Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@15:13:37 GMT

آه و آهو در کاشان میزبان خانواده رضوی

تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۵۲۶۴۰

آه و آهو در کاشان میزبان خانواده رضوی

مشاور مسائل خانواده و امور مذهبی در همایش خانواده رضوی گفت: همسران محب اهل بیت (ع) به ویژه امام رضا (ع) در خانواده به حقوق معنوی یکدیگر اخلاق و ارزش‌ها بی‌توجهی و درگیری نمی‌کنند.
حجت الاسلام والمسلمین حسین دهنوی گفت: رعایت نکردن حقوق معنوی بر پایه اخلاق، ایمان و ارزش‌ها عامل اختلاف، طلاق یا متارکه عاطفی همسران شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او می‌گوید: دینداری، توجه به ارزش‌ها و رعایت اخلاق در خانه و خانواده مایه گذشت و ایثار همسران و در نتیجه آرامش خانواده بدون اختلاف و درگیری می‌شود.

عوامل ایجاد اختلاف همسران

به گفته او، ازدواج غلط (ازدواج‌های بر پایه رابطه‌های عاشقانه و غیر آگاهانه و غیر عاقلانه دختران و پسران) مقایسه همسران با دیگران، بی توجهی به ارزش‌ها، رعایت نکردن اخلاق در زندگی و تغییر سبک زندگی اسلامی و دینی به سبک زندگی غربی و اروپایی از عوامل اختلافات خانوادگی و طلاق شده است.
کارشناس اخلاق خانواده گفت: متاسفانه دختر و پسری که بر پایه یک آشنایی و رابطه سطحی در خیابان، همایش، دانشگاه، نمایشگاه کتاب حتی نمایشگاه قرآن یا حرم بدون شناخت و آگاهی و با عشقی چشم و گوش بسته به اشتباه ازدواج می‌کنند پس از ازدواج و شناخت ماهیت واقعی یکدیگر دچار اختلاف می‌شوند.
حجت‌الاسلام دهنوی گفت: داشتن احساس آرامش در زندگی با استناد به آیه ۲۱ سوره روم «وَمِنْ آیَاتِهِ أَنْ خَلَقَ لَکُمْ مِنْ أَنْفُسِکُمْ أَزْوَاجًا لِتَسْکُنُوا إِلَیْهَا» بر پایه ازدواج صحیح و آگاهانه ایجاد می‌شود.

مقایسه همسران با دیگران عامل اختلاف است

او در مورد مقایسه ویژگی‌های ظاهری همسران با دیگران به‌عنوان یکی از علل ایجاد اختلاف گفت: هر چند مقایسه‌های ظاهری بین همسران کمتر است، اما مقایسه‌های مادی بیشترین مقایسه و در زندگی همسران بسیار دردسر ساز و مشکل‌ساز شده است.
به گفته او، مقایسه کردن عامل افزایش توقعات همسران در برابر یکدیگر و برآوردن نیاز‌هایی شده است که توان تامین آن را ندارند و حتی گاهی همسر را بدنبال این مقایسه و رسیدن به خواسته‌های سخت متوسل به کار‌های خلاف شرع، کسب رزق از راه حرام و تهیه لقمه شبهه‌ناک با آثار بسیار بد آن بر زندگی و فرزندان می‌کند.
این کارشناس مذهبی گفت: طبق توصیه‌های اسلامی تنها مقایسه در خانواده مقایسه از نظر معنوی با سطح بالاتر خود و مقایسه مادی با سطح پایین‌تر زندگی خود است چرا که مقایسه معنوی با سطح برتر از خود عامل رشد و ترقی زندگی و مقایسه از نظر مادی با سطح پایین‌تر عامل شکرانه و قدرشناسی از داشته‌های خود می‌شود.

تغییر سبک زندگی عامل ایجاد اختلاف است

حجت‌الاسلام دهنوی گفت: تغییر سبک زندگی اسلامی و دینی به سبک زندگی غربی و اروپایی از دیگر عوامل اختلاف همسران و ایجاد مشکلات فراوان در زندگی و بسیار خطرناک است.
او می‌گوید: اسلام دین کاملی با بیان تمام مهارت‌های زندگی برای سعادت و خوشبختی و احکام نورانی آن بر اساس فطرت و طبیعت انسان است.
به گفته او، مهارت‌های زندگی یکی از ۹ بنای تقویت کننده عشق و بنیاد خانواده است.
این مشاور خانواده گفت: زندگی بر اساس دین مایه خوشبختی و آرامش و مدیریت امانت داری زندگی همسران بدون اختلاف و درگیری می‌شود.
حجت‌الاسلام دهنوی گفت: وقتی همسران همدیگر را امانت خدا بدانند در حق هم جفا و ستم، آزار و اذیت و حتی به نیاز‌های یکدیگر بی توجهی نمی‌کنند و در نتیجه دچار اختلاف نمی‌شوند.
او می‌گوید: مدیریت امانت داری در زندگی همسران همان حق سالاری بر زندگی بدون مولفه مرد یا زن سالاری و بستری برای اهمیت به بنیاد خانواده است.
به گفته او، زندگی بر اساس دین عامل تحکیم بنیاد خانواده و پرهیز از جدایی است، اما به دلیل بی توجهی به اخلاق و ارزش‌ها متاسفانه آمار طلاق حتی در این شهر مذهبی و سنتی کاشان مثل آمار کشور بالا رفته است چرا که اهمیت و اعتبار بنیاد خانواده به عنوان محبوبترین نهاد هستی نزد همسران از بین رفته است.
حجت‌الاسلام دهنوی گقت: فقط ۲۰ درصد طلاق‌ها واقعی است و ۸۰ درصد آن بر سر اختلافات بی پایه و اساسی است که بنیاد خانواده از سوی همسران جدی و مهم گرفته نشده و به راحتی تخریب شده است.
او می‌گوید: در صورتیکه ارزش‌های اخلاقی الهی از جمله گذشت، ایثار، محبت، مهربانی و مهرورزی در بنیاد خانواده مهم تلقی و توجه شود اختلافات کاهش یافته و مدیریت مدارا به عنوان نیمی از ایمان ایجاد می‌شود.
به گفته او، مهمترین عامل کینه و نفرت زنان و مردان در طلاق و متارکه‌های عاطفی نبود ایمان و بی توجهی به ارزش‌های اخلاقی و نبود وفاداری است.
او می‌گوید: پخش محتوا‌های غیر اخلاقی و دینی و ضد ارزشی در شبکه‌های ماهواره و شبکه‌های اجتماعی موبایل ۲ بستر مهم برای بی وفایی و خیانت همسران به یکدیگر است.
دهنوی گفت: تحمل مشکلات البته نه به معنای سوختن و ساختن بلکه عامل تحکیم بنیاد خانواده، کسب پاداش، رشد و ارتقاء و تقرب همسران به خداوند است.
رویداد فرهنگی هنری جشنواره ملی آه و آهو کاشان از سری برنامه‌های جشنواره بین‌المللی امام رضا علیه السلام است که هر سال در دهه کرامت (روز اول ذی‌القعده میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) تا ۱۱ ذی‌القعده روز میلاد موفور السرور امام رضاعلیه‌السلام) در راستای ترویج فرهنگ و سبک و سیره رضوی با اجتماع هزاران نفری شهروندان ولایت مدار کاشانی و به همت موسسه خادمان حضرت رضا (ع) در کاشان که اعضای آن از خادمیاران رضوی هستند از ۱۱ تا ۲۲ خرداد در دبیرستان ماندگار امام خمینی (ره) کاشان در حال برگزاری است.
چهاردهمین جشنواره ملی فرهنگی هنری آه و آهو با هدف ایجاد روحیه نشاط معنوی و شادابی اجتماعی، عرض ارادت و توسل به فرزندان موسی بن جعفر (ع)، ترویج سبک زندگی اسلامی با محوریت فرهنگ علوی و سیره رضوی در قالب هشت همایش تخصصی، آیین افتتاحیه، مراسم اختتامیه، جشن ملی زیر سایه خورشید، اجرای ۱۰۰ برنامه متنوع و هشت غرفه محتوایی ویژه کودک و نوجوان برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جشنواره آه و آهو خانواده رضوی حجت الاسلام دهنوی او می گوید بنیاد خانواده گفته او دهنوی گفت سبک زندگی بی توجهی ارزش ها بر پایه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۵۲۶۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار با خانواده شهید مرزبان حسن بادامکی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، فرمانده مرزبانی استان در دیدار با خانواده شهید مرزبان حسن بادامکی در خراسان جنوبی، گفت: از بزرگ‌ترین آرمان‌های شهدا، اعتلای ارزش‌های بلند اسلام و پاسداری از دستاورد‌های شکوهمند انقلاب اسلامی است.
سردار شجاعی با بیان اینکه راه شهدا تا رسیدن به تا رسیدن به اهداف عالی نظام مقدس ادامه خواهد داشت، افزود: شهدا و خانواده شهدا از ارزش‌های معنوی انقلاب اند و پیشرفت فرهنگی، اجتماعی و سیاسی کشور مدیون خون شهدا است.
شهید ستوانیکم حسن بادامکی از مرزبانان غیور و سلحشور هنگ مرزی سراوان بود که ۲۶ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۲ در درگیری با اشرار مسلح به شهادت رسید.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • دیدار با خانواده شهید مرزبان حسن بادامکی
  • ایران میزبان ۲۲۰۰ مهمان در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ است
  • ۶ محله در حاشیه مشهد میزبان رویداد یکصدا ایران شدند
  • مسجد مقدس جمکران میزبان پیکر دو شهید گمنام می‌شود
  • گود مشاهیر جوین میزبان چوخه کاران
  • بجنورد میزبان جشنواره ملی نوا‌های رضوی
  • نهاوند میزبان پرچم متبرک حرم رضوی
  • ۶۵۶ ایل و طایفه مستقل در ایران زندگی کوچندگی دارند
  • مهمترین عامل سقط جنین در کشور عوامل فرهنگی است
  • مشارکت پنج هزار خانواده اصفهانی در طرح تبدیل زباله میوه و سبزی به خشکاله