Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@19:03:58 GMT

۲ نفر در شبانه روز گذشته در سدهای استان غرق شده‌اند

تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۵۲۶۵۸

۲ نفر در شبانه روز گذشته در سدهای استان غرق شده‌اند

به گزارش ایرنا، غلامرضا شهبازی روز شنبه با اعلام این خبر گفت: گرمای هوا سبب گرایش افراد به ویژه قشر جوان و نوجوان به شنا در رودخانه، دریاچه و کانال‌ها شده که این شور و اشتیاق خاطره تلخی به همراه دارد.

این مقام مسوول با اشاره به توصیه‌هایی برای پیشگیری از غرق‌شدگی در رودخانه‌ها، استخرها و کانال‌ها افزود: آشنایی با فنون اولیه شنا و رعایت محدودیت‌ها از ابتدایی‌ترین الزامات قبل از شنا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در هنگام ورود به دریاچه پشت سد، هر لحظه ممکن است عمق آب به صورت ناگهانی زیاد شود، یا اینکه در گل و لای کف آب گیر کنیم و یا با عوارض طبیعی و غیرطبیعی زیر آب برخورد کنیم. 

شهبازی با اشاره به رایج بودن تغییر دمای ناگهانی در لایه‌های مختلف آب در سدها گفت: این تغییر دما می‌تواند باعث گرفتگی عضلات و شوک دمایی شود بنابراین توصیه می‌کنیم بدون اطلاع از وضعیت رودخانه هرگز برای شنا در آن اقدام نشود.

شهبازی اضافه کرد: پرهیز از شنا در مکان های ممنوعه برای شنا کردن، محیط‌های فاقد نجات غریق، خودداری از شوخی‌های خطرناک هنگام شنا و بیش از حد فرض نکردن توانایی خود در شنا کردن از جمله توصیه های مهم برای جلوگیری از غرق شدگی است. 

وی در پایان از مدیران و مسولان شرکت آب منطقه ای استان خواستار نصب علائم هشدار مانند شنا کردن ممنوع و دیگر اقدامات مراقبتی در دریاچه پشت سدها شد و نیز از مردم خواست به هشدارها ، علائم و تابلوهای شنا کردن ممنوع در مناطق ممنوعه پشت سدها توجه کنند.

برچسب‌ها سنقر اسلام آباد غرب غرق شدگی کرمانشاه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سنقر اسلام آباد غرب غرق شدگی سنقر اسلام آباد غرب غرق شدگی کرمانشاه شنا کردن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۵۲۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گشت وگذار شبانه پلنگ در جنگل ساری

دریافت 7 MB کد خبر 6093901

دیگر خبرها

  • گشت وگذار شبانه پلنگ در جنگل ساری
  • آغاز طرح غربالگری بینایی‌سنجی کودکان ۳ تا ۶ سال در کرمانشاه
  • بارش‌های کشور به نرمال نزدیک شد
  • آغاز طرح غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال در استان
  • بی بهره بودن استان از ظرفیت سدها را به رهبر انقلاب گزارش می دهیم
  • آغاز طرح غربالگري بينايي کودکان 3 تا 6 سال دراستان کرمانشاه
  • فعال کردن گشت پیشگیری از غرق شدگی در استان ایلام
  • بارش‌ها در ایران ۹ درصد افزایش یافت / کاهش ۸ درصدی ورودی آب به سدهای کشور
  • غرق شدگی یک جوان در محدوده امامزاده ردان
  • ۶۴ درصد حجم سدها پر شد/ بارش‌ها چقدر بالا رفت؟