Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-رئیس کانون وکلای دادگستری خراسان گفت: با توجه به انس وکلا به رشته  تخصصی خود یعنی فقه و حقوق و فهم آیات قرآنی، ظرفیت بالقوه و مناسبی برای برگزاری مسابقات قرآنی در این صنف وجود دارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، مجتبی زاهدیان در آیین اختتامیه اولین دوره مسابقات حفظ و قرائت قرآن کریم ویژه وکلای کانون‌های دادگستری ایران که شب گذشته در سالن اجتماعات کانون وکلای دادگستری خراسان در مشهد برگزار شد، اظهارداشت: این مسابقات برای شناسایی ظرفیت‌های قرآنی موجود در جامعه وکلا برگزار شده و امیدواریم در سال‌های آینده نهادینه شده و به برکت این مسابقات بتوانیم در ایفای وظایفمان به جامعه و مردم به نحو احسن عمل کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به آیه ای از قرآن، این کتاب مقدس را مایه هدایت برای کسانی دانست که به آن متوسل و متمسک شوند و خاطرنشان کرد: گرفتاری‌های بشر به خاطر دور بودن از مفاهیم قرآنی است و خداوند می‌فرماید توسل به قرآن افراد را استوار نموده و بر امور دنیا و آخرت مسلط می‌کند. 

مرحله نهایی چهل‌وپنجمین دوره مسابقات قرآن کریم مردادماه در قزوین برگزار می‌شودنحوه و شرایط ثبت‌نام در چهل‌وپنجمین مسابقات قرآن سراسری + شیوه‌نامه اجراییاعلام برنامه مسابقات قرآن در سال 1401

زاهدیان با ذکر روایتی از امام رضا (ع) در تعریف قرآن، بیان داشت: حضرت، تعریف قرآن را "کلام الله" می‌دانند و می‌فرمایند در قرآن همه چیز هست، نیاز نیست به خارج بروید، هر چه بخواهید در قرآن وجود دارد. 

رئیس کانون وکلای دادگستری خراسان اظهار امیدواری کرد: این حرکت شروع خوبی برای برنامه‌ها و مسابقات قرآنی بعدی باشد و خداوند توفیق دهد که انس و عمل ما با قرآن توسعه یافته و تقویت شود. 

گفتنی است اولین دوره مسابقات حفظ و قرائت قرآن پس از ارزیابی و تایید آثار در مرحله نخست، در نهایت با شرکت بالغ بر 20 نفر از وکلای کانون های دادگستری از سراسر کشور به صورت حضوری برگزار شد و در انتهای مراسم از 3 نفر از وکلای دادگستری به نام‌های محمد عبدی (مقام اول-کانون خراسان)، جواد مختاری (مقام دوم-کانون بوشهر) و مرتضی احمدی (مقام سوم-کانون خراسان) در رشته قرائت و 5 نفر با اسامی علیرضا فرمانی (کانون البرز)،سید محمد مهدی طباطبایی (کانون قم)،جواد باقری (کانون تبریز)،فاطمه سلیمانی (کانون قم) و عباس دهقان (کانون اصفهان) در رشته حفظ، با اهداء جوایزی تقدیر به عمل آمد. 

انتهای پیام/282/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مسابقات قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۵۲۱۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزمون سراسری ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ مسئول اداره امور قرآنی سازمان تبلیغات خراسان شمالی گفت:آزمون سراسری نوزهمین دوره آزمون ارزیابی اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم همزمان با سراسر کشور جمعه چهاردهم اردیبهشت ساعت هشت و نیم صبح در مجتمع شهیدین نرسیده به دانشکده علوم قرآنی برگزار می‌شود.
 سید ناصرحسینی افزود: در این دوره ۸۶ نفر از حافظان (۳۴ آقا و ۵۲ شرکت کننده خانم) در ۳ بخش (حفظ ۱۰ جزء، ۲۰ جزء و حافظ کل) شرکت کردند که ۱۷ نفر از حافظان اهل سنت و مابقی از اهل تشیع هستند.
وی گفت: افراد شرکت کننده در این آزمون ، هشت نفر با مدرک کارشناسی ارشد، هشت نفر دانشجو ۲۳ نفر کارشناسی، ۱۴ نفر دانش آموز، ۱۵ نفز دیپلم و ۱۸ نفر نیز در مقطع زیر دیپلم هستند.

در خراسان شمالی بیش از دو هزار نفر حافظ قرآن کریم وجود دارد.

دیگر خبرها

  • خراسان رضوی میزبان آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن است
  • برگزاری آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن
  • برگزاری نوزدهمین دوره آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآنی
  • گشایش بزرگترین نمایشگاه قرآنی در افغانستان
  • برگزاری مسابقات قرآنی دانش آموزی در شهرستان سروستان
  • رقابت ۶۵۰ دانش‌آموز یزدی در مسابقات قرآن، عترت و نماز استان یزد
  • رقابت قرآنی ۶۰۰ دانش آموز استان مرکزی
  • آزمون ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می‌شود
  • شرکت دو میلیون و ۶۰۰ هزار دانش‌آموز در مسابقات قرآنی
  • آزمون سراسری ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می شود