هویت بخشی به مردم است که در حال حاضر نیز برای دیگر کشورها الگو شده است. 

رئیس سازمان بسیج دانشجویی استان اصفهان افزود: نوع بینشی که حضرت امام(ره) به مردم دادند و اعتمادی که به آن‌ها داشتند، این جرئت را به مردم داد که در جهان اسلام بر پای خود بایستند و با تفکر مقاومت، سالار خودشان باشند و با غیرت دینی‌ برای پیشبرد اهداف خود تصمیم بگیرند و این تفکرات بود که باعث ماندگاری این نهصت شد. 

وی با تاکید بر اهمیت نقش‌آفرینی در شرایط فعلی تصریح کرد: نسل جوان می‌توانند با امیدبخشی که در شرایط فعلی اهمیت زیادی دارد، ایفای نقش موثری در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی داشته باشند. 

انتخاب رهبر انقلاب، انتخابی الهی بود

انوری در ادامه پیرامون انتخاب رهبر انقلاب توسط مجلس خبرگان توضیح داد: انتخاب رهبر انقلاب در مجلس خبرگان انتخابی الهی است و می‌توانیم بگوییم ایشان آیینه تمام نمای شخصیت امام(ره) ‌هستند که تمام ویژگی‌های مطرح شده برای امام(ره)‌ ایشان نیز وجود دارد. 

رئیس سازمان بسیج دانشجویی استان اصفهان با بیان اینکه اگر می‌خواهیم به نسل جوان شخصیت امام(ره) را معرفی کنیم، می‌توانیم آنان را به شخصیت رهبر معظم انقلاب ارجاع دهیم، تصریح کرد: در شرایط پیچیده فعلی تدابیر امام‌گونه رهبر انقلاب است که به حفظ انقلاب اسلامی کمک می‌کند و وجود همین ویژگی‌ها و شباهت‌ها و استمرار رهبر انقلاب باعث شده انقلاب اسلامی همچنان پیش برود.

آغاز اتفاقات تحول‌ساز ماندگار هستند 

وی در خصوص اهمیت قیام ۱۵ خرداد با بیان اینکه آغاز بسیاری از اتفاقات تحول‌ساز ماندگار هستند، گفت: یکی نقاط آغازین حرکت امام(ره) ‌قیام ۱۵ خرداد بوده که در تاریخ ثبت شده و این اقدام به جریان‌سازی نهضت امام(ره) کمک زیادی کرد و باعث شد به‌عنوان روزی اساسی در تقویم کشور و مقابله با نظام سلطه مطرح شود و رسالت‌ ما این است که از این روز به‌عنوان روزی تاریخ‌ساز یاد کنیم. 

انوری با بیان اینکه مجموعه بسیج دانشجویی شکل‌گیری خود را مدیون فرمان امام(ره) می‌داند، عنوان کرد: این مجموعه با توجه به ضرورت تبیین شخصیت امام(ره)، وظیفه خود می‌داند به روزهای ۱۴ و ۱۵ خرداد توجهی ویژه داشته باشد و در همین راستا با برنامه‌ریزی‌های مختلف تلاش داریم به نوبه خود رسالت‌مان را در حفظ انقلاب اسلامی را ایفا کنیم. 

رئیس سازمان بسیج دانشجویی استان اصفهان در پایان خاطرنشان کرد: هجمه اصلی دشمن تلاش برای تحریف خط امام برای نسل جوان است و نیاز است تلاش بیش‌تری داشته باشیم تا شخصیت ایشان جدی‌تر از قبل به نسل جوان معرفی شود.

انتهای پیام/۶۳۱۲۵

منبع: فارس

کلیدواژه: ۱۴ خرداد سالروز رحلت امام خمینی ره امام خمینی ره قیام ۱۵ خرداد حضرت آیت الله خامنه ای انقلاب اسلامی شخصیت امام ره حضرت امام ره رهبر انقلاب نسل جوان ۱۵ خرداد ویژگی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۵۱۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| سخنان امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب درباره حادثه طبس

فیلم| سخنان امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب درباره حادثه طبس

دیگر خبرها

  • نگاه رهبر انقلاب به مسائل حوزه کتاب همه جانبه است
  • پیام تسلیت حجت الاسلام سید موسی موسوی در پی درگذشت ماموستا فخری
  • مقابله با هجمه‌های دشمن در گرو بصیرت‌افزایی است
  • شناساندن حضرت حجت(عج) به جهانیان؛ اولین گام ظهور
  • تحسین رهبر انقلاب از برنامه تلاوت قاریان نوجوان در شبکه قرآن
  • تحسین رهبر انقلاب از برنامه تلاوت قاریان نوجوان در شبکه قرآن سیما
  • کدام برخورد گشت ارشاد با زنان تذکر رهبری را در پی داشت؟
  • فیلم| سخنان امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب درباره حادثه طبس
  • جزئیات تذکر رهبری درباره گشت ارشاد
  • تذکر رهبری درباره گشت ارشاد چه بود؟