Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، ان بی سی نیوز به نقل از منابع آگاه نوشت، کاخ سفید اکنون در حال برنامه ریزی برای سفر گسترده تری به خاورمیانه در ماه آینده است.

یکی از مقامات ارشد دولت آمریکا به ان بی سی نیوز گفت: ما در حال بررسی سفر بایدن به اسرائیل و عربستان برای شرکت در اجلاس شورای همکاری هستیم و تلاش می کنیم تاریخ آن را مشخص کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زمانی که چیزی برای اعلام کردن باشد آن را اعلام خواهیم کرد.

یک دیپلمات خارجی و دو مقام آمریکایی گفته اند که سفر بایدن به عربستان دیگر در ماه ژوئن (خرداد) انجام نمی شود و دو مقام آمریکایی گفتند که سفر به سرزمین های اشغالی به بعد موکول شده است. انتظار می رفت بایدن به دنبال سفر برنامه ریزی شده قبلی به آلمان و اسپانیا در ماه جاری میلادی، به عربستان و سرزمین های اشغالی سفر کند.

ان بی سی نیوز نوشت: علت تاخیر در این سفرهای بایدن بالافاصله بعد از اعلام آن مشخص نشده است. دیپلمات خارجی و دو مقام آمریکایی گفته اندروز جمعه از تعویق سفرهای بایدن مطلع شدند و ممکن است تاریخ این سفرها باز هم تغییر کند.

کاخ سفید از اظهارنظر درباره برنامه سفر بایدن خودداری کرده و سفارتخانه های عربستان و رژیم صهیونیستی در واشنگتن از پاسخگویی به پرسش ان بی سی نیوز در این زمینه خودداری کرده اند.

بایدن در کمپین انتخاباتی اش وعده داده بود به دنبال قتل  جمال خاشقچی نویسنده منتقد در کنسولگری عربستان در استانبول با عربستان مانند یک کشور منزوی برخورد کند. سازمان سیا در سال ۲۰۱۸ نتیجه گرفت که محمد بن سلمان ولیعهد عربستان دستور این قتل را صادر کرده است. ولیعهد عربستان هر گونه مداخله در این قتل را تکذیب کرده است.

عربستان که شریک نزدیک اقتصادی و نظامی آمریکا است به طور سنتی اولین مقصد سفرهای خارجی روسای جمهوری آمریکا به خاورمیانه بوده است. دولت بایدن خودداری از همکاری با عربستان را با توجه به دو موضوع اصلی در سیاست خارجی آمریکا در دولت بایدن شامل تنش بین فلسطینی ها و صهیونیست ها و توافق هسته ای ایران، دشوار می داند.

بایدن همچنین به دنبال راه هایی رای کاهش قیمت نفت و گاز است. با توجه به نزدیک بودن انتخابات میان دوره ای کنگره این دو موضوع فشار بر دولت بایدن را افزایش داده است.

ان بی سی نیوز هفته پیش به نقل از پنج منبع مطلع از سفر بایدن گزارش داد که انتظار می رود بایدن در ماه جاری میلادی عازم عربستان و سرزمین های اشغالی شود.

کاخ سفید هرگز علنا این برنامه های سفر بایدن را تایید نکرده است اما منابع آگاه به ان بی سی نیوز گفتند که دولت تبایدن به کشورهای دیگر اطلاع داده که این دیدارها اواخر ماه ژوئن انجام می شود و کاخ سفید و وزارت خارجه آمریکا خود را آماده این سفرها کرده اند.

بایدن صبح جمعه (دیروز) در پاسخ به سوال یک خبرنگار درباره سفرش به عربستان گفت: امکان این سفر وجود دارد اما فعلا برنامه ای برای آن ندارد.

 
 

منبع: الف

کلیدواژه: سرزمین های اشغالی ان بی سی نیوز سفر بایدن کاخ سفید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۵۲۵۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله پهپادی مقاومت عراق به جنوب سرزمین های اشغالی | جزئیات آمار مقاومت عراق در ۲۰۰ روز پس از طوفان الاقصی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از المیادین، مقاومت اسلامی عراق اعلام کرد که بر اساس ادامه رویکرد ما در مقابله با اشغالگری رژیم صهیونیستی، کمک به ساکنان غزه و در پاسخ به کشتار صهیونیست‌ها علیه غیرنظامیان فلسطینی، مجاهدان ما با پهپاد پایگاه هوایی نظامی رژیم اشغالگر اسرائیلی را در ایلات هدف قرار دادند.

براساس اینفوگرافی که به تازگی رسانه جنگ نیروهای مقاومت منتشر کرده‌اند، مقاومت اسلامی عراق در بیش از ۲۰۰ روزی که از عملیات طوفان الاقصی می‌گذرد، به ترتیب ۲۴۳ عملیات حمله به ۹۰ هدف در خاک عراق، ۶۵ حمله به اهداف در اراضی اشغالی و ۸۸ حمله به هدف در سوریه انجام داده است.

گروه مقاومت اسلامی عراق در عملیات‌های گذشته به سرزمین‌های اشغالی، هشدار داده بود که در صورت ادامه حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه، عملیات خود علیه مواضع این رژیم را تشدید خواهد کرد.

این گروه پس از انجام عملیات‌های خود در سرزمین‌های اشغالی، همواره بر حمایتش از مردم غزه و تشدید حملات علیه اشغالگران در ماه مبارک رمضان تأکید کرده بود.

کد خبر 849549 منبع: ایسنا برچسب‌ها اسرائیل خبر ویژه عراق طوفان الاقصی

دیگر خبرها

  • دومین حمله مقاومت اسلامی عراق به اراضی اشغالی درکمتر از۲۴ساعت
  • حمله پهپادی مقاومت عراق به جنوب سرزمین های اشغالی | جزئیات آمار مقاومت عراق در ۲۰۰ روز پس از طوفان الاقصی
  • آکسیوس : تعویق ارسال محموله سلاح از آمریکا به اسرائیل
  • آکسیوس : آمریکا تحویل یک محموله مهمات به اسرائیل را به تعویق انداخت
  • آمریکا یک محموله مهمات به اراضی اشغالی را تعلیق کرد
  • رسانه‌ عبری: بایدن ارسال سلاح به اسرائیل را به تعویق انداخت
  • بله همراه با حجاج در سرزمین‌ وحی
  • تظاهرات گسترده علیه نتانیاهو در سرزمین‌های اشغالی
  • حمله پهپادی مقاومت بحرین به سرزمین‌های اشغالی
  • نظامیان صهیونیست، پیکر‌های ۳ شهید را آتش زدند